Onderwerp: Hallo iedereen!
Allen,
Ten eerste bedankt voor het geweldige forum. Als beginner helpt dit mij enorm met de vragen die je als starter vanzelfsprekend hebt.
Ik ben een man van 30 jaar met een gezonde voorliefde voor sport. Heb tot nu toe 4 marathons gelopen met als snelste tijd 3:27. dit zonder erg gerichte training dus rek zit er nog wel in. Daar de marathon wat ging vervelen een nieuwe uitdaging gevonden. Jullie raden het al "de triatlon".
Nu weet ik uit ervaring opgedaan met de marathon dat zoiets (in ieder geval voor mij) tijd, geduld en nog eens tijd vergt en dat een gezonde opbouw essentieel is. Mijn ervaring met zwemmen was/is zeer beperkt. Hetzelfde geldt in mindere mate voor fietsen.
Sinds half januari train ik 2x per week een uur zwemmen. Waarvan 1 uur onder begeleiding bij een triatlon verenging wat voor mij zijn vruchten zeker afwerpt. Daarnaast zwem ik nog een uur in het zwembad. In de "betere" tijd ga ik natuurlijk buiten zwemmen. Het BC zwemmen gaat steeds beter. Vandaag voor het eerst 500m bc zonder rust gezwommen. Ik heb zelf ook een plankje, PB en paddles. De techniek kan nog flink verbeterd worden. Internet is ook erg handig maar een goede trainer is toch het beste.
Daarnaast heb ik een mooie 2e hands racefiets gekocht welke ik nu al een aantal keer heb gebruikt. na een paar keer fietsen kan ik het in ieder geval al 60km volhouden in een tempo van ongeveer 30 kmph gemiddeld. Een goed begin voor mij doen.
Het lopen gaat nog steeds prima. Gisteren nog 10km in 39:30 gelopen. na dit seizoen hang ik mijn voetbalschoenen aan de wilgen. dit ivm beschikbare tijd, combinatie van belasting, etc. Train nu in totaal ongeveer 8 uur per week. in de zomer waarschijnlijk meer.
Mijn idee is om in juni (ter lering en vermaak) een 1/8 en kwart triatlon te doen. Wellicht volgend jaar een combinatie van zwemlopen en 1/4 triatlons. Het jaar erop een halve iron man en het jaar erop hopelijk een hele iron man.
Klinkt het bovenstaande haalbaar of iets te enthousiast? ik wil de eerste twee jaar investeren in zwemmen en fietsen.
iemand nog tips?
GR
Rudi