Re: Filmpjes
Aeolos,
Het punt dat in dit filmpje volgens mij gemaakt wordt is dus dat een flink lange en pittige duurtraining geregeld op het programma moet staan voor iedereen die de basis van de techniek enigszins onder de knie heeft. Dat is ook mijn eigen ervaring. In tijden dat als ik ervoor zorgde dat ik twee langere trainingsets in de week gedaan kreeg ben ik altijd vooruit gegaan. En die langere trainingen kun je op veel manieren doen, als je ze maar doet. Als je bijvoorbeeld een aantal artikeltjes checkt van die lui die je volgens dit filmpje moet volgen zie je al grote verschillen. Op het oude, helaas van het internet verdwenen, forum van teamtbb stonden veel artikelen van Brett Sutton. Die raadde slechte zwemmers vaak aan om twee pull buoys aan elkaar te plakken, en nooit zonder paddles en reusachtige buoy te trainen. Omdat je zo harder kon trainen met een slechte techniek. Deze kerel in dit filmpje haat paddles en grote buoys. Maar toch zeggen ze op veel punten exact hetzelfde. Focus op vooral op stroomlijning en goed vastpakken van het water en train dan voldoende kilometers om een hoog armritme aan te kunnen.
Die twintig tips van Joel Filliol waar in dit filmpje over gerept wordt staan hier: http://joelfilliol.blogspot.nl/2012/01/ … is-is.html Die somt het mooi op.
Bekijk 1, 2, 3 en 4. Dat is de rode draad die ik terug vind in vrijwel alle info die ik onder ogen heb gehad van trainers met bewezen resultaat op hoog niveau. En vrijwel elk triathlonprogramma voor amateurs dat ik onder ogen heb gehad mist dit. Tip 1, training is belangrijker dan techniek, tip 2, techniekoefeningen werken niet, tip 3, zwem vaker, tip 4 doe lange kernprogramma's. Tip 1, kom daar eens mee aanzetten bij je triathlon clubje!
nummer 16 is trouwens mijn favoriet ;-) 50x100 pull paddles, ik heb er nog nooit een papiertje voor nodig gehad.