1

Onderwerp: Triathlon Talentendag

Wil jij je binnen een VOLLEDIG GEFACILITEERD PROGRAMMA EN MET EEN PROFESSIONEEL TEAM jouw mogelijkheden verkennen voor Olympische triathlon?
Wij zoeken in de zwemwereld en in de atletiek naar atleten in de leeftijd van 14-19 jaar die voor 200% willen gaan voor een nieuwe uitdaging: triathlon!
Tijdens de talentendag zwem je een 200m en een 50m en loop je een 1500m en een 200m op de atletiekbaan.

Ik ben nu 17 jaar en heb me hier dus voor ingeschreven voor 16 maart in Almere.

Ik heb dus nog maar een maand tijd om me hier verder op voor te bereiden. Hebben jullie nog tips voor een snelle 1500 meter lopen en de 200 meter zwemmen. En hoe ik me hier het voor kan trainen de komende maand?

Net een intervaltraining gedaan van 8x400m hardlopen in 1 minuut.
Vorige keer 1km interval 3:20.

2

Re: Triathlon Talentendag

Vind het toch apart dat ze voor duursport selecties kijken naar intensieve sprints.

200m en 50m zwemmen stelt niks voor, dat is even je hartslag naar de 300 schoppen, en vol gas.
1000m zwemmen word al andere koek.

En lopen 1500m/200m? Allemaal weer hartslag 900,000 en gas er op.

Maar succes!

Ik weet niet hoe je traint voor intensief sprinten, en ik ben 3 jaar te oud.
Succes! Ik doe het je niet na!

Zichzelf aan het trainen tot Triatleet sinds 1-5-2013.
Eerst baantjes trekken, dan tandem rijden, en dan een wandeltocht!

3

Qua zwemmen is een 200m niet zomaar even het eruit knallen vind ik Sander. Als je te hard gaat kom je jezelf heel erg tegen na 100 of 150m en dan is het laatste deel ergggggg zwaar... Zwemtrainingen langere blokken doen dan 200m en veel meters maken

#enjoylife

4

rinke schreef:

Qua zwemmen is een 200m niet zomaar even het eruit knallen vind ik Sander. Als je te hard gaat kom je jezelf heel erg tegen na 100 of 150m en dan is het laatste deel ergggggg zwaar... Zwemtrainingen langere blokken doen dan 200m en veel meters maken

Ik snap je reactie, maar jij snapt mij toch ook?

200m is toch geen meetpunt als je mensen selecteert voor een wedstrijd over 1km+?

5

Had het woord OD over het hoofd gezien.. Zou dan eerder testen op 500m en 5km om iig een beeld te krijgen.. Sprint en duur zijn idd ver weg van elkaar. Eigenlijk is de wereld tussen 50 en 200m ook al enorm....

#enjoylife

6

Een 200 m lijkt mij juist per definitie een uitstekende afstand om een indruk te krijgen van de zwemcapaciteiten van een persoon. Op deze afstand komen snelheid en duurvermogen bij elkaar. Daarnaast denk ik ook dat niet alleen naar de tijd gekeken wordt, maar ook andere factoren worden meegewogen (verval per 50 of 100 m, techniek, ligging, slagfrequentie en weetikwatnogmeer..)

7

Ynsnits schreef:

Een 200 m lijkt mij juist per definitie een uitstekende afstand om een indruk te krijgen van de zwemcapaciteiten van een persoon. Op deze afstand komen snelheid en duurvermogen bij elkaar. Daarnaast denk ik ook dat niet alleen naar de tijd gekeken wordt, maar ook andere factoren worden meegewogen (verval per 50 of 100 m, techniek, ligging, slagfrequentie en weetikwatnogmeer..)

Toch, over het algemeen, word de focus gelegd op explosiviteit voor de korte(re) duur, ipv het duurvermogen.

Een 500m schaatser kan nooit de 10km schaatsen voor de prijzen (zoiets)

8

SanderDeVos schreef:
Ynsnits schreef:

Toch, over het algemeen, word de focus gelegd op explosiviteit voor de korte(re) duur, ipv het duurvermogen.

Een 500m schaatser kan nooit de 10km schaatsen voor de prijzen (zoiets)

Inderdaad, maar een 1500 m schaatser zou dat wel kunnen. Een 200 m vrijeslag is analoog aan 1500 m schaatsen.
En reken maar dat je ook over de nodige explosiviteit moet beschikken in het zwemmen als je bij de kopgroep wil blijven, zeker bij elitewedstrijden en ik neem aan dat deze dagen daarvoor bedoeld zijn.

9

Helaas 1 jaar te vroeg geboren want had graag mee willen doen;) 200m zwemmen is op full speed zwaar zat maar in deze afstand kun je wel degelijk je techniek laten zien. Een echte sprinter presteert in mijn ogen niet op deze afstand.

Heel veel succes.!

Amat Victoria Curam

10

Om in een selectie te komen telt er natuurlijk meer mee dan de tijden op deze test.  wink