Een hele erbij in Nederland lijkt mij wat te veel. Niks ten nadele van jullie organisatie, maar als ik zie dat er de laatste jaren zo'n 350 (zitten dan zo'n 70 tot 80 buitenlanders bij) man aan de start verschijnen in Almere, dan denk ik niet dat er behoefte is aan nog zo'n wedstrijd in Nederland. Als jullie een hele gaan organiseren, zit je toch in dezelfde pot met potentiele deelnemers als Almere te roeren.
En pogingen in Belgie een hele te organiseren lijken tot nu toe niet echt van de grond te komen. Ik wil het Ironman circuit niet heilig verklaren, maar daar verschijnen bij de meeste wedstrijden moeiteloos meer dan 1000 man aan de start. Die organisaties vragen dan ook nog eens bedragen waar je 2 a 3 keer kan van start gaan in Almere. Hoe dat kan? De hele Ironman hype inclusief merchandising etc.? Ik heb er nog nooit aan 1 meegedaan, maar ze zien er allemaal groots georganiseerd uit (is groots ook goed?). Misschien aansluiting zoeken bij het Ironman 70.3 circuit?
Dan is er ook nog het tijdstip, 3 a 4 weken na Almere nog een hele Nederland. Voor het mooie toch ff te ver in het seizoen. Als je al van plan bent een hele te organiseren, kan je dat beter begin juli doen. Ga je wel weer de concurrentie met Stein aan... Een pittige lijkt me. Nog vroeger is voor de meeste potentiele deelnemers weer te vroeg in het seizoen.
Ik denk dat er meer behoefte is aan een goed georganiseerde halve triathlon. En daar hebben jullie dit jaar van je goede kant laten zien. Enige minpunt vindt ik het zover uit elkaar liggen van wisselzones. Da's met name voor het publiek wat minder. Als deelnemer vond ik het overigens minder storend.
Cor