Onderwerp: Nieuwe uitdagingen
Goede avond,
Ik ben al enige tijd lid van het Forum maar heb me zelf nooit echt voorgesteld, nog ergens een reactie op geplaatst.
Na 10 jaar afwezigheid heb ik in het najaar besloten om opnieuw aan triathlons te gaan doen. Ik heb als jongeling bij de jeugd en junioren veel triathlons gedaan. Echter ben ik tijdens mijn studie gestopt, maar ben ik altijd wel blijven hardlopen.
Vorig jaar September heb ik de Marathon van Berlijn gelopen. Ondanks wat pijntjes hier en daar is de voorbereiding goed gegaan en ook de wedstrijden in de voorbereiding gingen goed. Terugkijkend op het traject van 3 maanden kan ik alleen maar tevreden zijn. Ik heb niet het idee dat ik ergens iets had laten liggen.
Tijdens de vele duurlopen kwam ik tot de conclusie dat ik de uitdagingen in het hardlopen begon te missen. Ieder jaar weer hetzelfde rondje om de kerk, dezelfde tegenstanders. Mijn beste tijden zijn van enkele jaren geleden en daar kom ik niet meer in de buurt. De triathlon sport is me altijd bijgebleven en daar wil ik nu de uitdaging in gaan zoeken.
Sinds oktober ben ik 2-3 keer per week aan het zwemmen. Bij goed weer probeer ik ieder weekend te fiesten. Enkele weken gelezen liep ik een nieuw PR liep op de 15km. Hij stond niet echt scherp, maar het is altijd leuk om vooruitgang te zien. Vraag me niet hoe het komt, misschien heeft het te maken met ander spijs doet eten?
Voor komende jaar wil ik enkele kwart triathlons doen, met misschien in het najaar een halve triathlon. Op langere termijn zou ik de hele triathlon willen doen. Maar laten we eerst maar de 1e triathlon afwerken....
Groet Stefan