1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Harry ik ben 49 jaar en ik kom uit Emmeloord, ik ben fanatiek hardloper en heb al meerdere marathons gelopen nu wil ik me iets meer gaan richten op triathlons en hoop dat ik via deze weg veel kan leren van de ervaren triatleten.
Zwemtrainingen ben ik al mee bezig en ben nu aan kijken naar een geschikte fiets van rond de 1100 euro, zelf zit ik te denken aan een,

Jan Jansen tour de france volledig 105 uitgevoerd of een

Cannondale caad 8 met een 105 groep

Een triathlonfiets wil ik voorlopig nog vanaf zien daarom is mijn keuze op deze fiesten gevallen.

Wie heeft er tips voor mij?

Hoor graag een reactie van jullie.

Sportieve groet Harry.

2

Re: Even voorstellen

welkom Harry! in de prijsklasse rond 1100€ is onwijs veel te vinden. Wat zijn de eisen die je aan de fiets stelt? Een goede groep (schakelen / remmen) of een goed frame? Beide fietsen die je noemt zijn in mijn ogen degelijk en prima startfietsen.
Zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van Rose fietsen. Hiervoor moet je wel een dagje net over de grens naar Duitsland als je 'm wilt 'passen' maar dan heb je voor 1100 euro wel een fiets die altijd als 1 van de hoogste eindigt in fietstesten.
Veel plezier met trainen in ieder geval..

#enjoylife

3

Sensa bikes?

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

4

Harry welkom!

Zo te lezen wil je een nieuwe fiets kopen? Houd ook rekening met de bijkomende kosten voor een helm, schoenen, pedalen etc voorzover je dat nog niet bezit.

5

denk ook eens aan Focus, Stevens, Bulls. gewoon marktplaats even afstruinen.. wel ff goed opletten met de hoogte.. denk dat 1100 € best ruim genomen is....

wat Maca al zegt, setje voor nu met jack met lange mouwen, misschien wat been en armstukken loopt al aardig op...

6

Thanks allemaal voor jullie reacties,

Het is lastig om als beginner een fiets te kiezen, er is zoveel keuze, ik ben opzoek naar een fiets waar ik ook gewoon lekker op kan fietsen als ik op vakantie ben in Frankrijk dus hier en daar een bergje pakken, het wordt mijn eerste triathlon dus het is afwachten hoe het me gaat bevallen en als ik het helemaal te gek vind dan zal ik misschien in de toekomst wel een triathlonfiets erbij nemen maar zover is het nog niet.

Ik heb me laten vertellen dat ik beter een fiets kan nemen met een stijf frame de JJ tour de France en de Caad schijnen dat te hebben,  meer weet ik er ook niet van.

Dus alle tips etc zijn van harte welkom.

Nogmaals dank voor de reacties.

Groet Harry.

7

De ene zegt dit en de ander zegt dat. Je fiets moet èèn geheel vormen. Een stijf frame met slappe wielen is ook niks waard. Je kunt je best laten advisseren door een fietsemaker die ervaring heeft met bepaalde merken. Alvast succes met je triathlon's