1

Onderwerp: Wiesbaden IM 70.3 2014

Iemand die deze gaat doen?

Ik wil in 2014 heel graag een Iron Man doen, wel een 70.3. De hele is voor het jaar daarop.
Luxemburg stond bovenaan het lijstje, maar nu net ontdekt dat het die dag schoolfeest is van mijn 3 kinderen...
Dus even verder kijken... Toen is mijn oog gevallen op Wiesbaden..

2 nadelen:

- Het is het EK dan, maar vermoed dat ik me ook kan inschrijven en niet alleen de toppers, winnen zal ik niet doen smile
- Het is een 1450 hoogtemeters fietsen. Dit lijkt me geen peanuts...en ik ben al gene klimmer, maar wil me daar wel een seizoen op toeleggen.

Iemand ervaring met deze IM? Of nog mensen die deze wedstrijd gaan doen?

Thx!

2

Re: Wiesbaden IM 70.3 2014

Keer zot gedaan en me ingeschreven smile

3

Ik zit hier ook aan te denken.

Weet niet of en waarom het EK een nadeel is? Misschien voor de WK-tickets maar die illusie heb ik momenteel niet  lol

Hoogtemeters zijn zeker geen peanuts maar persoonlijk vind ik klimmen juist heel erg leuk. Alleen maar meer excuses om iets vaker richting Ardennen te gaan smile.

4

Aplus schreef:

Ik zit hier ook aan te denken.

Weet niet of en waarom het EK een nadeel is? Misschien voor de WK-tickets maar die illusie heb ik momenteel niet  lol

Hoogtemeters zijn zeker geen peanuts maar persoonlijk vind ik klimmen juist heel erg leuk. Alleen maar meer excuses om iets vaker richting Ardennen te gaan smile.

Doen!!  big_smile

5

Leuke wedstrijd in 2012 meegedaan. EK status zegt eigenlijk niets, niveau is niet super hoog. Hoogtemeters zitten grotendeels in 1 klim, die is niet zo moeilijk, zitten wat andere kuitenbijters in die vervelender zijn.

6

Ik heb dit jaar meegedaan in Wiesbaden. Was mijn eerste ervaring met het merk Iron Man. Ik vond het een goed geregelde wedstrijd met een leuke sfeer. Zwemmen is in een klein meertje buiten Wiesbaden (15min rijden vanaf het centrum) Niet heel bijzonder en je start in waves (agegroups) Ik ben geen snelle zwemmer dus kon achter de meute aanzwemmen, dat scheelt wel want het zwemparcours slingert door het hele meer heen. Fiets parcours vond ik best pittig. Ik kan best aardig klimmen maar heb geen klimverzet op mijn TT fiets. Misschien was ik op mijn racefiets met opzetstuur nog wel sneller geweest. Mijn Garmin gaf ruim 1500 HM aan. Dat voelde ik wel. Ook de afdalingen zijn soms best snel en je moet goed blijven opletten. Ik heb ruim 82km/h gehaald en het is behoorlijk druk op het parcours. Ik vond het wegdek ook niet overal even goed. Laatste 5km is een lange afdaling Wiesbaden in. Aan de fietstijden, ook van de pro's is wel te zien dat het fietsparcours niet heel snel is. Er wordt niet of nauwelijks boven de 40km/h gereden. Ik deed de 90km in 2u47. Het loopparcours bestaat uit 4 rondjes door het park. Veel stukjes zijn vals plat en deel op gravel maar er staan wel behoorlijk wat mensen langs de kant, zeker bij het finish gebied. Dit jaar waren de omstandigheden super en de verzorging langs het parcours was ook top. Maar dat mag ook wel voor ruim 200 euro. Het was mijn eerste halve en ik hoopte op een tijd onder de 5 uur. Uiteindelijk 4.56;44

7

Ik kijk er al naar uit!!!

8

Lijkt mij een hele gave wedstrijd! Hij staat zeker op mijn bucket list.

Moet eerst nog maar eens het thuisfront proberen te overtuigen/overhalen... ;-)

Check onderstaande reportages van Ironman TV Show Europe:

http://www.youtube.com/watch?v=-ZbnW9Spk9Y

http://www.youtube.com/watch?v=0qm6wEvcLfo

9

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Wiesbaden. Over parcours e.d. heb ik inmiddels genoeg gelezen/gezien heb meer nog een praktische vraag aangezien de finish 30 km van de (zwem) start ligt. Er gaat iemand mee met mij maar is het verstandig om diegene met de auto richting finish te sturen of kan je beter met de organisatie terugreizen naar de start? Laatste optie heb ik geen idee van hoe goed dit geregeld is. Kan me voorstellen dat ik na een finish geen uren wil wachten. benieuwd naar ervaringen van anderen

10

Gewoon naar de finish laten rijden, is in de omgeving van de finish wel een parkeerplek te vinden, heeft mn zusje 2 jaar geleden ook gedaan.

11

hey,
Leuk dat er nog een paar aanwezig zullen zijn smile
Dit is voor mij ook de eerste keer daar.
Ik denk dat ik gewoon met de wagen naar de zwemstart rij en mijn vrouw er dan terug mee rij naar de finsih.
Ik ben 90 km met de fiets onderweg, tegen dan zal ze wel gearriveerd zijn smile

12

Heb nog eens nagevraagd bij wat mensen op de club die deze ook al hebben gedaan en wordt aangeraden als je iemand mee hebt deze inderdaad na de zwemstart richting finish te laten rijden. Enige waar ik me dan nog druk om maak is diegene dan weer vinden na de finish. Maar dat is dan maar zorg voor later  tongue

13

Ik heb vorig jaar deelgenomen en toen was het deelnemers veld supersterk doordat er toen ook slots voor Kona te verdienen waren. Geweldige ambiance in de dorpjes en langs het loopparcours. Hou er wel rekening mee dat supporters 's ochtends niet mee kunnen met de sportersbussen naar de zwemstart! Zelf met de auto is dus idd de beste optie ... en verder suc6 zondag!

14

Is het lopen daar eigenlijk vlak? Of vals plat, glooiend?

15

PeterJan het loop parcours is grotendeels door een schaduwrijk park en idd glooiend met vals plat. Ik vond het een pittig rondje.

16

PeterH schreef:

PeterJan het loop parcours is grotendeels door een schaduwrijk park en idd glooiend met vals plat. Ik vond het een pittig rondje.

Dju smile

Morgenvroeg vertrek ik naar daar !

17

Spannend, spannend, ook ik rij morgenochtend naar Wiesbaden voor deze beproeving. Het word voor mij mijn eerste triathlon met deze afstand en zoveel hoogtemeters. Leuk om alvast wat info op te duiken over het parcours enzo op deze site.

Succes allen en tot daar wink

18

In 1 woord fantastisch!
5u46 min en 871ste plaatse van 2500 starters?

Wel een 10-15 min verloren door een stevige valpartij. Ik dacht even aan opgeven maar toch verder gedaan.
Nu lik ik wel de wonden. Brandwonden over de gehele linkerkant van rug, bekken, benen en een opgezwollen elleboog.
Maar het was genieten!

19

Super gedaan! Ik heb er ook van genoten, alleen heb ik er wel drie kwartier langer over genoten dan jij wink

Even rustig herstellen maar, zo'n val is niet niks. Succes!