1,026

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rinke schreef:

Niet voor m'n triathlon wel voor m'n zwemwedstrijden smile Ben benieuwd of de PR's binnenstromen  big_smile

Gaat dit zoveel sneller gaan?



http://www.proswimwear.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/700x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/a/r/arena_27105-50_jammers_front_2.jpg
http://www.proswimwear.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/700x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/8/-/8-082118139.jpg
http://www.proswimwear.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/700x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/a/q/aqua09vcap_xl_4.jpg

1,027

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Of het zoveel sneller gaat moet de tijd leren. Maar onderstaande artikelen geven een leuk inzicht mbt dit soort speciale pakken en hydrodynamica. Ik geloof er zeker in omdat mijn vrouw ook PR na PR zwom met dit soort pakken. Of het voor heren geld had ik mijn twijfels over. Echter heb ik een en ander gelezen en ben ik overtuigd van het effect mbt de compressie van je spieren, hydrodynamica etc.
www.mrscienceshow.com/2012/07/swimming- … ength.html
coachsci.sdsu.edu/swim/bodysuit/2008suit.htm

#enjoylife

1,028

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

PR op de 100 wissel smile afgelopen zaterdag! 0,5 seconde onder mijn 2009 tijd en 5 seconden sneller dan ik de afgelopen 5 jaar gezwommen heb smile. Ook bijna een PR op de 200 vrije slag (0,5 sec erboven). Hier verkeerd ingedeeld en pas bij 150 meter erachter komen dat ik nog heel veel over had. Dit had ook een PR moeten zijn. Anyway. Vooral bij de borstcrawl merk je het grote voordeel van deze broek. Hij zit retestrak en je voelt als het ware het water langs de broek glijden. Apart gevoel was vooral het keerpunt. Bij een keerpunt had ik echt een stuwend effect op een of andere manier. Ik ben in ieder geval overstag en geloof in deze broek smile

#enjoylife

1,029

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leve de koning der trainingen! Maar in triathlon ga je er weinig voordeel van hebben.

1,030

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat weet ik wink Train idd meer. Zwom de afgelopen jaren max 50 minuten per week en zo'n 1800 - 2000m. Sinds december zit ik op +/- 2,5 uur per week en zo'n 5000 - 5500m. Een wereld van verschil en een sterke opwaartse lijn die ook zeker voordeel bij het triathlon oplevert hoor Ronnyke. Of doelde je op m'n zwembroek, in dat geval, idd daar heb ik geen voordeel aan tongue
Qua trainingen, een jaar geleden zwom ik de 500m bij het inzwemmen in 9.03, half oktober in 8.38, vorige week in 7.53.
Er is dus duidelijk verbetering zichtbaar. Anyway ontopic smile

#enjoylife

1,031

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

rinke schreef:

Of het zoveel sneller gaat moet de tijd leren. Maar onderstaande artikelen geven een leuk inzicht mbt dit soort speciale pakken en hydrodynamica. Ik geloof er zeker in omdat mijn vrouw ook PR na PR zwom met dit soort pakken. Of het voor heren geld had ik mijn twijfels over. Echter heb ik een en ander gelezen en ben ik overtuigd van het effect mbt de compressie van je spieren, hydrodynamica etc.
www.mrscienceshow.com/2012/07/swimming- … ength.html
coachsci.sdsu.edu/swim/bodysuit/2008suit.htm

Misschien moest ik ook maar eens een nieuwe zwembroek kopen! Die van mij vallen inmiddels in de categorie "dragsuit"...
Mooie verbetering van je PR op de 500 m btw!

1,032

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ynsnits schreef:
rinke schreef:

Of het zoveel sneller gaat moet de tijd leren. Maar onderstaande artikelen geven een leuk inzicht mbt dit soort speciale pakken en hydrodynamica. Ik geloof er zeker in omdat mijn vrouw ook PR na PR zwom met dit soort pakken. Of het voor heren geld had ik mijn twijfels over. Echter heb ik een en ander gelezen en ben ik overtuigd van het effect mbt de compressie van je spieren, hydrodynamica etc.
www.mrscienceshow.com/2012/07/swimming- … ength.html
coachsci.sdsu.edu/swim/bodysuit/2008suit.htm

Misschien moest ik ook maar eens een nieuwe zwembroek kopen! Die van mij vallen inmiddels in de categorie "dragsuit"...
Mooie verbetering van je PR op de 500 m btw!

Het zijn slechts trainingstijden natuurlijk. 9 maart zwemloop Bodegraven voor 't eggie wink Kijken of ik dan richting 7.30 of zelfs sneller kan gaan....

#enjoylife

1,033

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet uitgaan van zwem PR's in zwemlopen en triathlons, er moet na het zwemmen ook nog wat gedaan worden. Wel een mooie progressie, ziet er goed uit.

1,034

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dorter schreef:

Niet uitgaan van zwem PR's in zwemlopen en triathlons, er moet na het zwemmen ook nog wat gedaan worden. Wel een mooie progressie, ziet er goed uit.

Dorter, ansich mee eens. Echter mijn genoemde officieuze PR's heb ik bij het inzwemmen gezwommen. Dus op wedstrijdtempo zou het toch een stukje sneller moeten kunnen....

#enjoylife

1,035

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nette tijden;)

Dan zal ik wel met je in de baan liggen Rinke bij de Zwemloop in Bodegraven.

Amat Victoria Curam

1,036

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

PalmS schreef:

Nette tijden;)

Dan zal ik wel met je in de baan liggen Rinke bij de Zwemloop in Bodegraven.

Nice smile heb me ingeschreven op 8.30 en heb herinschrijving op 8.00 aangevraagd..

#enjoylife

1,037

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag loopschoenen voor training van scott gekocht. Ben eens benieuwd,ik kan tegenwoordig geen goede schoenen meer vinden die comfortabel zijn en toch een deftige demping hebben.

1,038

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Regenjackje van Cuesta en een ass-saver zadelspatbordje. Ik ben overigens niet de meneer op het plaatje, dat terzijde...

http://www.lemag-bikeshop.com/11633943-1168-rect_default/cuesta-regenjack-van-het-merk-cuesta.jpg

1,039

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe outfit voor aanstaand seizoen.

1,040 Laatst bewerkt door WJB (02-03-14 10:57:48)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Was weer toe aan nieuwe hardloopschoenen.
Na passen en meten (en rondjes rennen bij Run2Day) zijn het de Adidas Energy Boost 2 geworden.


http://s28.postimg.org/3wzvxfcp9/Adidas_Energy_Boost_2.jpg

1,041

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

En erbij... naast mijn HED.3 wedstrijdwielen:
-Corima Aero 50mm voorwiel met Hutchinson Carbon Comp Tube
-Pro Disc 2006 met EDCO naaf en Michelin Pro3 vouwbandje (ga nog testrijden, maar denk dat ik er nieuwe lagers in ga persen, naaf rolt niet lang uit)
-Nieuwe Planet X Pro Carbon 101 voorwiel met nieuwe Corsa CX Evo tube smile

wordt dus kiezen bij wedstrijden afhankelijk van parcours en wind smile

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t34/1961487_10152067617363541_1565051073_n.jpg?oh=7285cb660126b2690c19cccbb3f64557&oe=53186F0D&__gda__=1394109723_f793c3838ebd9b2c9b7781e66e90dc4f

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,042

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Reeds een mooie collectie!

1,043

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

thanks! Ben alleen niet tevreden over de lagers van dat dichte wiel. ze lopen niet rauw maar wel merkbaar zwaarder dan elke ander achterwiel wat ik heb staan... ga dus even nieuwe bestellen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,044 Laatst bewerkt door marcelca (07-03-14 12:34:15)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren nieuwe schoenen gekocht

voor mij een setje Asics Gel Kayano 18, als trainingsschoen, loop als trainingschoen altijd al op asics, als wedstrijdschoen heb ik Adidas adizero

http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&docid=vRQCkWGas4hslM&tbnid=m4Tx3jjvTbYeAM:&ved=0CAUQjBw4zwI&url=http%3A%2F%2Fwww.onitsukatiger2s.com%2Fimages%2Fkayano18%2Fasics_gel_kayano18_grey_green.jpg&ei=1J4ZU_T8CabK4AS5lIHYAg&psig=AFQjCNFEME5HI8Ot3UX92Oc8dh-2whM8Ng&ust=1394274388214843


en voor mijn dochter een setje asics Gel Tarther 2 wedstrijdschoenen, en als trainingschoen loopt ze op asics cumulus 15 ( 2a)

http://www.proball.ru/upload/images/2073495/2073823.jpg

1,045

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuwe winterbroek (voor volgend jaar smile) en mouwloos fietstruitje van Ultima in de uitverkoop.

1,046

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

http://cloudfront.maudecommerce.co.uk/protectionforsport/images/product_image_400_00001985.jpg

Mijn huidige trisuit heeft de rits t begeven sad
Zojuist dus een Skins Tri400 trisuit besteld smile Ben erg benieuwd naar hoe deze gaat zwemmen fietsen en lopen smile
Prijzen waren erg uiteenlopend van 118,95 tot 239€... Even goed zoeken heeft geloond.

#enjoylife

1,047

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooi, waar heb je deze uiteindelijk gevonden?

1,048

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

in 2 weken tijd:
duikbril speedo, geen idee welk model.
zwemshort Speedo endurance
pull buoy (van Decathlon)
zwemvliezen (eveneens Decathlon)
Northwave MTB schoenen (maar gebruik ik op mijn racer)

Zal morgen eens fotootje maken van al mijn materiaal samen. Oogt ook wat mooier.

1,049

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sgsdebruijn schreef:

Mooi, waar heb je deze uiteindelijk gevonden?


bike24.de

#enjoylife

1,050

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

In het najaar de racefiets geplunderd ten faveure van een cyclocrosser. Nu weer tijd om de racer op te bouwen maar de crosser laat ik lekker in elkaar voor eventueel k*tweer en offroad-entertainment. Dus aan het online shoppen geweest voor:
- Ultegra 6700 2x10 STI set
- Ultegra 6700 10speed achterderailleur
- Ultegra 6700 cassette
- Selcof 10-speed ketting
- Deda RHM beugelstuur
- SQ-lab 613 zadel in witrood
- FSA Gossamer compact crankstel (voor de crosser, het composiet crankstel zet ik weer terug in de racer)
- Een vers stuurlintje en wat eindkapjes

Besteld bij Planet X, Bike24 en Salden. Hopelijk snel binnen, paar uurtjes sleutelen + afstellen en dan kan er weer lekker gepeddeld worden.