1 Laatst bewerkt door sgsdebruijn (20-10-13 20:32:52)

Onderwerp: Na Duatlon zin in meer

Hoi,
Hierbij wil ik mij ook voorstellen, ik ben Sebastiaan en kom uit de Hoeksche Waard (mooi fietsen).
Druk met werk en gezin en tussendoor sporten.

Mijn sportieve leven
Van 2003 t/m 2006 heb ik veel mtb marathonwedstrijden gereden in NL, BE, D en SUI, erg mooi om te doen, helaas door een blessure eind 2006 gestopt en begonnen met windsurfen, disciplines slalom en speed.
Maar eind vorig jaar weer begonnen met fietsen om deel te nemen aan de ADH6, het fietsen zit in m'n bloed dus lekker wat km's kunnen maken tot nu toe. Tevens in de vakantie behoorlijk wat Alpencols beklommen rondom Briancon.

Afgelopen september mee gedaan aan de corporatieduatlon met een collega's in teamverband.
Samen hebben we een mooi resultaat gehaald, 10lopen-40fiets-5lopen in 2:03:40
Nu zit de winst zeker nog in het fietsen en deels in het lopen, ik heb dus de smaak wel te pakken om volgend jaar een beter resultaat te behalen.

Nu speelt het ook door mijn hoofd om volgend jaar nog een triatlon te doen, ik zit dan te denken aan de 1/4 van Binnenmaas (achtertuin).
De winter zal ik doorkomen met 1x in de week schaatsen (Breda, Dordrecht), 1x lopen en hoop dan ook nog wat tijd te hebben om te fietsen in het weekend.
Zwem(les)men is helaas nog geen tijd voor maar hoop daarmee in de lente te kunnen starten.
Vandaag even de borstcrawl geprobeerd, das wel erg leuk om te doen maar denk met een zwembrilletje net ff wat prettiger (-;.

Ik wil ook beginnen met het opbouwen van een tijdrit/trifiets dus hou me aanbevolen voor een frameset.

Groet, Sebastiaan

2

Re: Na Duatlon zin in meer

Leuk dat de duathlon je veel is meegevallen. Ik heb  ook eerst een paar jaar duathlon gedaan voor ik de stap naar de triathlon zette. Op gebied van frameset is het afhankelijk wat je budget is natuurlijk en of je op zoek gaat naar 2e hands of nieuw. Alvast succes en op naar hawai.

3

Sebastiaan welkom! En succes met het leren zwemmen.

4

Sebastiaan, welkom. De Hoekse Waard is ideaal om te fietsen. Ik kom meestal vanuit Voorne-Putten jouw kant op omdat er bij jullie meer ruimte is. En je werkt, net als ik, bij een corporatie. Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven van triathlon, Het is echt heel leuk en zwemmen leer je ook, gewoon een kwestie van meters maken. Binnenmaas is een leuke, gezellige en goed georganiseerde wedstrijd. Succes.

5

Hier een foto van de Canyon Speedmax AL, kom tnog een PD CX3 tijdritstuur op en op termijn een ISM zadel en Rotor Q-rings waarbij het buitenblad Aero zal worden.