1

Onderwerp: Even voorstellen

Hoi!

De 'polite' ding om te doen is natuurlijk even voorstellen. Hierbij:
Ik ben Ed, 39, 2,00m en op het moment een beetje vettig op 95 kg  wink .

Doe graag wat aan sport, op het moment 3x per week sportschool (2 uurtjes per keer, half uurtje conditie/cardio, half uurtje core en uurtje full body workout-achtig). Daarnaast uurtje zwemmen in zwembad, met dit seizoen uurtje schaatsen, daarbij probeer ik 2 tot 3x per week wat hardlopen (afstanden wisselend, van 5 tot 10km momenteel, tempo ongeveer 5min per kilometer en iets minder). Soms nog wat mountainbiken / squash of iets dergelijks. In het zomerseizoen meer fietsen en probeer een keer of 2 á 3 te skeeleren.

Ben aan het bedenken of ik in 2015 een halve triatlon van Almere wil gaan doen. Lijkt me een mooie uitdaging en trainingsdoel. Toch wel heftig met zeg 1,5 km zwemmen, 20 km lopen en 90km fietsen, maar ook wel weer te doen.
Mooi de tijd nemen om op te bouwen naar die afstand en daar goed te tijd voor nemen. Als ik het zo inschat moet het gaan lukken in iets van 6 tot 7 uur.

Waar ik naar op zoek ben is uiteraard wat informatie. Hoe te trainen en voor te bereiden, wat te eten, waar moet ik op gaan letten enzovoort. Vandaar m'n registreren op deze site. Vind het ook leuk om wat met lotgenoten  tongue  te communiceren.

Iedereen alvast hartelijk dank voor hulp en tips!

Elke dag de beste dag van het jaar!

2

Re: Even voorstellen

2015 en dat in het najaar dat is nog bijna 2 jaar en dan een richttijd van 6-7u dat moet dus makkelijk lukken. Zeker als je al redelijk kunt zwemmen. Succes met je voorbereiding en probeer rustig op te bouwen zodat je geen blessures krijgt.

3

Ed welkom! Zo te lezen kom je wel aan je beweging. Een halve triathlon is overigens 1.9km, dus nog een stukje verder ;-) Daarnaast is het lopen (21.1km, dus ook iets verder) na het fietsen, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Waarom niet een keer een kortere afstand uitproberen in 2014?

4 Laatst bewerkt door Ed99 (09-01-14 22:46:03)

Maca944 schreef:

Ed welkom! Zo te lezen kom je wel aan je beweging. Een halve triathlon is overigens 1.9km, dus nog een stukje verder ;-) Daarnaast is het lopen (21.1km, dus ook iets verder) na het fietsen, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Waarom niet een keer een kortere afstand uitproberen in 2014?

Tx!
Beetje meer, daar doen we het toch voor? Omdat het kan  big_smile

Best een goed idee, mss einde seizoen een een kwart doen. Lijkt me best lekker. Is er een mooi evenement in het Noorden?

@ronnyke: tx, blessures is ook m'n grote zorg, wanneer je fanatiek bent ga je wel eens wat verder dan zou moeten  roll

Elke dag de beste dag van het jaar!

5

Ik zou idd kiezen om een kwart o.i.d. te doen in 2014. Ten eerste is het leuk en werkt het motiverend om zo nu en dan een wedstrijdje te doen.

Het noorden is uiteraard een ruim begrip: de enige wedstrijden aan het 'einde' van het seizoen zijn Klazienaveen (24-8) en Emmeloord (triathlon Noord Oostpolder). Ik heb alleen ervaring met de laatste. Ik vond dit een leuke en goed georganiseerde triathlon.

Daarnaast heb je in mei en juni ook leuke wedstrijden. Als je nu begint met trainen kun je er wellicht voor kiezen om dan alvast een 1/8e of zelfs als een 1/4e te gaan doen. Je hebt triathlons in Heerenveen, Groningen en Stiens.

In Surhuisterveen wordt een triathlon georganiseerd buiten de bond om. Er wordt gezwommen in een zwembad. Een leuke laagdrempelige wedstrijd. Wellicht is dat een leuk begin. (7 juni)