1

Onderwerp: Powerman Horst

Doet er nog iemand mee? Voor mij wordt het een trainingswedstrijd voor Mallorca 70.3, ik ben bang dat ik geen potten kan breken.

2

Re: Powerman Horst

Ik doe mee met de 1/3, mijn eerste duathlon ooit dus finishen is het doel  wink

3

Zo, dat was Powerman Horst. Ik wist van tevoren al dat de vorm er nog niet was, dus ik heb er een mooie training van gemaakt. Mijn eerste loopkilometer ging in 3:48 en daarmee hobbelde ik ergens achteraan, ongelofelijk hoe hard het ging! De weersomstandigheden waren prima, los van de wind, en ik heb me prima vermaakt. De organisatie was prima en het internationale karakter maakt het een bijzonder evenement. Uiteindelijk finishte ik in 3:24:58, waarmee ik ergens aan het begin van het rechterrijtje stond.

Mijn zoon deed de powerkids, zie https://www.youtube.com/watch?v=tseT2hc9wc4 en https://www.youtube.com/watch?v=Hxz0ATJECgs.

Hopelijk zorg ik dat ik een volgende keer wat beter in vorm ben.

Hoe ging het Sandra?

4 Laatst bewerkt door ronnyke (14-04-14 16:22:48)

Ik dacht eerst al dat je ook niet gestart was omdat ik je gisteren niet in de top 10 zag staan toen ik de uitslag bekeek. In duathlon gaat de start altijd loeihard zowel op de korte als lange afstand,dit is een wezenlijk verschil met triathlon. In Belgie dan altans toch als ik zo bezie is het niveau in Nederland natuurlijk wel een enorm pak minder  tongue

5

ronnyke schreef:

Ik dacht eerst al dat je ook niet gestart was omdat ik je gisteren niet in de top 10 zag staan toen ik de uitslag bekeek. In duathlon gaat de start altijd loeihard zowel op de korte als lange afstand,dit is een wezenlijk verschil met triathlon. In Belgie dan altans toch als ik zo bezie is het niveau in Nederland natuurlijk wel een enorm pak minder  tongue

Vooral omdat driekwart van het deelnemersveld Duitser is wink

Goede race toch wel Maca, leuk filmpje ook! En ja, er wordt echt belachelijk hard gelopen die eerste km's dat herinner ik me nog van 2009.

6

Vanzella schreef:
ronnyke schreef:

Vooral omdat driekwart van het deelnemersveld Duitser is wink

Goede race toch wel Maca, leuk filmpje ook! En ja, er wordt echt belachelijk hard gelopen die eerste km's dat herinner ik me nog van 2009.

Veel Duitsers, maar ook opvallend veel Engelsen. Top 10 zal ik hier niet snel lopen ben ik bang. Na de Midwinter marathon was dit mijn eerste intensieve 'training', dus het viel me nog mee. Mijn lichaam is goed wakker geschud in aanloop naar Mallorca 70.3.

7 Laatst bewerkt door Sandra86 (14-04-14 16:44:11)

Ging best goed, ik ben wel tevreden voor een wedstrijd zo vlak na het schaatsseizoen. Ik vind een triathlon toch makkelijker in te delen qua energie, maar dat zal ook wat gebrek aan ervaring zijn. En zo'n bochtig fietsparcours gaat bij mij rondje twee al een stuk beter met sturen dan in rondje een, dus eigenlijk zou ik stiekem parcoursverkenning moeten doen (of gewoon leren sturen roll ) Ik vind het ook wel opvallend dat ik bij een triathlon altijd ongeveer even hoog sta op de ranking van het loop en het fiets onderdeel, en ik hier toch wel duidelijk beter ben in fietsen. Dus of duathleten zijn toch meer lopers, of ik ben gewoon heel goed in tegen de wind in fietsen  big_smile

Respect trouwens voor alle para-duathleten die meededen, ik vind dat altijd super mooi om te zien.

8

In het duathlon heb je idd veel mensen die uit het lopen komen die vanwege de vele blessures er dan het fietsen bijgenomen hebben of die juist niet goed genoeg waren om bij de top te horen. Met alles wat ik in de jaren dat ik duathlon doe al gezien heb weet ik ook zeker dat het geen 100% zuivere sport is maar tja welke is dat wel?

9

Ik heb een verslagje op mijn blog gezet: www.swimbikerun.nl