Re: IM Mallorca 70.3 2014
Nog een dikke 2 weekjes te gaan ;-)
Woensdag reeds naar Mallorca voor 10 trainingsdagen
Mooi, lekker lang 'acclimatiseren'. Vorig jaar moest ik behoorlijk wennen aan hardlopen in de zon.
Waar verblijf je?
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » IM Mallorca 70.3 2014
Nog een dikke 2 weekjes te gaan ;-)
Woensdag reeds naar Mallorca voor 10 trainingsdagen
Mooi, lekker lang 'acclimatiseren'. Vorig jaar moest ik behoorlijk wennen aan hardlopen in de zon.
Waar verblijf je?
Sea Club Alcudia.
Het is eerder als stage bedoelt. Met als stevige prikkel de halve IM ;-)
Nice is het hoofddoel dit jaar
waltaf schreef:Maca944 schreef:Ik heb destijds (maar dat was al in september) wel een bevestigingsmail ontvangen, is die bij jou niet in je spam box of iets dergelijke terecht gekomen?
Nee ook niet in de spam helaas, hoop gewoon dat het goed zit
inmiddels de mail binnen zat iets niet goed in het mail programma, als het goed is maakt hij de planning dit weekend klaar.
ik ben er klaar voor hopen dat mijn kuitjes het houden dit jaar
Edit: reactie verwijderd.
Heey allemaal, zijn jullie er klaar voor? Ik vlieg woensdag 7 mei met de vlucht van 06:00 transavia.
Iemand die al daar is het nieuwe fietsparcours al gereden? Klopt er dat er een slecht stuk in zit van zon 3 km van Moscari naar Camapanet?
Voor die gene die bij Forza geboekt hebben al bekend wanneer jullie fiets wordt opgehaald?
Heb er zin in
Heey allemaal, zijn jullie er klaar voor? Ik vlieg woensdag 7 mei met de vlucht van 06:00 transavia.
Iemand die al daar is het nieuwe fietsparcours al gereden? Klopt er dat er een slecht stuk in zit van zon 3 km van Moscari naar Camapanet?
Voor die gene die bij Forza geboekt hebben al bekend wanneer jullie fiets wordt opgehaald?Heb er zin in
Ik vlieg komende zaterdag al met mijn gezin. Vertrek vanaf Rotterdam deze keer, die tijden zijn wat prettiger dan vanaf Schiphol. Ik ben van plan om op de woensdag het fietsparcours te rijden. Het stuk na de afdaling, dus inclusief het stuk tussen Moscari en Campanet, is nieuw dit jaar dus ik ben benieuwd.
Ik heb gisteren met Julian per e-mail contact gehad en we bellen vandaag voor een afspraak. Hij is net begonnen met Forza (ik weet niet of dit zijn eerste rit wordt) en blijkbaar nog een beetje zoekende hoe alles geregeld moet worden. Hij doet zelf ook mee aan Mallorca 70.3, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Edit: afspraak inmiddels gemaakt voor komende vrijdag.
Hier de waiver die je ondertekend ter plekke moet inleveren. Ongetwijfeld zijn er daar ook exemplaren, maar ik ben neurotisch genoeg om dit alvast uit te printen. Ik weet niet precies waar je voor tekent, ik lees iets over ziel en duivel.
Hier de waiver die je ondertekend ter plekke moet inleveren. Ongetwijfeld zijn er daar ook exemplaren, maar ik ben neurotisch genoeg om dit alvast uit te printen. Ik weet niet precies waar je voor tekent, ik lees iets over ziel en duivel.
Heey thnx ik weet van vorig jaar dat ze daar ook liggen bij ophalen van je startnummer maar evengoed bedankt.
Inmiddels ook mail gehad van julian en mijn fets wordt vrijdagavond om 21:45 opgehaald in Heemskerk
Dat was weer een mooi evenement! Mijn verslag volgt nog, maar in het kort: donderdag ziek geworden, vrijdag weer een beetje hersteld, op zaterdag gestart en gefinished in exact dezelfde tijd (tot op de seconde) als in 2013.
Het vervoer van mijn fiets door Forza ging overigens perfect.
Ik kijk uit naar je verslag!!
Het was een prachtig evenement. Top georganiseerd, enige minpunt was een stuk weg van een paar km waar de weg er echt heel erg slecht bij lag. Flink gas terug genomen, gelukkig bleven de banden heel en zijn er (voor zover ik heb gehoord) weinig gekke dingen gebeurd.
Ik had zelf een dag die alle verwachtingen overtrof:
zwemmen 31.31 (doel: <35)
fietsen 2.33 (doel <2.40)
lopen 1.33 (doel <1.35)
eindtijd 4:46:52 (doel <5uur)
Het lopen was een veldslag. Enorm warm (29graden) en ook nogal druk bij de verzorgingsposten (mede door een late startserie). De laatste twee kilometers alleen nog maar genoten toen duidelijk werd dat kramp weg bleef (met dat soort weer toch altijd een gevaar) en de tijd super zou zijn.
Nu een paar dagen rust genomen, vanaf morgen weer volle bak richting IM Frankfurt!
Voor de liefhebbers heeft mijn vriendin een sfeerverslag gemaakt. Leuk om zo'n wedstrijd eens door de ogen van een supporter te zien!
http://www.youtube.com/watch?v=0TSdQOKQrnk
Garminfiles
swim:
http://connect.garmin.com/activity/498289630
Dat was een gezellig gesprekje toen je me inhaalde Kelvin, vlak na het keerpunt van de laatste ronde Echt top gedaan.
En ook hier mijn verslagje:
Hele mooie prestaties en Gaaf om lezen heren. Zulke afstanden en locaties met verhalen zorgen er toch voor dat de wensen voor mij steeds grootser worden.
Inderdaad mooie prestaties! Jammer van de ongemakken Maca! Revanche in Frankfurt dan maar?
Succes met de laatste (zware) trainingsweken!
Wir sehen uns!
Haha leuk filmpje Kelvin! Hoevaak heeft ze het nog over de fietspomp
Mooie tijd ook!
Leuk verslag Maarten! wel bijzonder dat je precies de zelfde tijd heb al vorige jaar!
Toch knap gedaan met zulke omstandigheden!
Goede prestaties heren!
Hebben jullie specifiek op de warmte kunnen trainen? Of waren jullie gewent aan de warmte door enkele dagen vooraf aanwezig te zijn.
Ik heb zelf altijd last tijdens de eerste warme dagen van het jaar.
Goede prestaties heren!
Hebben jullie specifiek op de warmte kunnen trainen? Of waren jullie gewent aan de warmte door enkele dagen vooraf aanwezig te zijn.
Ik heb zelf altijd last tijdens de eerste warme dagen van het jaar.
In Nederland heb ik vrij weining op warmte kunnen trainen Eind maart ben ik 10 dagen in Australië geweest en heb daar hardgelopen in de hitte. Daarnaast was ik al een week in Mallorca dus ik heb enkele keren kunnen hardlopen rond het middaguur. Op zaterdag was het echter nog een stuk warmer, en dat merkte je wel in de prestaties. Het enige wat ik kon doen was mijn doelstellingen aanpassen.
Haha leuk filmpje Kelvin! Hoevaak heeft ze het nog over de fietspomp
Mooie tijd ook!Leuk verslag Maarten! wel bijzonder dat je precies de zelfde tijd heb al vorige jaar!
Toch knap gedaan met zulke omstandigheden!
Haha ja mooi dat ze daar zo over door blijft gaan he. Zaken zoals een eigen pomp meenemen (en dan niet vervolgens een km teruglopen om m terug te brengen haha) zijn inderdaad van die kleine dingen die als supporter wat vreemd overkomen, maar op dat moment voor mij pure noodzaak lijken haha. Geeft gewoon rust in de kop als dat allemaal geregeld is.
Ook ik had nog weinig in de warmte gelopen. We hebben in maart hier natuurlijk wel wat warme dagen gehad, misschien hielp dat. Ook ben ik in februari op vakantie geweest naar de zon, maar dat effect is na wat koude weken snel weer weg is mijn ervaring. Altogether heeft de warmte gewoon tijd gekost tijdens de run. Biedt wel weer perspectief voor verbetering wanneer de omstandigheden tijdens het lopen wat meer meezitten!
Kelvin, echt leuk om de beleving eens te zien vanuit het standpunt van een supporter (en persoon die wat kan wegzetten/bijhouden).
Ook ik weer terug uit Mallorca.
Mijn race ging goed tot het lopen waarbij ik veel heb moeten wandelen vanwege misselijkheid en de warmte.
Zwemmen ging onverwacht goed in 29 min en klein beetje. Fietsen ging goed alleen veel gerommel met me versnelling doordat hij doortrapte bij de lekkerste versnelling tijdens de klim.
Parcoursverandereing helaas geen vooruitgang maar meer een verslechtering.
Transport via Forza een aanrader ook al is het iets duurder.
Helemaal niet kunnen trainen in de warmte en door mijn late start 09:15 kom je op het heetst van de dag terug.
Leuke verslagen om te lezen en ook heel leuk filmpje.
Voor de volgende keer en worden ook pompen gerelgeld in de wisselzone door de organisatie.
Iemand nog iets gehoord over het meisje dat in de afdaling over de reling is gevallen?
Dat ik er langs kwam stonden mensen van de ambulance te zoeken en roepen over de reling.
Zelf het ongeluk niet gezien maar gehoord van Mink die het had zien gebeuren.
Mallorca was inderdaad de moeite!
Prachtig eiland... Begrijp waarom de fietsers hier stage komen doen! Gewoon abnormaal zalig.
De wedstrijd was zeer goeie voorbereiding op Nice moet ik zeggen. Met mij een 90% te geven toch net onder de 5u geraakt.
Enige spijtig was door in voorlaatste wave te zitten, dat er toch wat te veel volk op het fietsparcours zat.
Verslagje kan je ook altijd lezen op: http://axelvuylsteke.be/blog/ (sorry voor de mensen die geen Engels kunnen)
Mallorca was inderdaad de moeite!
Prachtig eiland... Begrijp waarom de fietsers hier stage komen doen! Gewoon abnormaal zalig.De wedstrijd was zeer goeie voorbereiding op Nice moet ik zeggen. Met mij een 90% te geven toch net onder de 5u geraakt.
Enige spijtig was door in voorlaatste wave te zitten, dat er toch wat te veel volk op het fietsparcours zat.Verslagje kan je ook altijd lezen op: http://axelvuylsteke.be/blog/ (sorry voor de mensen die geen Engels kunnen)
Mooi verslag, lijkt me inderdaad een prima voorbereiding op Nice. Ik kan me voorstellen dat het nogal druk was met fietsen, ik zat in de wave voor de jouwe en in de eerste 20km was het bijna onmogelijk om niet te draften.
Frank Wechsel heeft voor TriMag Mallorca 70.3 gedaan met een go-pro op zijn rug/fiets etc. De beelden zijn wel geestig.
Supermooi verslag en wedstrijd! Zie ik ook eens hoe dat nu met die wisselzakken gaat. Misschien iets voor volgend jaar...
Mooi verslag inderdaad! leuk in beeld gebracht.
Ben je hem nog tegengekomen?
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » IM Mallorca 70.3 2014