1

Onderwerp: Erwin stelt zich voor

In december van 2012 hoorden we dat onze dochter van 1,5 een hersentumor had. In januari ben ik gaan hardlopen zodat ik mijn hoofd leeg kon maken. Ik loop nu puur recreatief wedstrijdjes en tijdens kankerevenementen. Als ik stuk ga dan denk ik aan mijn dochter en de moeilijke strijd die zij moet doorstaan. Fietsen doe ik al langer maar dat heb ik pas weer opgepakt en vormt niet een heel groot probleem. Lopen heb ik nooit gedaan want toen ik in 1995 mijn rug brak werd mij verteld dat ik nooit meer mocht hardlopen. Dankzij Spine & Joint in Rotterdam ben ik er vorig jaar oktober achter gekomen dat dat dus een fabel is.

Hardlopen vindt ik geweldig. Ik wil dat mijn kleine meid ooit trots op me kan zijn. Ik heb nooit veel aan sport gedaan maar wil een voorbeeld voor haar zijn. Ook voor mezelf. Gaan tot het gaatje zodat ik, uiteraard kan dit niet, maar even het geoel heb haar pijn even weg kan nemen.

Ik wil dus een triatlon doen. Misschien niet volgend jaar maar dan het jaar erop. Ik ben nu 36 en heb dus wel gefietst, 18 jaar niet gelopen en vroeger wel gezwommen maar ook de laatste jaren niet meer. Ik heb wel geleerd, zeker met mijn rug, dat je naar je lichaam moet luisteren. Maar ik ben nu dus officieel in training voor de triatlon. Alle tips zijn welkom!

Groet Erwin

2

Re: Erwin stelt zich voor

Hier word ik even stil. Veel sterkte en kracht toegewenst!

Succes met trainen en als je wat wil vragen kom maar op. Aan motivatie zal het jou nimmer ontbreken lees ik. Het enige advies wat ik je kan geven is dat je altijd goed naar je lichaam moet blijven luisteren maar ook daar heb je al een wijze les in gehad.....

Welkom

A

Vulpes pilum mutat, non mores

3

Re: Erwin stelt zich voor

Hi Erwin,

Wat een heftig verhaal, hoe is het nu met je dochtertje? Goed dat je sporten als uitlaatklep hebt gevonden in plaats van meer destructieve bezigheden.

Ik ben op mijn 37e begonnen met triathlon en ook met zwemmen vanaf 0 begonnen.

Overigens werd mij ook verteld na een bovenbeenbreuk dat ik nooit meer normaal zou kunnen lopen. Nou zijn marathons en hele triathlons misschien ook niet normaal, maar dat was niet wat er werd bedoeld.

Veel succes met trainen en houd ons op de hoogte!