Onderwerp: Pijnlijke knie
Een week of zes geleden ben ik gevallen met de gewone fiets. Bellen, heel slecht weer, ochtendspits, eigen hele domme schuld. Enfin pak en linkerknie stuk, vooral aan de buitenkant gekwetst, daarna een dag of twee een beetje pijnlijk verder alles o.k.
Gewoon rustig doorgefietst en een dag of vijf daarna een tocht op de fiets van 230 KM gemaakt. Niets geks rustig aan. De volgende dag nog 100 KM, geen last van de knie gehad tot helemaal aan het eind, met een sprintje het viaduct op, schoot het in mijn knie. Na een dag of twee helemaal over.
Rustig door getraind, geen problemen bij rennen of fietsen meer gehad tot vorige week zondag.
Bij het rennen van 10km, heel rustige training 6min per km, voelde ik iets opkomen, na de training begon ik het echt te voelen en vervolgens 4 dagen last, precies bovenop mijn knieschijf (dus niet erachter), waar ik ook op gevallen was. 4 dagen constante (voelbare pijn) en toen ineens weg. De hele week dus rust gehouden (alleen gezwommen), wat prima en zonder last ging.
Vrijdag was het helemaal over en vandaag dus een stukje gefietst 40 KM. Wel hard gewerkt tegen de wind in. Tijdens het fietsen eigenlijk geen last (je bent wel gespitst dus je voelt dan elk krampje, maar anders had ik niets bijzonders gemerkt denk ik). Nu - een uur of twee na de training - begint het op te komen, eigenlijk net hoe het vorige week ging. Het zit precies op mijn knieschijf. Als ik erop druk dan voel ik het echt. Het voelt precies alsof ik weer op die knie gevallen ben (of hem hard gestoten heb).
Ik heb het web en mijn boekjes afgezocht naar verschillende blessures rond de knie, maar vind er geen die zich zo gedraagt. De meeste zitten achter de knie of rond de knie en op basis van mijn ervaring op dat vlak weet ik dat dit andere blessures zijn. Ik ga de komende tijd erg rustig aan doen en even geen risico's nemen, maar ben wel erg benieuwd of iemand weet of de relatie met de val inderdaad plausibel is en of ik er een label aan kan hangen, zodat ik gerichter er mee aan de slag kan.