1 Laatst bewerkt door monkeloor (28-02-14 09:13:49)

Onderwerp: Challenge Almere 2014

Met de aankondiging van het nieuwe fietsparcours en een oud topic wat al redelijk vol werd, tijd voor een nieuwe topic.

Er is een nieuw fietsparcours bekend gemaakt wat hopelijk een stuk veiliger is dan vorig jaar.
Zie http://www.triathlon226.nl/2014/02/nieu … am-bekend/

http://www.triathlon226.nl/wp-content/uploads/2014/02/Fietsparcours-Almere-2014.jpg

Zie hier het vorige topic

2

Re: Challenge Almere 2014

Ik ben erg benieuwd naar dit parcours, kan iemand hier al iets zinnigs over zeggen? In mijn geval zullen de wijzigingen aan het fietsparcours doorslaggevend zijn of ik mee ga doen aan de hele of halve triathlon. In de voorbereiding op IM Frankfurt zal ik dit rondje maar eens gaan fietsen.

3

Maca944 schreef:

Ik ben erg benieuwd naar dit parcours, kan iemand hier al iets zinnigs over zeggen? In mijn geval zullen de wijzigingen aan het fietsparcours doorslaggevend zijn of ik mee ga doen aan de hele of halve triathlon. In de voorbereiding op IM Frankfurt zal ik dit rondje maar eens gaan fietsen.

Ik heb het idee dat er véél meer rechte wegen in zitten, veel minder fietspaden en je zit sneller op het parcours dan met het binnendoor gekrioel van vorig jaar. Alleen wel weer 2x 4km Knardijk  roll

4

Overigens komen we dit jaar nóg dichterbij Amsterdam!  yikes

5

Ziet er erg goed uit....
Denk dat ik ook weer mee doe.

Ik hoop wel dat dit jaar de afstanden kloppen van het fietsen en lopen.
Nu maakte het voor mij vorig jaar vrij weinig uit, want mijn tijd was toch al niet zo best met die harde wind.

Maar stel dat je in de buurt van een PR komt, en er komen dan ongeveer 4 fiets en 2 loopkilometers bij, dan is dat jammer.
Ben dus erg benieuwd. Overigens wel liever "iets" te veel dan te weinig kilometers....

6

Ik heb me ingeschreven voor de halve. Zal mijn eerste halve worden, ben erg benieuwd! Als het goed gaat, volgend jaar een hele.
Afgelopen jaar kwamen ze door Zeewolde (mijn woonplaats), maar als ik de verhalen zo hoorde waren niet alle putten/drempels ed. goed aangegeven, met redelijk wat valpartijen.

Ik heb er in ieder geval zin in:)

7

Ingeschreven voor de halve, zou derde jaar worden, helaas afgelopen jaar niet kunnen starten ivm niersteenaanvallen, inmiddels geopereerd eraan dus dat zal aankomend jaar niet meer in de weg staan  smile

Heb nog wel een vraagje, heb 2 jaar geleden gewoon meegedaan met normale trisuit met rits aan voorkant, nu lees ik dat voor NK/EK en Wk wedstrijden je rits aan de achterkant moet zitten, geld dit ook voor de recreanten of is dit een aparte klasse ??

8

marcelca schreef:

Ingeschreven voor de halve, zou derde jaar worden, helaas afgelopen jaar niet kunnen starten ivm niersteenaanvallen, inmiddels geopereerd eraan dus dat zal aankomend jaar niet meer in de weg staan  smile

Heb nog wel een vraagje, heb 2 jaar geleden gewoon meegedaan met normale trisuit met rits aan voorkant, nu lees ik dat voor NK/EK en Wk wedstrijden je rits aan de achterkant moet zitten, geld dit ook voor de recreanten of is dit een aparte klasse ??

van de site;

Voor Agegroup deelnemers:
Je bent niet verplicht om het nationaal tenue van je nationale federatie te dragen, maar het is zeker wenselijk. Sowieso dien je pak voorzien te zijn van de landcode (NED/BEL), achternaam is optioneel. Interessant voor Nederlandse deelnemers: de verschillende nationale tenues van de NTB zijn momenteel in de aanbieding. Check de site voor meer informatie.

9

Volgens mij geld dat alleen voor de hele afstand want dat is een NK/EK de halve afstand niet.
Dus mag je gewoon aan wat je wilt.
Anders even een mail naar de organisatie.

10

Voor de agegroupers is het niet verplicht, aangezien de organisatie NED op het startnummer drukt.

11

Heeft iemand al gpx/tcx file van de nieuwe route?

12

11 mei is er een parcoersverkenning die je kan doen. Krijg je meer details over het parcoers enzo.

gpx/tcx file komt meestal wel tijdig op hun website. Al veranderd delen van het parcoers wel eens.

13

De GPX-bestanden staan onderaan de pagina op de Challenge Almere-Amsterdam site waar ook het parcours staat:
http://www.challenge-almere.com/fietsparcours/?lang=nl

14

Heeft iemand enig idee wanneer en of de halve triathlon ooit vol zit? Het begint bij mij een klein beetje te kriebelen maar ik zou graag eerst de 1/3 triathlon in Aarschot (6 juli) een beetje fatsoenlijk finishen.

15

Ik heb vorig jaar 2 weken van tevoren ingeschreven, op de laatst mogelijke datum. Was geen probleem. Denk niet dat het dit jaar heel anders zal zijn.

16

Fijn om te horen, dan beslis ik na de 1/3 wel  cool

17

parcours van de halve in almere is geen 90 km maar weer meer helaas zon 2,5 km als ik het goed heb.
parcours aantal maal gefietst en is beter als vorig jaar al is er nog wel een stuk waar nog geen fietspad ligt, tenminste 3 weken geleden nog niet. Hopen op een beetje noord=oosten wind dan heb je alleen de dijk naar lelystad tegen en de rest redelijk voor de wind

18

Gaan er nog mensen naar de parcoursverkenning komende zondag? Ben wel van plan 'm te rijden namelijk smile

19

Heb de parcoursverkenning gereden erg mooi parcours dit jaar, helaas was de brug over de Gooiseweg nog niet open, maar heb begrepen dat deze inmiddels wel open is nu. We hebben ook de stukken over de weg gereden en dat is gewoon super.
Met niet al te veel wind uit de goede richting is dit een heel snel parcours denk ik.

20

Noord-oosten wind in september............... ??? Meestal komt de wind vanuit de andere hoek in die tijd van het jaar.  Dus...... veel wind tegen.

21

Challenge Almere wordt Ironman Almere? Zo wordt sterk gesuggereerd op FaceBook.

22

Omdat ze kantoor nemen in het W.T.C. gebouw in Almere??

23

Ja, dat lees ik nu ook, iets te voorbarig geweest.... Had het ook vrij bizar gevonden.

24

ik heb gehoord dat het lusje op het einde van de dijk eruit gehaald is bij lelystad.

weet iemand of dit klopt? ik doe trouwens mee aan de halve.

De brug over de gooise weg is ook klaar.

25

waltaf schreef:

ik heb gehoord dat het lusje op het einde van de dijk eruit gehaald is bij lelystad.

weet iemand of dit klopt? ik doe trouwens mee aan de halve.

De brug over de gooise weg is ook klaar.

Klopt tijdens de verkenning is er verteld voor de organisatie dat het lusje eruit gehaald is.