Onder het motto: "Van fietsen heb je er nooit genoeg", een nieuwe racefiets als aanvulling op het bestaande wagenpark (een Quintana Roo Tequilo triathlonfiets, een Cube SL Road hybride en een stevige degelijke stadsfiets als alledaags transportmiddel). Ik wou namelijk nog een "klassieke" racefiets voor bochtige parcoursen, hobbelige wegen en groepsritten - want dat gaat toch allemaal minder fijn op de Quintana.
De nieuwe aanwinst is een Focus Cayo Evo 3.0 met carbon frame, Ultegra derailleurs en schakelaars, en Fulcrum wielen. Gisteren de eerste wat langere proefrit van 50 km. Het viel meteen op dat ik er veel makkelijker mee optrek dan met de Quintana, maar hij is dan ook 2 kilo lichter. En het rijdt inderdaad veel comfortabeler over hobbels. Waar ik geloof ik nog wel een beetje aan moet wennen is de actievere "zit" als je onderin de beugels rijdt (de training gisteren was een tempo-duur dus dat heb ik nogal gedaan), vergeleken met het "leunen" dat je doet in de tijdrithouding op een tri-fiets. Ik kreeg tegen het eind tenminste een beetje last van mijn onderrug - al sluit ik niet uit dat die er ook geweest was als ik op mijn normale fiets gereden had. Je weet het wel eens niet.
(een link want om een of andere reden lukt het niet om een dropboxplaatje rechtstreeks hier te tonen)