Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?
Niet voor m'n triathlon wel voor m'n zwemwedstrijden Ben benieuwd of de PR's binnenstromen
Gaat dit zoveel sneller gaan?
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Materiaal » Wat heb je vandaag nou weer gekocht?
Niet voor m'n triathlon wel voor m'n zwemwedstrijden Ben benieuwd of de PR's binnenstromen
Gaat dit zoveel sneller gaan?
Of het zoveel sneller gaat moet de tijd leren. Maar onderstaande artikelen geven een leuk inzicht mbt dit soort speciale pakken en hydrodynamica. Ik geloof er zeker in omdat mijn vrouw ook PR na PR zwom met dit soort pakken. Of het voor heren geld had ik mijn twijfels over. Echter heb ik een en ander gelezen en ben ik overtuigd van het effect mbt de compressie van je spieren, hydrodynamica etc.
www.mrscienceshow.com/2012/07/swimming- … ength.html
coachsci.sdsu.edu/swim/bodysuit/2008suit.htm
PR op de 100 wissel afgelopen zaterdag! 0,5 seconde onder mijn 2009 tijd en 5 seconden sneller dan ik de afgelopen 5 jaar gezwommen heb . Ook bijna een PR op de 200 vrije slag (0,5 sec erboven). Hier verkeerd ingedeeld en pas bij 150 meter erachter komen dat ik nog heel veel over had. Dit had ook een PR moeten zijn. Anyway. Vooral bij de borstcrawl merk je het grote voordeel van deze broek. Hij zit retestrak en je voelt als het ware het water langs de broek glijden. Apart gevoel was vooral het keerpunt. Bij een keerpunt had ik echt een stuwend effect op een of andere manier. Ik ben in ieder geval overstag en geloof in deze broek
Leve de koning der trainingen! Maar in triathlon ga je er weinig voordeel van hebben.
Dat weet ik Train idd meer. Zwom de afgelopen jaren max 50 minuten per week en zo'n 1800 - 2000m. Sinds december zit ik op +/- 2,5 uur per week en zo'n 5000 - 5500m. Een wereld van verschil en een sterke opwaartse lijn die ook zeker voordeel bij het triathlon oplevert hoor Ronnyke. Of doelde je op m'n zwembroek, in dat geval, idd daar heb ik geen voordeel aan
Qua trainingen, een jaar geleden zwom ik de 500m bij het inzwemmen in 9.03, half oktober in 8.38, vorige week in 7.53.
Er is dus duidelijk verbetering zichtbaar. Anyway ontopic
Of het zoveel sneller gaat moet de tijd leren. Maar onderstaande artikelen geven een leuk inzicht mbt dit soort speciale pakken en hydrodynamica. Ik geloof er zeker in omdat mijn vrouw ook PR na PR zwom met dit soort pakken. Of het voor heren geld had ik mijn twijfels over. Echter heb ik een en ander gelezen en ben ik overtuigd van het effect mbt de compressie van je spieren, hydrodynamica etc.
coachsci.sdsu.edu/swim/bodysuit/2008suit.htm
Misschien moest ik ook maar eens een nieuwe zwembroek kopen! Die van mij vallen inmiddels in de categorie "dragsuit"...
Mooie verbetering van je PR op de 500 m btw!
rinke schreef:Of het zoveel sneller gaat moet de tijd leren. Maar onderstaande artikelen geven een leuk inzicht mbt dit soort speciale pakken en hydrodynamica. Ik geloof er zeker in omdat mijn vrouw ook PR na PR zwom met dit soort pakken. Of het voor heren geld had ik mijn twijfels over. Echter heb ik een en ander gelezen en ben ik overtuigd van het effect mbt de compressie van je spieren, hydrodynamica etc.
coachsci.sdsu.edu/swim/bodysuit/2008suit.htmMisschien moest ik ook maar eens een nieuwe zwembroek kopen! Die van mij vallen inmiddels in de categorie "dragsuit"...
Mooie verbetering van je PR op de 500 m btw!
Het zijn slechts trainingstijden natuurlijk. 9 maart zwemloop Bodegraven voor 't eggie Kijken of ik dan richting 7.30 of zelfs sneller kan gaan....
Niet uitgaan van zwem PR's in zwemlopen en triathlons, er moet na het zwemmen ook nog wat gedaan worden. Wel een mooie progressie, ziet er goed uit.
Niet uitgaan van zwem PR's in zwemlopen en triathlons, er moet na het zwemmen ook nog wat gedaan worden. Wel een mooie progressie, ziet er goed uit.
Dorter, ansich mee eens. Echter mijn genoemde officieuze PR's heb ik bij het inzwemmen gezwommen. Dus op wedstrijdtempo zou het toch een stukje sneller moeten kunnen....
Nette tijden;)
Dan zal ik wel met je in de baan liggen Rinke bij de Zwemloop in Bodegraven.
Nette tijden;)
Dan zal ik wel met je in de baan liggen Rinke bij de Zwemloop in Bodegraven.
Nice heb me ingeschreven op 8.30 en heb herinschrijving op 8.00 aangevraagd..
Vandaag loopschoenen voor training van scott gekocht. Ben eens benieuwd,ik kan tegenwoordig geen goede schoenen meer vinden die comfortabel zijn en toch een deftige demping hebben.
Regenjackje van Cuesta en een ass-saver zadelspatbordje. Ik ben overigens niet de meneer op het plaatje, dat terzijde...
Nieuwe outfit voor aanstaand seizoen.
Was weer toe aan nieuwe hardloopschoenen.
Na passen en meten (en rondjes rennen bij Run2Day) zijn het de Adidas Energy Boost 2 geworden.
En erbij... naast mijn HED.3 wedstrijdwielen:
-Corima Aero 50mm voorwiel met Hutchinson Carbon Comp Tube
-Pro Disc 2006 met EDCO naaf en Michelin Pro3 vouwbandje (ga nog testrijden, maar denk dat ik er nieuwe lagers in ga persen, naaf rolt niet lang uit)
-Nieuwe Planet X Pro Carbon 101 voorwiel met nieuwe Corsa CX Evo tube
wordt dus kiezen bij wedstrijden afhankelijk van parcours en wind
Reeds een mooie collectie!
thanks! Ben alleen niet tevreden over de lagers van dat dichte wiel. ze lopen niet rauw maar wel merkbaar zwaarder dan elke ander achterwiel wat ik heb staan... ga dus even nieuwe bestellen
Gisteren nieuwe schoenen gekocht
voor mij een setje Asics Gel Kayano 18, als trainingsschoen, loop als trainingschoen altijd al op asics, als wedstrijdschoen heb ik Adidas adizero
en voor mijn dochter een setje asics Gel Tarther 2 wedstrijdschoenen, en als trainingschoen loopt ze op asics cumulus 15 ( 2a)
Een nieuwe winterbroek (voor volgend jaar ) en mouwloos fietstruitje van Ultima in de uitverkoop.
Mijn huidige trisuit heeft de rits t begeven
Zojuist dus een Skins Tri400 trisuit besteld Ben erg benieuwd naar hoe deze gaat zwemmen fietsen en lopen
Prijzen waren erg uiteenlopend van 118,95 tot 239€... Even goed zoeken heeft geloond.
Mooi, waar heb je deze uiteindelijk gevonden?
in 2 weken tijd:
duikbril speedo, geen idee welk model.
zwemshort Speedo endurance
pull buoy (van Decathlon)
zwemvliezen (eveneens Decathlon)
Northwave MTB schoenen (maar gebruik ik op mijn racer)
Zal morgen eens fotootje maken van al mijn materiaal samen. Oogt ook wat mooier.
Mooi, waar heb je deze uiteindelijk gevonden?
bike24.de
In het najaar de racefiets geplunderd ten faveure van een cyclocrosser. Nu weer tijd om de racer op te bouwen maar de crosser laat ik lekker in elkaar voor eventueel k*tweer en offroad-entertainment. Dus aan het online shoppen geweest voor:
- Ultegra 6700 2x10 STI set
- Ultegra 6700 10speed achterderailleur
- Ultegra 6700 cassette
- Selcof 10-speed ketting
- Deda RHM beugelstuur
- SQ-lab 613 zadel in witrood
- FSA Gossamer compact crankstel (voor de crosser, het composiet crankstel zet ik weer terug in de racer)
- Een vers stuurlintje en wat eindkapjes
Besteld bij Planet X, Bike24 en Salden. Hopelijk snel binnen, paar uurtjes sleutelen + afstellen en dan kan er weer lekker gepeddeld worden.
Triathlonforum.nl » Materiaal » Wat heb je vandaag nou weer gekocht?