Onderwerp: Wissels met gekleurde zakken?
Ik doe mee aan de Einstein-triathlon in Ulm (Duitsland) op 3 augustus (zie onder 'voorspel je prestatie') (die trouwens inderdaad vernoemd is naar Albert, want die is in Ulm geboren en dat zullen we weten ook :-)).
Nu zag ik op de website dat ze daar in de wisselzones werken met een systeem met gekleurde zakken. Ik begrijp dat zo'n systeem vaker wordt toegepast, maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Veel informatie over hoe dat in zijn werk gaat staat er niet op de site, en uit de tekst maak ik ook niet op dat er later nog een uitgebreidere instructie volgt (behalve misschien ter plaatse, maar ik wil er liever van tevoren even strategisch over kunnen nadenken).
Als ik het goed zie op de filmpjes van vorig jaar kom je bij binnenkomst van de wisselzone langs een rek waaruit je de zak met jouw spullen moet pakken, en ik neem aan dat je bv je zwemspullen (in T1) of je fietsspullen (in T2) daar dan weer in moet stoppen.
Tenminste, dat denk ik, maar klopt dat? En betekent dit dat je dús bv in T1 je fietsschoenen niet wijd open kunt klaar zetten bij je fiets, met je helm erboven op en de andere spullen (raceband, gels, bril) strategisch geplaatst - maar dat je dat dus met trillende vingers uit zo'n zakje moet peuteren waarvan vast net op dat moment het koord niet open wil of zoiets? Iemand die hier ervaring mee heeft, tips-n-tricks, etc?
/Herman