1,101

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tip: In verband met deelname aan de Scheldebeker (Zwemtocht van Vlissingen naar Breskens) een paar weken geleden, was ik verplicht een SSD te kopen i.v.m. de veiligheid. Nu ik deze toch heb gebruik ik hem ook tijdens mijn open water trainingen binnengaats. Ik moet zeggen, het geeft zo'n veilig gevoel ( zichtbaarheid en igv kramp), dat ik me nu meer op mijn gemak voel en het nu ook aandurf om er alleen op uit te trekken. Bijkomend voordeel je merkt er nix van tijdens het zwemmen en kunt er wat (waardevolle) spullen in meenemen. Voor een voorbeeld zie: http://swimsafetydevice.com/nl/

1,102

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

PeterH schreef:

Tip: In verband met deelname aan de Scheldebeker (Zwemtocht van Vlissingen naar Breskens) een paar weken geleden, was ik verplicht een SSD te kopen i.v.m. de veiligheid. Nu ik deze toch heb gebruik ik hem ook tijdens mijn open water trainingen binnengaats. Ik moet zeggen, het geeft zo'n veilig gevoel ( zichtbaarheid en igv kramp), dat ik me nu meer op mijn gemak voel en het nu ook aandurf om er alleen op uit te trekken. Bijkomend voordeel je merkt er nix van tijdens het zwemmen en kunt er wat (waardevolle) spullen in meenemen. Voor een voorbeeld zie: http://swimsafetydevice.com/nl/

Ik heb dit al bijna een jaar in de kast liggen, en afgelopen zondag pas voor het eerst gebruikt. Als je alleen gaat zwemmen is het absoluut een aanrader, ik heb er ook geen last van gehad en het geeft wel veel meer zichtbaarheid. Als boei heb ik hem nog niet gebruikt en ook heb ik nog geen spullen meegenomen, maar ik ben ook fan.

1,103

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Die zou ik ook wel graag willen hebben. geef toch inderdaad een veilig gevoel!

hebben jullie die gewoon via de bovenstaande website besteld?

1,104

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dimitri_ schreef:

Die zou ik ook wel graag willen hebben. geef toch inderdaad een veilig gevoel!

hebben jullie die gewoon via de bovenstaande website besteld?

Ik moest het even nakijken, maar ik heb hem inderdaad daar besteld.

1,105

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik kon hem via de een email adres dat mij door de organisatie van de Scheldebeker was verstrekt, bestellen: Andre Stijkel <andre.stijkel@gmail.com>. Hij was bij hem slechts €30 en verzendkosten waren 3,50 of zo....

1,106

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

www.zwemmenenzo.nl heeft ze ook. Volgens mij de enige winkel in NL die ze verkoopt. Ik heb m namelijk een half jaar geleden nog vanuit het buitenland gehaald. En deze winkel/webshop is nieuw volgens mij...
Oh, en ook erg tevreden ermee! De verbeterde zichtbaarheid is het duidelijkst bij mensen aan de kant, die zie je duidelijk meer kijken dan zonder!

1,107

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag nieuwe trisuit gekocht bij skinfit. Heb er wel een paar van 2xu enz maar geen enkele zit zoals het zou moeten.

1,108

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zwem sinds deze zomer ook met een SSD en ben ook om. Met dit ding durf ik ook veilig in m'n eentje een stuk te gaan zwemmen en bijkomend voordeel is dat je je telefoon en autosleutels ook droog kan meenemen wink

#enjoylife

1,109 Laatst bewerkt door HermanB (08-08-14 12:18:56)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Onder het motto: "Van fietsen heb je er nooit genoeg", een nieuwe racefiets als aanvulling op het bestaande wagenpark (een Quintana Roo Tequilo triathlonfiets, een Cube SL Road hybride en een stevige degelijke stadsfiets als alledaags transportmiddel). Ik wou namelijk nog een "klassieke" racefiets voor bochtige parcoursen, hobbelige wegen en groepsritten - want dat gaat toch allemaal minder fijn op de Quintana.

De nieuwe aanwinst is een Focus Cayo Evo 3.0 met carbon frame, Ultegra derailleurs en schakelaars, en Fulcrum wielen. Gisteren de eerste wat langere proefrit van 50 km. Het viel meteen op dat ik er veel makkelijker mee optrek dan met de Quintana, maar hij is dan ook 2 kilo lichter. En het rijdt inderdaad veel comfortabeler over hobbels. Waar ik geloof ik nog wel een beetje aan moet wennen is de actievere "zit" als je onderin de beugels rijdt (de training gisteren was een tempo-duur dus dat heb ik nogal gedaan), vergeleken met het "leunen" dat je doet in de tijdrithouding op een tri-fiets. Ik kreeg tegen het eind tenminste een beetje last van mijn onderrug - al sluit ik niet uit dat die er ook geweest was als ik op mijn normale fiets gereden had. Je weet het wel eens niet.

https://www.dropbox.com/s/qhlxvxpixte2rbl/2014-08-07%2017.18.18.jpg
(een link want om een of andere reden lukt het niet om een dropboxplaatje rechtstreeks hier te tonen)

1,110

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net ook een swimsafety gekocht, wil toch meer open water zwemmen gaan doen. Wie weet ook dit jaar nog een wetsuite als er nog mooie aanbiedingen komen.

1,111

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag een nieuwe wetsuit gaan halen. Eentje van Zoot zonder mouwen. Ga er morgen in Lommel mee zwemmen denk ik dus ben eens benieuwd ik heb het nog niet getest dus tja....

1,112

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Even kijken, update van afgelopen maand:

-complete Campagnolo Record QS 10speed groep
-Quark vermogensmeter met SRAM RED22 cranks
-Ksyrium SSC SL wielen
-stapel Vittoria Zaffiro Pro Slick bandjes
-paar Ultegra 6700 cassettes
-San Marco Triath-Gel zadel
-Deda Quattro 2 stuurpen
-Profile Design T2+ Cobra aerobars

en nog wat ander spul tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,113

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dus de quintana roo wordt niet naar shimano omgebouwd? Goede keus in mijn ogen. campa ziet er toch net iets gelikter uit,

1,114

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Afgelopen week een nieuw zadel, een ISM Adamo Podium, gekocht voor mijn tijdritfiets. Ondertussen 2 keer mee gereden, en het zadel bevalt goed.

1,115

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

wilagro schreef:

Dus de quintana roo wordt niet naar shimano omgebouwd? Goede keus in mijn ogen. campa ziet er toch net iets gelikter uit,

ja en nee wink de campa derailleurs blijven smile maar omdat alle wedstrijdwielen van mij voorzien zijn van shimano body komen er SL-BS78 bar end shifters op.
Ik kon daarnaast een goede deal krijgen op de Quarq met SRAM 22 cranks, dus SRAM cranks erop.

De complete Record groep die ik heb gekocht is voor de koersfiets (de zwarte planet-X) , vind ergopower fijner dan STI) ,maar ook daar zullen helaas geen Record cranks op komen, maar een Dura-Ace SRM.... keuzes keuzes.... optie is de powertap op doe fiets, maar de powertap wielen zijn behoorlijk zwaar...

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,116

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ook weer wat spullen aangeschaft.

- Herzog compressie sokken
- SaferSwimmer

Ik hoop nog op wat aanbiedingen de komende tijd voor een wetsuit voor volgend seizoen.

1,117

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

niet vandaag maar de afgelopen tijd; Castelli pakje en een Casco Speedster. Fijn spul!

http://i1218.photobucket.com/albums/dd417/kwetal/EA751334-FB7B-465E-91BA-80BCDA53AC7E.jpg

1,118 Laatst bewerkt door sgsdebruijn (19-08-14 13:30:11)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Louis Garneau P-09 TT helm met vizier

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2014/08/08/1407508689930-xfiio56mybxb-700-80.jpg

1,119

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

http://triathlete.nl/2014/campa1.JPG
http://triathlete.nl/2014/campa2.JPG
http://triathlete.nl/2014/campa3.JPG

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

1,120

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

monkeloor schreef:

niet vandaag maar de afgelopen tijd; Castelli pakje en een Casco Speedster. Fijn spul!

http://i1218.photobucket.com/albums/dd417/kwetal/EA751334-FB7B-465E-91BA-80BCDA53AC7E.jpg

Mooi pakje is dit met een triatlon zeem erin of een dikke lap waar je niet mee kan lopen???

Het ziet er in ieder geval behoorlijk aero uit, snelle fiets!! snel pak!! geschoren benen, drinkflesjes achter de kont, aero helm (fijn potteke eej, rij zelf met de Casco Aero) snap dan alleen die baard niet zo wink ..!! voor de rest TOP!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

1,121

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fijne helm, beste koop die ik heb gedaan (op de fiets na dan)

1,122

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ricovv schreef:

Fijne helm, beste koop die ik heb gedaan (op de fiets na dan)

De Garneau? ja hij zit erg prettig en met maar 1 ventilatiegat ging het toch goed de 1ste keer met een clubtijdritje van 25km.

1,123

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Setje Powercranks gekocht, mooi voor op de winter/tacxfiets die ik aan het opbouwen ben, ben benieuwd of het wat toe gaat voegen, er zijn een hoop tegenstrijdige berichten op internet.

Pro Synops TT stuur
10 speed DA TT shifters
TT remmen

1,124

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een andere tijdritfiets gekocht (eentje met triathlonervaring), een Specialized Transition Apex, carbon met mat en glimmend zwart.
Kort voor Almere 13-9 dus kijken of ik nog tijd kan vinden om de afstelling zodanig te krijgen dat hij mijn oude fiets benaderd om kans op kramp etc. te voorkomen. Lukt dat niet dan toch nog een keer op mijn 'oude' fiets.

Bij deze komt dus mijn Ridley in de aanbieding (ook met ervaring), maat XL / XXL, voor lengte 1.88-198. Zal hem zsm posten met een linkje naar de advertentie op marktplaats.

1,125

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Brute stappers voor afstanden tot 10km. Of wellicht 10EM maar dat zal de praktijk uitwijzen. En nog een 3-pack X-socks want door mijn vorige exemplaren kun je inmiddels heen kijken...

http://www.inov-8.com/new/Images/Product%20Images/Large_rollover/Road-x-treme178_2-13.jpg