1

Onderwerp: Ambitieuze jong volwassene

Hallo allen,

Ik ben Lars, nét 21 jaar geworden.
Fanatiek mountainbiker, maar ook veel kilometers op de racefiets gemaakt. Daarnaast kano en windsurf ik veel in de zomers(+de herfststormpjes natuurlijk). En zit ik sinds oktober 2 á 3x per week in de sportschool om te spinnen, en wat kracht natuurlijk.

Ik ben totaal onervaren in triathlons. Ik wil in 2014 mijn eersten gaan doen/volbrengen. Daarnaast is mijn droom(/ambitie/doel etc...) om in 2015 of 2016 aan de Norseman mee te doen. Ik heb al vaker de Gaustatoppen op geklommen, en heb gebiked op de hardangervidda hoogvlakte, en het lijkt mij echt fantastisch om in zo'n sfeer en omgeving, zo'n tocht te volbrengen.

Alvast bedankt voor alle hulp die ik krijg via dit forum!

2

Re: Ambitieuze jong volwassene

Welkom Lars01,

ambitieuze plannen lees ik. De Norseman nog wel.

Heb je een idee wat je in 2014 wil gaan doen op Triathlongebied? Hoe is het met je loop en zwemkwaliteiten?

Veel succes

3

Bedankt Peet!

Lopen zit wel goed, ik heb nooit aan wedstrijden meegedaan, dus heb niks te vergelijken ofzo, maar ik kan op dit moment zonder kapot te gaan, wel 45 tot 60 min. aan een stuk op gem. 11 km/pu lopen. Hier valt uiteraard nog wel wat te halen, maar ik voel me hier goed over.

Zwemmen is, zoals bij vele beginners lees ik al, nog een kritisch puntje. Maarja een gemotiveerd mens telt voor twee, dus ook hier valt aan te werken. Gelukkig is m'n pa een (goede  tongue ) wedstrijdzwemmer geweest, dus die kan mij sowieso al het een en ander basistechnieken leren.

En wat betreft de plannen voor 2014: Dat laat ik nog even open om te kijken hoe ik erover 2/3 maanden voor sta, en op basis daarvan de juiste beslissingen kan maken!

4

Welkom.. Norseman lijkt mij ook super gaaf maar loting daar maakt het lastig hoor ik om me heen.. Mogelijk Swissman of Celtman als backup;)

Maar veel succes en plezier in de voorbereidingen voor een triathlon.

Amat Victoria Curam

5

In je 2e triathlonjaar de Norseman volbrengen...? Dat lijkt me een tikje té ambitieus, maar laat je daar niet door tegenhouden. Succes met het behalen van je doelen.

6

Ha Dorter,

Ik weet het, gelukkig raak ik alleen maar gemotiveerd door de mensen die me voor gek verklaren(geef ze ook eens ongelijk).
Ik noem het ook een droom, of het realistisch(buiten het feit dat die loting nog wel eens lastig kan worden) is zullen we nog moeten gaan zien. Daarom noem ik 2016 ook nog als optie.

7

Lars welkom!

Norseman staat ook op mijn verlanglijst, maar ik heb daar geen haast bij. Houd er wel rekening mee dat je alleen naar de top mag (en het black t-shirt krijgt) als je snel genoeg bent. Je moet uiterlijk als 160e het 32.5km punt passeren (en in elk geval binnen 14u30m), anders eindigt het daar (en krijg je het witte t-shirt).  Zie p7 van dit document
https://nxtri.app.box.com/s/law6zuxbc8w5fv2tfdqw

Ik zou zelf behoorlijk zeker willen zijn dat dit me zou lukken.