1

Onderwerp: WTC versus Challenge Family

Op Slowtwitch is een uitgebreid artikel geplaatst over de pogingen van WTC (de eigenaar van het Ironman merk) om Challenge Kraichgau over te nemen. Eerder zijn andere Challenge evenementen al onder de Ironman paraplu komen te hangen, maar in dit geval gaat het iets minder soepel.

Zie hier voor het volledige artikel:
http://www.slowtwitch.com/News/A_Battle … _4094.html

Ik begrijp dat het organiseren van triathlons ook een business is, maar ik vraag me af of WTC hier goede zaken mee doet. Het lijkt mij als triatleet erg prettig als er naast Ironman een andere mondiale organisatie is die triathlons organiseert.

Mijn september 2014 triathlon wordt in elk geval een Challenge evenement.

2

Re: WTC versus Challenge Family

Al was het alleen al om het inschrijfgeld. Challenge is niet goedkoop, maar WTC is natuurlijk helemaal een boel geld. En het moet wel te doen blijven. Ik wil in september de Challenge Almere doen (1/2 afstand). Dus wat mij betreft mag Challenge gewoon blijven.

3

Re: WTC versus Challenge Family

WTC flikt zulke geintjes overal. Kopenhagen en die Challenge in Australie waren het toppunt, overname een maand voor de wedstrijd plaats vond.

Mijn sympatie hebben ze niet. Ik heb er geen enkele moeite mee dat iemand of een organisatie geld probeert te verdienen door een goed evenement te organiseren, maar WTC heeft er geen moeite mee om de sport als geheel schade toe te brengen om er op korte termijn een paar cent aan te verdienen. Ik heb altijd heel bewust wedstrijden uitgezocht die niet van WTC zijn om deze reden. WTC is korte termijn interesse over lange termijn ontwikkeling van de sport. Er zijn in mijn ogen genoeg alternatieven die mijn inschrijfgeld meer verdienen.