76

Re: IM Frankfurt 2014

Maca944 schreef:
MartijnT schreef:
Maca944 schreef:

Dat was weer een mooie ervaring. Mijn ambities waren te hooggespannen. Onder de omstandigheden (veel wind tijdens het fietsen, temperatuur tijdens het lopen) zou er voor mij geen sub-10 in hebben gezeten. Helaas ook geen nieuw pr, maar mezelf wel kunnen oppeppen voor een sub-11 en dat is met 10:57 ook gelukt.

Een uitgebreid verslag volgt nog.

Gewoon klasse gedaan! Tijdens een hele kan er van alles gebeuren of tegen zitten, dus een sub-11 onder die omstandigheden is goed! Ik ben benieuwd naar je verslag. In de toekomst (2016?) wil ik er ook bij zijn.
Weet jij hoe Peet (Schaap) het heeft gedaan?

Frankfurt is een aanrader, perfecte organisatie en mooi parcours voor wat betreft zwemmen, fietsen en lopen.

Peet is niet gefinished helaas, hij is na één fietsronde afgestapt omdat hij toch teveel last had van zijn fysieke malheur.

Goed om te horen dat Frankfurt een aanrader is! Hij staat nu nog hoger op mijn bucket list ;-)
Balen van Peet. Hopelijk herstelt hij goed en gaat het hem op termijn toch weer lukken, maar daar heb ik vertrouwen in!

77

Iemand waarmee ik soms samen ga trainen heeft zich al voor de volgende iditie ingeschreven. Zijn die inschrijvingen dan al zo vlug open?

78

ronnyke schreef:

Iemand waarmee ik soms samen ga trainen heeft zich al voor de volgende editie ingeschreven. Zijn die inschrijvingen dan al zo vlug open?

Ja, in de regel gaat de inschrijving open de dag nadat het evenement heeft plaatsgevonden.

79

Binnen weekje zal deze wel weer vol zitten vermoed ik, dus als je mee wilt doen moet je snel zijn.

Was idd prima georganiseerd afgelopen weekend, en leuke ervaring tijdens het fietsen op met name de laatste klim ;-) Alleen dat heuveltje op door het mulle zand na het zwemmen was echt killing zeg, dus maar even rustig voeten afgewassen in T1.

Herstel ze

80

Om maar direct met de deur in huis te vallen...een sub 10 uur finish zat er helaas niet in.
De start was veelbelovend, met een zwemtijd net onder de 59 minuten op een ruim 4.1 km lang zwemparcours. Daarna een steile klim over mul zand naar T1 en hup op de fiets. Het was een mooi volledig verkeersvrij parcours van 90 km, met een viertal heuveltjes, die op zich niet al te moeilijk waren, maar in de tweede ronde toch wel langzaam de kracht uit de benen zogen en in totaal ook nog goed voor een dikke 1000 hoogtemeters. Bovendien nam de wind  behoorlijk toe in de tweede ronde en kwam die op het einde uit de verkeerde richting...tegen dus..
Na een bikesplit van 5:07 nog steeds op schema voor een tijd rond de 10 uur, dus na 6:12 uur wedstrijd, vol goede moed gestart op de marathon. Het parcours  bestond uit 4 rondes uitgezet langs en over de Main, waarbij tevens een aantal bruggen genomen moesten worden. Of het was de hitte (31 graden), of ik had mezelf teveel geforceerd op de fiets...in ieder geval een marathontijd van 3:50 zat er niet meer in. Bij de verzorgingsposten werd het steeds drukker en de sponzen waren niet aan te slepen. Uiteindelijk gefinisht in een nieuw PR: 10:29:30, dus al met al best tevreden. Bovendien was het een prachtig deelnemersveld met een wereldkampioen en een olympisch kampioen en een fantastische Kienle, die een parcoursrecord neerzette ruim onder de 8 uur! Kortom, het was weer een zeer mooie belevenis!

Zo..en nu genieten van een welverdiende vakantie!! cool

81

Netjes, een nieuw pr! Alleen kom ik met 59 minuten, 5:07 en 3:50 op een ander totaal uit dan 10:29:30. Of je hebt een half uur geslapen in T2, dat zou kunnen.

Ik heb een verslag on-line gezet, zie: http://www.amstelracing.nl/?p=650

82

Maca,

Mooi verslag! een bron van inspiratie.

GR

83

Maca,

Inderdaad een super verslag...

Gefeliciteerd!

84

Ik sluit me bij de vorige 2 reacties aan: top verslag en goed gedaan hoor!
Ynsnits gaf trouwens aan dat hij geen marathontijd van 3:50 zou gaan neerzetten, dus ik denk dat hij geen half uur in T2 heeft geslapen :-)

85

MartijnT schreef:

Ynsnits gaf trouwens aan dat hij geen marathontijd van 3:50 zou gaan neerzetten, dus ik denk dat hij geen half uur in T2 heeft geslapen :-)

Dank voor de reacties.

Ik las het als 'er zat niet meer in dan een marathontijd van 3:50', maar dat stond er inderdaad niet. Dan moet die marathon een redelijke hel zijn geweest.

86

Ik heb je mooie verslag van de Ironman gelezen. Mijn complimenten voor zowel het verslag als het finishen.

87

Idd een volledige is nog niet aan mij besteed denk ik. Ik heb het verslagje met plezier gelezen en heb de link naar de persoon die zich voor volgend jaar ingeschreven heeft doorgestuurd mischien kan hij er nuttig info uithalen.

88

Maca944 schreef:
MartijnT schreef:

Dank voor de reacties.

Ik las het als 'er zat niet meer in dan een marathontijd van 3:50', maar dat stond er inderdaad niet. Dan moet die marathon een redelijke hel zijn geweest.

Volgens mij zat jij nog een beetje te slapen tijdens het lezen  wink
Maar inderdaad...de marathon ging vanaf km 4 zwaar kl.t.  sad
Ik had erg veel last van de warmte, hoeveel sponzen ik ook gebruikte, onder de tuinsproeier ging staan en hoeveel bekers water ik ook dronk...beter werd het niet. Ik was bijna in de rivier gesprongen! big_smile
In ieder geval voorlopig geen LD meer. Het trainingsvolume trekt een dermate grote wissel op het dagelijks leven, dat ik voorlopig mijn prioriteiten wat verleg.

Mooi verslag btw!

Groet, Eric