Ik lees er misschien overheen maar ik zie heel weinig combi trainingen geschreven, bv lopend/fietsend naar het zwembad daar je training doen en weer terug, of fiets loop trainingen, half uur fietsen, 10 min lopen. en dat 2 of 3 uur lang!! heerlijke training. (als tip gekregen van ervaren rot in het vak).
Ben zelf hardloop trainer bij een AV, en sinds kort zelf wat meer voor de triatlon aan het trainen, maar voor het lopen is het belangrijk dat er afwisseling in zit, wat ik zelf aanhoud met de AV is onderstaande, (minimaal)
1x D1 training (75-80% van je AD), (afstand nagelang wat je wedstrijdafstand is)
1x extensieve interval, (met de snellere/jongere lopers in de zomermaanden, intensieve interval)
1x Tempo loop, bv 2km D1- 5km D3- 2km D1 (ikzelf doe dit in combi met zwemtraining, zwembad)
ikzelf doe dan 1 zwemtraining bij zwemclub interval/techniek
en 1x buitenwater, duur
en Fietsen (mijn zorgekindje)
1x langzame duur training 60-80 km (in combi met zwemtraining, buitenwater)
1x tempo training, bv 40km op AD. met in en uit fietsen natuurlijk
en soms na het werk op de maandag een interval training op de fiets, (totaal, 20-40km)
en dan fiets ik elke dag naar het werk 2x11km (hersteltraining)
En dan zo nu en dan pak ik zo'n fiets/loop training in het weekend erbij.
En zeker in de wintermaanden doe ik nog een uurtje in de week aan Core stability oefeningen. (voor smartphone gebruikers Zie de App "Strong runner" wat die meid allemaal kan, amaai zunne !!!!)
Dit is mijn leidraad, maar ik wijk er ook wel eens vanaf, want zoals ik elders las het mag geen "blokbeton" zijn, er zijn te veel factoren waar je rekening mee moet houden, gezin, werk, weer,
Misschien is het leuk om een Topic te maken, "Wat heb je vandaag nu weer getraind", een soortje van Strava maar dan in tekst hier op dit forum, kunnen we van elkaar leren, of werkt dit niet zo in de triatlon wereld (grapje)
Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig