1

Onderwerp: Welke races doe jij 2014?

Welke races staan er voor jullie op het programma?

Van mij ziet er vooralsnog zo uit:

7 Jun - Huizen (OD)
28 jun - Zeewolde Endurance (1/6 )
6 Sep - Pareltriathlon (Zeewolde 1/8)
13 sep - Challenge Almere-Amsterdam (1/2)

Zoals jullie zien ziet er nog een gat in van 2 maanden. Nog suggesties voor een leuke opvulling?

2 Laatst bewerkt door Dimitri_ (15-11-13 16:42:39)

Re: Welke races doe jij 2014?

Misschien de triathlon in veenendaal  23-augustus-2014

Mijne ziet er als volgt uit:

9-06-2014 Woerden 1/8
6-07-2014 Noordwijkerhout 1/8
23-08-2014 Veenendaal 1/8
6-09-2014 Apeldoorn 1/8
19-10-2014 Marathon Amsterdam (misschien)

3

2/2 midwintermarathon Apeldoorn
13/4 Powerman Horst
10/5 Mallorca 70.3
18/5 OD Weert
6/7 IM Frankfurt

Eind mei ga ik een paar dagen fietsen rondom de Mont Ventoux. Ik wil nog een halve of hele triathlon doen na Frankfurt, weet nog niet wat. Misschien Almere, misschien Barcelona.

4

2/2 Midwintermarathon (afstand is nog to be determined)
23/8 Veenendaal is onze "familie triathlon"

Dan een heeeeeele lange reeks misschiens (oa. Powerman, Aachen, Eupen, Holten, Weert,Stein, Maastricht) ...

Met name een echte X Terra wedstrijd is interessant. Een professionele off road triathlon op een uitdagend parcours lijkt me ontzettend leuk en heb ik nog niet eerder gedaan...

Ik denk dat het X terra France (6 Juli) wordt. In de Vogezen, dezelfde organisatie als Gerardmer (dus goed!) en het valt in de vakantie van mijn dochter en die van de opvang van mijn zoontje..

5

9/2  30 van Schoorl
23/3  32 van Kampen
13/4 Marathon Rotterdam
6/7 Middenafstand Didam
25/8 Triathlon Noordoostpolder
13/9 Challenge Almere-Amsterdam

Tussen Rotterdam en Didam moet ergens nog een 1/2 komen.
Hoofd doel is Challenge Almere-Amsterdam

6

Bij mij staat het programma ook 100% vast.

30/03 Grand raid Nisramont
21/04 10 Miles Antwerp
01/06 Kwart Meertriatlon
10/05 IM 70.3 Mallorca
29/06 IM Nice
08/09 Powerman Zofingen
08/11 Ocean Lava Lanzarote (3/4)

Met Nice en Ocean Lava als A races.

7

Zojuist ingeschreven voor Challenge Barcelona (full) met als voorbereiding de halve van Guéret en een kwart in Saintes

8

Vanzella schreef:

Met name een echte X Terra wedstrijd is interessant.

Ik had nog niet van de X Terra serie gehoord. Ik heb even gekeken en ziet er leuk uit.

-januari: Israman in Eilat. Ik doe de halve, mijn eerste halve triatlon
-februari: de halve marathon van Tel Aviv
-mei: de halve marathon van Gelsenkirchen
-juli: Beach Challenge Kijkduin en duathlon Alpe d'Huez
-september: halve marathon van Den Haag
-oktober: Hoge Veluwe halve marathon

Misschien een marathon in het najaar, wellicht Frankfurt.

Doelen: -marathon van Amsterdam oktober 2013 onder de 4 uur; -halve triatlon van Eilat januari 2014 onder de 7,5 uur; -Beach challenge Kijkduin juli 2014 in de top eindigen bij de recreanten; -ooit een hele Iron-distance voltooien.

9

Met recht een Vliegende Hollander. Piloot ook nog?

10 Laatst bewerkt door Roy W (21-11-13 10:13:07)

Wordt gezellig in Apeldoorn aanstaande februari!
Moeten we wellicht shirtjes laten maken van het forum?

Ik loop de hele....

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

11

Dit jaar de boel eens omgedraaid. Mijn IM afstand plande ik altijd wat later in het jaar september/oktober dit jaar wordt het IM Frankfurt in juli. Nog niet alles gepland maar het volgende rijtje staat vast.

9/3   CPC
13/4 Marathon Rotterdam
6/7   IM Frankfurt

In maart nog ergens een 30 km hardlopen. Ik zie de 32 van Kampen bij Denniss in het rijtje staan, wie kan mij over deze loop meer vertellen, organisatie, verzorging etc.
Tussen Rotterdam en Frankfurt wil ik nog ergens een 1/2 doen dicht bij huis en na Frankfurt kijk ik hoe het ervoor staat en zou ik graag nog eens Almere of Barcelona, of een andere leuke hele doen. Iemand suggesties???
Verder wat toertochten en kleinere loopjes en heeeeeeeeeeeeeeeel hard trainen. lol

12

Je hebt in Belgie de Halve van Leuven. 1 juni is er ook de extreme man (halve) bij keulen (duringen of zo iets).

13 Laatst bewerkt door MartijnT (21-11-13 21:24:41)

@Peet: mooie planning! Op 9 maart ben je ook welkom in Tilburg om daar de '30 van Tilburg' te lopen!
http://www.av-attila.nl/nieuws/30vantilburg
Het is een wedstrijd van mijn atletiekvereniging. Ik loop zelf de 10 km. Het parcours is vrij saai (nee, das geen reclame :-) ), maar dus wel lekker rechttoe rechtaan. Verzorging is prima geregeld.
Begin juni kun je de halve van Terheijden (ligt vlakbij/boven Breda) doen. Veel rondjes fietsen en lopen, maar wel lekker knus en kleinschalig. Ik heb er in 2012 en dit jaar met veel plezier aan meegedaan.

14 Laatst bewerkt door MartijnT (21-11-13 21:25:24)

Mijn voorlopige planning:
maart t/m mei: veel loopwedstrijdjes 10 en 15 km en 1 of 2 halve marathons
1-6: Triathlon Meer (Belgie)  kwart (o.v.b.)
15-6?: Triathlon Terheijden  kwart
28-6: Triathlon Oud-Gastel  derde
6-7: Triathlon Nuenen  kwart (o.v.b.)
20-7: Triathlon Aarschot (Belgie) derde
Aug.: Triathlon Triathlon Lommel (Belgie) OD
Aug.: Triathlon Deinze (Belgie) halve
Sept.: paar loopwedstrijdjes
Okt.: Marathon Brabant / Eindhoven 42,2 km

15 Laatst bewerkt door Emiel1969 (21-11-13 20:23:51)

Voorlopige planning:
15-12-2013 marathon Spijkenisse
5-1-2014 1/2 marathon Egmond
2-2-2014 marathon Apeldoorn
9-3-2014 CPC Den Haag
16-3-2014 marathon Barcelona
13-4-2014 marathon Rotterdam
24-5-2014 1/4 traithlon Krimpenerwaard
15-6-2013 Marathon des vignobles d'Alsace (wijnmarathon Frankrijk)
13-9-2014 1/2 Triathlon Almere
5-10-2014 marathon Zwolle
9-11-2014 Rursee marathon Duitsland
xx-12-2014 marathon Spijkenisse
....
.....
......
6-4-2015 zestig van Texel
xx-6-2015 Ironman Klagenfurt Oostenrijk

Dit is wat alvast in agenda staat om te doen...

16

http://losseveter.nl/2013/11/21/triatlo … opt-ermee/ Spijtig deze zou ik wel eens mee willen gedaan hebben.

17

Ik verbaas me over alle "losse" marathons die er gelopen worden. Mag hopen dat jullie dat doen omdat je het leuk vindt en niet als voorbereiding op een triathlon  tongue

18

Om een beetje tegengewicht te bieden aan alle Ironmans en hoog aangeschreven marathons heb ik besloten om komend seizoen lekker een beetje  recreatief te gaan rondspelen bij allerlei kleine evenementen die onder de radar van de NTB blijven. Triathlon Zutphen, triathlon Bathmen, triathlon Heino en triathlon Almen staan op het verlanglijstje. Heerlijk kneuterig, dit zijn de leukste wedstrijdjes. Als iemand nog meer van deze wedstrijdjes weet van het plaatselijke openluchtzwembad dan houd ik me aanbevolen.

Verder staan de triathlons van Rijssen, Apeldoorn en Zwolle op het lijstje maar moet nog uitzoeken of één en ander niet samenvalt. Doetinchem en Vroomshoop zijn ook van die triathlons die ik nog niet gedaan heb maar waar ik wel graag een keer aan wil deelnemen.

Verder wil ik in het weekend van 5/6 juli naar Gravelingen voor de Ch'triMan voor een halve triathlon. Dit lijkt me een mooi exemplaar om als trainingsdoel te hebben. In de aanloop daar naartoe zullen er ook nog wel een paar halve marathons op de planning komen.

19

Dorter schreef:

Om een beetje tegengewicht te bieden aan alle Ironmans en hoog aangeschreven marathons heb ik besloten om komend seizoen lekker een beetje  recreatief te gaan rondspelen bij allerlei kleine evenementen die onder de radar van de NTB blijven. Triathlon Zutphen, triathlon Bathmen, triathlon Heino en triathlon Almen staan op het verlanglijstje. Heerlijk kneuterig, dit zijn de leukste wedstrijdjes. Als iemand nog meer van deze wedstrijdjes weet van het plaatselijke openluchtzwembad dan houd ik me aanbevolen.

Verder staan de triathlons van Rijssen, Apeldoorn en Zwolle op het lijstje maar moet nog uitzoeken of één en ander niet samenvalt. Doetinchem en Vroomshoop zijn ook van die triathlons die ik nog niet gedaan heb maar waar ik wel graag een keer aan wil deelnemen.

Verder wil ik in het weekend van 5/6 juli naar Gravelingen voor de Ch'triMan voor een halve triathlon. Dit lijkt me een mooi exemplaar om als trainingsdoel te hebben. In de aanloop daar naartoe zullen er ook nog wel een paar halve marathons op de planning komen.

Wanneer zijn Zutphen en Almen? Is dicht bij de schoonfamilie (die wonen in Bathmen)... Ik voorzie combinatie mogelijkheden smile

20

Triathlon Zutphen op 14 juni (open water, jeuh) en Almen weet ik niet. Was dit jaar ongeveer tegelijk met Bathmen of een week later. Zal volgend jaar ook wel zoiets zijn.

21 Laatst bewerkt door superhans (23-11-13 12:39:44)

Voorlopige planning.
Veel van deze wedstrijden staan ieder jaar op mijn programma.
Nieuw wordt de Bigman in Tjechie. 1 off road en 1 LD triathlon in een weekend.

Zojuist gezien dat de triathlon van Oud Gastel een weekje later valt dan normaal, dus eventueel zou Stein er ook nog bij kunnen.

Dec 2013 Winterduathlon Kasterlee
Maart Utlraloop Stein (6 uur)
April Marathon Rotterdam
Juni 1/4 Triathlon Meer
Juni Halve triathlon Terheijden
22 Juni HM Roosendaal
28 Juni 1/3 Triathlon Oud Gastel
4 Juli  Friday BIGMAN  terrain triathlon
5 Juli  Saturday BIGMAN LD triathlon – Czech Iron Man
September Haringvlietoversteek
September Challenge Almere Amsterdam (LD triathlon)
Oktober Marathon Etten-Leur
Duathlon Reusel
Dec 2014 Winterduathlon Kasterlee

22

2 februari 30km Schoorl lopen
13 april marathon Rotterdam
Mei Raboclassic 150 km fietsen
Juli huizen OD
Zwemmen lektocht 6 km
augustus zeemijl Bloemendaal en Marken Monnikkendam
Anna Paulowna OD
1/8 Amsterdam
September 1/2 tri Almere (hopelijk volgend jaar de hele)
Monstertijdrit

23

Mijn lijst is nog niet zo lang als die van jullie allemaal, maar ik ben nog aan het plannen. Vooralsnog ziet het er zo uit:

24-5-2014 1/4 traithlon Krimpenerwaard
21-6-2014 1/2 triathlon Luxemburg
13-9-2014 1/2 triathlon Almere

Daartussen moet ik nog eea plannen, maar allemaal afhankelijk van m'n werk

24

Afgelopen week na lang wikken en wegen mijn doelstellingen voor volgend jaar bijgesteld. Het thuisfront zag het helaas (terecht) niet zitten dat ik het in mijn hoofd had om volgend jaar naar een 1/2e toe te trainen. Ik had het hier wel even lastig mee maar rationeel bekeken was het ook terecht commentaar. Daarom zijn mijn doelen voor volgend jaar gelijk aan die van dit jaar. 1x per maand een 1/8e triathlon en afsluiten met een 1/4. Waarschijnlijk zal ik dezelfde triathlons doen als dit jaar:

1/8e Swim run Bodegraven
Feanster40 Surhuisterveen
1/8 Utrecht
1/8 Emmeloord
1/4 Zwolle

Hopelijk kan ik tussendoor nog ergens een 1/8 of 1/4 pakken maar dat zien we tzt wel weer wink

#enjoylife

25

Doen zoals mij he Rinke wat minder gaan werken. Veel leuker en je krijgt direcht meer tijd om te trainen zonder dat het thuisfront er iets van merkt.