1

Onderwerp: vakantie (door kinderen) inlassen tijdens voorbereiding IM

Hello vrienden, ik doe nu al 2 jaar mee aan deze geweldig sport, ik ben 46 ik deed deze jaar mijn 1ste IM in Nice (11u04).
Ik kijk voor volgend jaar voor een Challenge of IM maar probleem is dat ik door examens van mijn dochter alleen op vakantie kan gaan van eind juni tot half juli. Als ik een full distance plan eind augustus, vrees ik dat ik veel gaat verliezen als ik niet kan fieten +- 2 weken. Lopen is geen probleem, zwemmen lukt ook wel denk ik (vakantie florida). Graag jullie feed-back als jullie denken dat ik veel gaat verliezen op die 2 weken. en is er tijd genoeg nog om dat verlies in he halen tussen 15 juli en 30 augustus ? ik dacht Vichy (Frankrijk) te doen op 31 augustus.
Alvast bedankt

2

Re: vakantie (door kinderen) inlassen tijdens voorbereiding IM

Hoi oliboli,

Twee weken geen lange afstanden fietsen is niet het eind van de wereld. Gewoon twee dagen voor vertrek een lange tocht fietsen, op vakantie een atb huren en twee keer een uurtje of twee gaan rijden of een paar keer een uurtje op de hometrainer in je hotel.

Maak je een paar mooie lange duurlopen op vakantie waar je dan goed van kunt herstellen omdat je niet op de fiets "moet".

Geen reden tot (gebrek aan) trainings stress  smile

Succes met je planning!

3

6 weken is tijd zat, en zeker als je niet helemaal stil gaat zitten. Je moet alleen niet proberen om dat 'verlies in te halen' zoals je schreef. Gewoon weer verder gaan alsof er niks aan de hand is.

Ik heb afgelopen seizoen heel de maand mei en de eerste 10 dagen van juni niet op een racefiets kunnen zitten en niet kunnen hardlopen. Het enige dat ging was 1-2km zwemmen, af en toe een half uurtje op een stadsfiets in de lichtste versnelling of een uurtje wandelen. Ik heb me daar tijdens die weken gedwongen rust natuurlijk heel druk over gemaakt, zelfs mijn seizoen beeindigd. Maar toen het weer beter ging was ik zo weer op oud niveau. Als je iedere dag een beetje in beweging blijft, en geen domme dingen doet om te compenseren voor je 'verlies' (blessures!), vallen dit soort dingen achteraf vrijwel altijd mee.

4

Hello Vanzella en Thijs, een dikke merci voor jullie tips, ik ga dus niet panikeren en gewoon mijn schema volgen. Een beetje op een hometrainer misschien in hotel, en voor de rest blijven lopen en zwemmen. Tijd genoeg om voor mijn reis mijn volume op te bouwen, het zal wel lukken.  Succes voor jullie seizoen 2014.