1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo,

Hierbij stel ik me eventjes voor. Ik ben 27 en wil dit jaar gaan kijken of ik iets richting de triathlon kan doen. Ik heb altijd veel gefietst en gelopen. Afgelopen jaar alleen wat minder gericht getraind. Daardoor mijn "topvorm" wat verloren, en heb sinds enkele weken de sportdraad weer serieus opgepakt. In maart loop ik een halve marathon en in de zomer ga ik richting de Mt. Ventoux om daar te fietsen.
Het lijkt me heel gaaf om de triathlon op te pakken, maar dan zal er op zwemvlak veel moeten gebeuren. Met lopen en fietsen red ik me wel, ik ga kijken of ik binnenkort ergens zwemtraining kan volgen. En dan natuurlijk nog de combinaties maken.

Nog geen concreet doel, maar goed om hier alvast mee te lezen en wat op te steken!

2

Re: Voorstellen

Jawori welkom! Er worden tegenwoordig veel zwemtrainingen aangeboden, ook specifiek gericht op triatleten.

Ik ga eind mei ook richting de Ventoux, het blijft de mooiste klim van Frankrijk.

3

Welkom!!

@maca eind mei zit ik ook voor 5 dagen aan de Ventoux (nou, eigenlijk 3 want dag 1 en dag 5 zijn reisdagen)

4

Jaa, de Ventoux blijft magisch. Ik overweeg om 'm ook nog eens op te rennen in plaats van op de fiets:-)

5 Laatst bewerkt door Dimitri (12-01-14 22:42:59)

Jawori schreef:

Jaa, de Ventoux blijft magisch. Ik overweeg om 'm ook nog eens op te rennen in plaats van op de fiets:-)

Als beetje geoefende renner haal je daar naar het schijnt altijd wel wielertoeristen in.

6

Dimitri schreef:

Welkom!!

@maca eind mei zit ik ook voor 5 dagen aan de Ventoux (nou, eigenlijk 3 want dag 1 en dag 5 zijn reisdagen)

Wanneer ben je daar precies? Ik heb met 7 man een huis gehuurd van 29/5 tot 2/6. We willen cinglé worden (de Ventoux van alledrie de kanten opfietsen op dezelfde dag) en ik wil een nieuw pr neerzetten op de Bedoin kant. Daarnaast gewoon veel fietsen (en wat lopen en zwemmen natuurlijk).

7

Welkom.

Mont Ventoux is echt een aanrader zelf in september cingle gedaan en gered.!

Amat Victoria Curam

8

Maca944 schreef:
Dimitri schreef:

Welkom!!

Wanneer ben je daar precies? Ik heb met 7 man een huis gehuurd van 29/5 tot 2/6. We willen cinglé worden (de Ventoux van alledrie de kanten opfietsen op dezelfde dag) en ik wil een nieuw pr neerzetten op de Bedoin kant. Daarnaast gewoon veel fietsen (en wat lopen en zwemmen natuurlijk).

De week er voor. Van 19 tot 23 mei. Voor mij wordt het een eerste keer en met een tijd onder de 2u langs Bédoin ben ik al zeer tevreden. Zelfs al slaag ik er tegen dan in om mijn gewicht een serieus pak naar beneden te krijgen, dan nog weeg ik veeeeeel te veel om een echt goeie klimmer te zijn. Ik heb totaal het gestel niet mee van een klimmer.

Ik zal anders de baan vrij maken voor wanneer jullie komen fietsen ;-)

9

Welkom!!

Zwemtraining zou ik echt aanraden als je daar nog niet zo bedreven in bent. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar kijk eens op de site van Tri Experience. Zij verzorgen echt een hele goede basiscursus borstcrawl. Heeft mij enorm geholpen.

Succes!!

10

Dank allemaal voor het warme welkom.

Ik woon in Leeuwarden. Dus tri experience zit er niet in. Maar heb gezien dat hier ook een goeie vereniging zit. Nog mensen uit mijn omgeving hier?

11

Jawori schreef:

Nog mensen uit mijn omgeving hier?

Wolkom!

Hoe goed is je fries?  wink

12

Ynsnits schreef:
Jawori schreef:

Nog mensen uit mijn omgeving hier?

Wolkom!

Hoe goed is je fries?  wink

Vloeiend:-)

13

Inmiddels staat zondag mijn eerste zwemtraining op het programma. Ben benieuwd of ik dit wat makkelijk op kan pikken. Wat dragen jullie allemaal in het zwembad?
Ondertussen ben ik wat informatie aan het verzamelen over materiaal, kleding en het verloop van een triathlon(wissels ee.d.) maar ik vind het lastig antwoord op mijn vragen te krijgen. Iemand een tip waar ik nuttige info kan vinden voor een beginner?
Ik wil niet alle beginnersvragen weer opnieuw hier stellen, maar kan niet echt sticky' 's vinden op het forum.

14

Jawori schreef:

Inmiddels staat zondag mijn eerste zwemtraining op het programma. Ben benieuwd of ik dit wat makkelijk op kan pikken. Wat dragen jullie allemaal in het zwembad?
Ondertussen ben ik wat informatie aan het verzamelen over materiaal, kleding en het verloop van een triathlon(wissels ee.d.) maar ik vind het lastig antwoord op mijn vragen te krijgen. Iemand een tip waar ik nuttige info kan vinden voor een beginner?
Ik wil niet alle beginnersvragen weer opnieuw hier stellen, maar kan niet echt sticky' 's vinden op het forum.

Succes met je eerste zwemtraining! De eerste keer dat ik ging zwemmen kon ik als geoefend fietser en loper de overkant van het 25 meter bad niet halen met de borstcrawl. Een zwembroek (geen short dus, maar iets glads zoals een Speedo) en een zwembril zijn voldoende om te starten. Hulpmiddelen als een pull buoy, flippers etc etc komen vanzelf wel.

Een sticky topic beginnersvragen lijkt me wel nuttig inderdaad, misschien moeten we zoiets maar aanmaken met een eerste post die wordt ge-update aan de hand van de reacties daarop, zoiets.

15

Dit is wel een interessant draadje qua essentieel materiaal voor je eerste triathlon en de trainingen daarvoor: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=2734

16 Laatst bewerkt door Dimitri (15-01-14 22:16:09)

Ik draag een spannend zeer korte zwemshort. Eigenlijk gewoon zo een zwemslip maar iets langere pijpen. Dan moet ik mijn bikinilijn niet telkens waxen.  lol