Re: Welke races doe jij 2014?
Rinke....ik zie dat jij ook thuis het laatste woord hebt en wel "SORRY"
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » Welke races doe jij 2014?
Rinke....ik zie dat jij ook thuis het laatste woord hebt en wel "SORRY"
Hallo ik heb mij sinds gister aangemeld op deze site en ben aan het rondkijken of ik nog triathlons kan vinden in de laatste 3 weken van Juli. Het voorseizoen (mei/juni) en naseizoen (Augustus/September) is goed gevuld qua aanbod van 1/4 en 1/8 afstanden alleen in Juli is het aanbod mager. Ik kijk ook veel in het grensgebied van Duitsland.
Zijn jullie overigens bekend met de site http://www.triafreunde.com/ waar de complete duitse triathlon/duathlon kalender op vermeld staat met uitgebreide info.
Ook maar eens de agenda van 2014 er bij gepakt.
9 maart en 13 april zwemloop (resp Roosendaal en Breda uit de Haverkamp&Partners zwemloopcircuit; kan de andere datums nog niet vinden?)
5 april zwemloop Nuenen (1/10 km)
3 mei OD Mallorca
17 mei 1/8 Weert
8 juni 1/4 Terheijden
28 juni 1/4 Oud Gastel
5 juli Didam (1/4 individueel of met vrienden een aantal trios vullen; afgelopen jaar hadden we 4 teams)
.. juli 1/8 Aarschot (BE)
02 augustus rondje eilanden Vinkeveen
.. augustus 1/4 Lommel (BE)
07 september 1/4 Enschede
21 september OD Maastricht
Thijsie: afgelopen juli was de kalender in België redelijk gevuld; is alleen nog niet gepubliceerd voor 2014 (http://www.triatlonwedstrijden.be/).
@ronnyke, Leuk plan maar dat gaat 'm voorlopig met 2 jonge kinderen nog niet worden Zou graag een dagje minder werken maar dat betekend niet automatisch dat ik extra kan trainen. Gezin gaat voor mij boven alles dus helaas ook sport. Laat ik ook reeel zijn dat dit mijn 1e jaar na 10 jaar niet aan triathlon te hebben gedaan is. Er valt voor mij nog zo onwijs veel te verbeteren op de kortere afstanden dat ik me echt niet ga vervelen komende jaar / jaren
Rinke, ook in triathlon : Less is more
More or less.
Ik combineer Mallorca 70.3 met een weekje gezinsvakantie, dat is dit jaar erg goed bevallen en zo pakken we het in 2014 ook aan. En het trainen voor halve (en hele) triathlons, tsja, daar moet je een beetje creatief voor zijn (en je in de situatie bevinden dat je dat ook kan zijn). Heen en weer naar kantoor fietsen, tussen de middag zwemmen, met de kinderen bij een zwemvereniging zwemmen, vroeg of laat lopen en voor de serieus lange duurtrainingen een middag vrij nemen is hoe ik het aanpak.
Nu scheelt het wel dat mijn kinderen iets ouder zijn (11, 10 en 7) en dus iets zelfstandiger.
MACA, ik had wel de grootste mazzel op mijn werk. Ik mocht 1 dag opnemen in 4 delen, dus ma t/m do om half 3 naar huis. Zat ik om half 4 op de fiets Kon de uren ook nog compenseren. Vrijdag was mijn rustdag, kon ik bijvoorbeeld van 8-18.00 werken en pakte zo de uren weer terug.
Maar zonder kinderen maakt het allemaal nog makkelijker. Nu heb ik helemaal niet te klagen. Enige waar ik (eventueel) naar kijk is de buienradar
Lekker trainen allemaal deze winter. Suc6
More or less.
Ik combineer Mallorca 70.3 met een weekje gezinsvakantie, dat is dit jaar erg goed bevallen en zo pakken we het in 2014 ook aan. En het trainen voor halve (en hele) triathlons, tsja, daar moet je een beetje creatief voor zijn (en je in de situatie bevinden dat je dat ook kan zijn). Heen en weer naar kantoor fietsen, tussen de middag zwemmen, met de kinderen bij een zwemvereniging zwemmen, vroeg of laat lopen en voor de serieus lange duurtrainingen een middag vrij nemen is hoe ik het aanpak.
Nu scheelt het wel dat mijn kinderen iets ouder zijn (11, 10 en 7) en dus iets zelfstandiger.
Het grootste struikelblok is dat mijn vrouw 3 dagen werkt in de onregelmatigheid. Dat betekend voor ons sowieso 2 weekenden per maand dat het trainen lastig wordt. Ook zij zwemt nog 2x per week (dit was vroeger 4 maar nu er kinderen zijn is dit gereduceerd). Op maandag zwemt zij, en ben ik thuis. Dinsdag of donderdag ochtend sta ik om 5 uur op en te zwemmen en vrijdagavond is er oppas en zwemmen we beide. Verder spin ik op donderdagavond (in de zomer fiets ik buiten) en loop ik op dinsdagavond hard. In het weekend probeer ik ook nog 1x te lopen of te fietsen. Al met al niet echt makkelijk om dit elke week rond te krijgen als zij bijv. late diensten heeft en er 2 kinderen van 3 en 1 naar bed moeten . Naar het werk is normaal 80 km enkele rit dus woonwerk geen echte optie. Ik heb vorig jaar voor de geboorte van de 2e nog wel 's avonds terug gefietst en dan in de ochtend weer heen maar dit kost al met al veel tijd die er nu niet meer is wil ik ook nog af en toe mijn vrouw zien en spreken
Tja op gebied van trainen heb ik eigenlijk wel luxe. Ik kan in het zwembad als het haast nog leeg is. In de winter kan ik overdag trainen,vooral voor het fietsen is dit handig. En kinderen heb ik niet. Het enige wat me wat stoort is dat ik niet of moeilijk buitelandse evenementen kan plannen,vakantie nemen gewoon in het jaar ligt nogal moeilijk bij mij,ben al blij dat ik luxemburg kunnen regelen heb en dan moet ik maar 1 dag verlof hebben.
Als iemand nog meer van deze wedstrijdjes weet van het plaatselijke openluchtzwembad dan houd ik me aanbevolen.
Verder staan de triathlons van Rijssen, Apeldoorn en Zwolle op het lijstje maar moet nog uitzoeken of één en ander niet samenvalt. Doetinchem en Vroomshoop zijn ook van die triathlons die ik nog niet gedaan heb maar waar ik wel graag een keer aan wil deelnemen.
Op een woensdag avond: Triathlon Balkbrug: 500m zwemmen, km of 25 fietsen en ruim vier lopen, deels door bos. Leuk! website: www.heuveltjesbosbad.nl
Triatlon Vroomshoop is volgend jaar op 6 september. Aanrader, maar ik ben niet helemaal onbevooroordeeld (help bij de organisatie) ;-).
Komend jaar nog geen echte planning maar ga de jaarlijkse evenementjes in de regio sowieso weer af:
- Zwemloop Bodegraven
- Zwemloop Woerden (2x) in het voorjaar de korte in het najaar mogelijk de lange)
- Run-bike-run Woerden (2x) in het voorjaar de korte in het najaar mogelijk de lange)
- Triathlon Woerden 1/8 (vorig jaar zwemonderdeel afgelast dus dit jaar proberen onder het uur)
- Triathlon Aalsmeer 1/4
- Rondje Eilanden in Vinkeveen
- Triathlon Bodegraven 1/8 of 1/4 ligt eraan hoe de kwart bevalt.
- 41 van de hoef.
en als er dan nog een leuk evenementje in de buurt is en de agenda laat het toe ben ik overal voor in;)
Triatlon Vroomshoop is volgend jaar op 6 september. Aanrader, maar ik ben niet helemaal onbevooroordeeld (help bij de organisatie) ;-).
Kijk, daar heb je het gekloot al. Valt dus samen met Apeldoorn die me afgelopen keer erg goed bevallen is. Afgelopen keer heb ik hem met de racefiets gedaan, in 2014 wil ik hem op de tijdritfiets afwerken. Vroomshoop zal nog een jaartje moeten wachten...
Zo, afgelopen week de definitieve inschrijving gedaan:
- 9 maart zwemloop Bodegraven
- April een toerrit op de heuvelrug, nog nader te bepalen. Wellicht nog een zwemloop
- Mei, trainingsmaand
- 2 pinksterdag, 1/8e Woerden (loting, dus onder voorbehoud)
- 13 juli, 1/8e Utrecht
- 31 augustus 1/8e Emmeloord
- 20 september 1/4e Zwolle
In maart en april een halve marathon. In juni de Aasee triatlon OD, de RBR in Deurningen, in juli de OD in Holten. In augustus de RBR in Borne. De beide triathlons zijn mijn eersten, ben erg benieuwd. Vooral dat zwemmen in openwater, eens zien of ik het watergevoel kan krijgen. Gaan beide goed dan hoop ik nog een leuke in te kunnen plannen in augustus en september.
Failing to plan is planning to fail. Wie kent 'm niet? Als je nog een leuk weekje wilt hebben in september met een mooie wedstrijd :
http://www.triathlongcotedebeaute.com/
Mooie vlakke wedstrijd. Winnende tijd ligt rond de 4 uur, dus gelijkwaardig aan Didam zou ik zo zeggen.
Okay, tis ff sturen, maar ik zei ook een weekje en heel toevallig kan je bij ons verblijven
Als je met minimaal 4 komt maken we er een mooi arrangement van. Oh ja, ik doe zelf sowieso mee
Die heb ik vorig jaar al zien passeren. Ziet er HEEEEEL erg leuk uit maar ik ga eerst maar eens proberen om in juli mijn eerste kwart af te leggen.
Dat ziet er idd goed uit. T is wel als ik het goed zag een halve. Die OD tjes worden mijn eersten. Eerst maar eens zien hoeveel rek er nog op zit met trainen en of de boel heel blijft naar juni en juli toe. Lukt dat dan gaan we verder plannen, waar zo een uitdaging wellicht inpast.
Dit is voorlopig mijn programma, misschien dat er nog ergens een estafette tussenkomt met ons estafette team
- 19 jan Crossloop Pampushout 8km
- 25 jan Kidneyrun 10km
- 16 febr Crossloop Vaartsluisbos 8km
- 30 mrt Zandvoort circuitloop 12km ( met Joyce )
- 6 apr. Tijdrit ATC 46km
- 18 mei Survival Cross dronten ( met Joyce )
- 1 juni Triathlon ATC ( olympisch )
- 8 juni Triathlon Amsterdam ( olympisch )
- 29 juni Zwemloop ATC
- 6 Juli Triathlon Nuenen ( sprint )
- 13 sept Triathlon Almere ( halve )
Triathlondebut dit jaar, spannend en kijk er naar uit.
13 april - Business marathon Rotterdam 1/4
mei - Triathlon 1/8 of 1/4
14 mei - Volkshuisvestersloop 10km
29 mei - Klimclassic 110km Maastricht
28 jun - Triathlon Oud Gastel 1/4
6 sep - Triathlon Binnenmaas 1/4
20 sep - Corporatie Duatlon Maastricht 1/4
Zit ook nog te denken aan de West Coast Challenge, team van 2 personen 130km over het strand (lopen/fietsen) van Hoek van Holland naar Den Helder om geld in te zamelen voor de KNRM
Welke Tri is leuker, Krimpen of Nieuwkoop voor mei?
Ik heb de agenda van 2014 maar eens up-to-date gebracht. Naast de 1/8 ga dit jaar voor het eerste de kwart en OD afstanden proberen.
8 februari indoor triathlon Nuenen
9 en 15 maart en 13 april zwemloop (resp Roosendaal, Bergen op Zoom en Breda uit het zwemloopcircuit; kan Hoeven nog niet vinden?)
5 april zwemloop Nuenen (0,5/5km)
27 april Oranjeloop Lieshout (10km)
3 mei OD Mallorca
17 mei 1/8 Weert
8 juni 1/4 Terheijden
15 juni 1/8 Oss?
28 juni 1/8 Oud Gastel
6 juli 1/4 Nuenen
13 juli 1/8 Utrecht
02 augustus rondje eilanden Vinkeveen
10 augustus 1/4 Lommel (BE)
23 augustus 1/4 Deil
31 augustus 1/8 Doetinchem
07 september 1/4 Enschede
21 september OD Maastricht
Nu alleen nog heel blijven en lekker trainen.
Da's veel.
Zit ook nog te denken aan de West Coast Challenge, team van 2 personen 130km over het strand (lopen/fietsen) van Hoek van Holland naar Den Helder om geld in te zamelen voor de KNRM
De Westcoast Challenge heb ik ook aan mijn kalender toegevoegd, ik vind het een mooie opzet en een serieuze uitdaging aan het einde van het seizoen.
sgsdebruijn schreef:Zit ook nog te denken aan de West Coast Challenge, team van 2 personen 130km over het strand (lopen/fietsen) van Hoek van Holland naar Den Helder om geld in te zamelen voor de KNRM
De Westcoast Challenge heb ik ook aan mijn kalender toegevoegd, ik vind het een mooie opzet en een serieuze uitdaging aan het einde van het seizoen.
Mooi dat die in december is, zorgt ervoor dat je blijft trainen (-;
Da's veel.
Er is ook niemand waartegen ik SORRY hoef te zeggen
En dat scheelt als je veel tijd wil besteden aan je hobby.
Die luxe heb ik ook :-) maar heb vorig jaar ook redelijk veel wedstrijden gedaan en was opdenduur uitgeblust. Mijn laatste wedstrijd (wat eigenlijk mijn hoofdoel was) daar kon ik mezelf niet meer voor motiveren. Daarom heb ik dit jaar gerichter gepland in de hoop dat er een goede prestatie tussenzit.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » Welke races doe jij 2014?