Dat over die matige website en informatievoorziening ben ik volledig met je eens. Dat was in andere jaren beter.
Ervanuitgaande dat in het verleden verleende service vergelijkbaar is met de toekomstige hier wat informatie.
Drankpost tijdens het fietsen was altijd in Stein city bij de doorkomst. Bidons met AA drink en Water.
Bij het lopen twee drankposten per ronde met AA drink, cola en water en ik geloof ook wel banaantjes ed. Geen gels oid, dus die zelf meenemen.
Het is het wel echt een leuke wedstrijd met een leuke sfeer in het stadje. Het parcours is veranderd, en ik heb het fietsparcours verkend.
Het fietsparcours is een leuke mix van snelle stukken waar je in de TT houding kunt liggen en drie beklimmingen plus nog wat glooiend werk. In totaal zo ongeveer 200 hoogtemeters per rondje. De drie klimmen: Steile beklimming van de Snijdersberg (12% over 300m ongeveer), een korte pittige klim over kasseien van de Maasberg. Dit wordt vooraf gegaan door de Adsteeg, die na een wat steiler stukje in het begin, zeer goed te doen is.
Het loopparcours heb ik niet exact verkend, maar ik ken het terrein redelijk goed. Je loopt vanuit de haven bergop naar het gemeentehuis waar de nieuwe finish is, en dan drie rondjes. Eerst om het Steinerbos (vlak) gevolgd door een retourtje terug naar het kanaal (dus bergaf en op).
Ik heb een licht gekneusde rib, dus het wordt interessant om te zien hoe ik daar zondag mee om kan gaan. Of ik bijvoorbeeld op mijn TT fiets kan fietsen, of op mijn normale moet.
Ervanuitgaande dat ik geen last heb van mijn rib en normaal kan zwemmen en fietsen:
1,9km in 38 min
2 min wisselen
87km 2.51 (30km/h)
2 min wisselen
20,85km 1.44 lopen (5min/km)
5 uur 17 als finishtijd...