1

Onderwerp: IM Nice 2014

Beste 3atleten,

dit jaar heb ik mijn ingeschreven voor IM Nice.

graag had ik wat info verkregen van mensen die deze gedaan hebben...

verleden jaar heb ik voor het eerst deelgenomen aan een ironman. Wales was mijne eerste. Na 750 uren te trainen, niet uitmuntend veel maar het was vooral om de ervaring te doen, heb ik mijn eerste ironman in 12u21 afgesloten

zwemmen 1u19
fietsen 6u41
lopen 4u06

dit jaar neem ik alles veel beter aan. vollop bezig aan duurtrainingen en veel meer trainen dan vorig jaar.

maar ik veronderstel dat het een pak leuker is om te weten waar je aan begint. toevallig niemand die zich ook nog ingeschreven heeft in Nice?

2

Re: IM Nice 2014

750 uur weinig? Dat zie ik anders. Dat is 40 weken lang 18,75uur per week.... In mijn boek is dat veel smile

Gefeliciteerd met het finishen bij IM WAles! Ik heb hem in 2012 gedaan en herinner me de lastigheidsgraad nog heeeeel goed...!

Over Nice kunnen anderen nuttigere dingen schrijven dan ik...

3

was vooral verspreid over een jaar en niet bepaald goed verdeeld  smile
beetje slecht aangepakt in ieder geval... vooral omdat ik nog nooit echt veel gefietst had , laat staan gezwommen...
ik heb crawl leren zwemmen rond december en daarna eigenlijk enkel korte zwemtrainingen gedaan ...

nu hoop ik in nice ergens een 11u30 te kunnen doen ... zou mij supertevreden maken!

4

Na Wales moet Nice geen probleem zijn lijkt me, los van de eventuele hitte. Ik heb IM Nice dit jaar gedaan, zie hier voor mijn verslagje:
http://www.amstelracing.nl/?p=539#more-539

5

Schitterend verslag! eventjes ook de garmin gegevens bekeken :-)  leuk toestel om je achterna mee bezig te houden en alles te bekijken. proficiat zeg!
11u08 zou een droom zijn voor mij maar daar hoop ik nog niet op , na een jaar fietsen reed ik in wales iets minder dan 27 avg

wel is het opgevallen dat ipv 180km er precies 173 zijn maarja dat zal het grote verschil niet maken hé  smile  smile

wat zijn de volgende plannen maca?

6

TheBruyne schreef:

Schitterend verslag! eventjes ook de garmin gegevens bekeken :-)  leuk toestel om je achterna mee bezig te houden en alles te bekijken. proficiat zeg!
11u08 zou een droom zijn voor mij maar daar hoop ik nog niet op , na een jaar fietsen reed ik in wales iets minder dan 27 avg

wel is het opgevallen dat ipv 180km er precies 173 zijn maarja dat zal het grote verschil niet maken hé  smile  smile

wat zijn de volgende plannen maca?

Dank. Het is inderdaad een stukje minder dan 180km, dat zag ik ook aan de GPS gegevens van anderen (dus het lag niet aan mijn Garmin). Maar als het nog 7 vlakke kilometers meer zou zijn geweest dan zou dat inderdaad geen al te groot verschil hebben gemaakt.

Volgend jaar doe ik in elk geval IM Frankfurt en als voorbereiding Mallorca 70.3.

Houd ons op de hoogte van je voorbereidingen, en tzt uiteraard een mooi verslag! Altijd leuk om te lezen.

7

eens een vraagje voor jou : hoe zien jou voorbereidingen er nu uit?

ik vermoed dat je wel al iets langer dan een jaar bezig bent om zulke mooie resultaten neer te zetten.
alleen jammer dat je in nice wat extra meters gezwommen hebt , maar ik heb ook gemerkt dat ik tijdens wales 4.01 km gezwommen heb...  van mij zou er om de 250meter een boei mogen liggen :-) maarja wie ben ik

voorlopig ga ik nu tot feb zoveel mogelijk duurtrainingen met de fiets doen, en proberen zoveel mogelijk te zwemmen. het lopen is mijn sterkste punt nu. mijn fietsen het slechtste vind ik. gemakkelijk een 20uur per week met om de 4 weken een rustigere week om weer wat op te bouwen.. dit alles ook wat afhankelijk met mijn werk en priveleven ...

nice zou ik graag 30avg met 6u fietsen halen / zwemmen in 1u15 / lopen om en bij de 4u ( daarmee persoonlijk zou ik erg tevreden zijn )

8

6.41 is niet zo slecht in Wales. Dan zit je rond de 400e fietstijd op 1500 deelnemers schat ik.

Ik had in 2012 6.37 (27 gemiddeld idd) en de 365e fietstijd... Of het weer moet in 2013 beter zijn geweest, maar dat betwijfel ik smile

9 Laatst bewerkt door TheBruyne (11-11-13 17:37:40)

Vanzella schreef:

6.41 is niet zo slecht in Wales. Dan zit je rond de 400e fietstijd op 1500 deelnemers schat ik.

Ik had in 2012 6.37 (27 gemiddeld idd) en de 365e fietstijd... Of het weer moet in 2013 beter zijn geweest, maar dat betwijfel ik smile

4 uur regen en langs het kustgebiets enorme wind :-) voor de rest schitterend... redelijk frisjes maarja , in belgie is het tropisch klimaat nu ook zo tropisch niet :-D

wat was je eindtijd in wales dan Vanzella?

10

11.33 1.13 gezwommen en 3.28 gelopen (ik beschouw lopen dus ook als mijn favoriete onderdeel smile)

11

Vanzella schreef:

11.33 1.13 gezwommen en 3.28 gelopen (ik beschouw lopen dus ook als mijn favoriete onderdeel smile)

mijn favoriet onderdeel is dus zomaar op zn minst een 40minuten trager :-) maar kheb er wel enorm van genoten!! :-)

12

Ik doe ook Nice mee dit jaar met de halve Mallorca als voorbereiding.

Het is daar normaal altijd zeer warm, maar de vochtigheidsgraad is al bij al nog te doen.
Het zal allesinds knallen worden daar! Voor doelstellingen is het nog even afwachten, maar een +/- 10u30 zou ik content mee zijn.

13

AxelVuylsteke schreef:

Ik doe ook Nice mee dit jaar met de halve Mallorca als voorbereiding.

Het is daar normaal altijd zeer warm, maar de vochtigheidsgraad is al bij al nog te doen.
Het zal allesinds knallen worden daar! Voor doelstellingen is het nog even afwachten, maar een +/- 10u30 zou ik content mee zijn.

Van plan het parcours eens te gaan verkennen? (fietsparcours)

14

De week voor de race niet. Enkel met de wagen of scooter misschien.
Stage is in Mallorca, miss dat ik wel de vlieger eens neem voor een weekend. 60 euro vlieg je heen en terug met wat geluk. Fiets neem je dan gemakkelijk mee omdat handbagage je kledij is. Maar dat weet ik nog niet zeker

15

Welke fiets zouden jullie gebruiken als je de keuze had tussen een cervelo s2 met extensions totaal gewicht 7kg of een cervelo p3 totaal gewicht 8kg. Beide fietsen uitgerust met een compact crank en 27 achter.

Ik heb daalervaring op een 'normale' racefiets en ga als voorbereiding dit jaar nog twee keer een week in de bergen trainen. Ook met een tt fiets heb ik stuurervaring maar dan alleen op het vlakke.

Ben van plan een van deze twee fietsen tweedehands aan te schaffen. Welke zouden jullie aanraden en waarom?

16

burdle schreef:

Welke fiets zouden jullie gebruiken als je de keuze had tussen een cervelo s2 met extensions totaal gewicht 7kg of een cervelo p3 totaal gewicht 8kg. Beide fietsen uitgerust met een compact crank en 27 achter.

Ik heb daalervaring op een 'normale' racefiets en ga als voorbereiding dit jaar nog twee keer een week in de bergen trainen. Ook met een tt fiets heb ik stuurervaring maar dan alleen op het vlakke.

Ben van plan een van deze twee fietsen tweedehands aan te schaffen. Welke zouden jullie aanraden en waarom?

Hangt ervanaf welke fiets je al hebt. Heb je al een gewone racfiets, dan de P3 (voor erbij).

Als ik het verslag van 2013 IM Nice van MACA944 lees dan is de tijdritfiets de snelste manier om het parcours in Nice af te leggen.

17

Vanzella schreef:
burdle schreef:

Hangt ervanaf welke fiets je al hebt. Heb je al een gewone racfiets, dan de P3 (voor erbij).

Als ik het verslag van 2013 IM Nice van MACA944 lees dan is de tijdritfiets de snelste manier om het parcours in Nice af te leggen.

In Nice is de tijdritfiets in mijn ogen inderdaad de beste keuze. Met een 39x27 kom je overal fatsoenlijk boven en alleen bij het dalen ben je met een racefiets echt in het voordeel.

18

Ik zal met een 53x39 QXL vanvoor en een 11x28 vanachter rijden in Nice.

19

En zijn we er klaar voor???