Onderwerp: Ostseeman
Iemand ervaring met Ostseeman. Wil deze volgende jaar gaan doen. Hoe zit het qua parcour en organisatie?
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » Ostseeman
Pagina's 1
Je moet inloggen om te reageren
Iemand ervaring met Ostseeman. Wil deze volgende jaar gaan doen. Hoe zit het qua parcour en organisatie?
Ik heb er vijf keer meegedaan. Ken elke hoek van het parcours ondertussen Ongeveer alles is top aan deze wedstrijd. Zonder enige twijfel een van de gaafste wedstrijden die je kunt doen.
Zwemmen is gewoon goed. Helder water, niet eens al te zout.
Fietsen is nergens saai, zelfs niet in zes ronden. Het is lekker technisch, en heel veel korte kleine steile bultjes. Heel veel. Het is zoals je verwacht van een wedstrijd met dik 800 fietsers best wel eens druk op de ronde maar door alle klimmetjes en ritmewisselingen is het toch altijd eerlijk wat stayeren betreft. Ik fiets hier heel graag.
Lopen is "the real deal". Op en af, wisselende ondergrond en veel bochtjes. Echt heel zwaar. Maar wel leuk. Mooie omgeving, nergens saai, veel publiek, tof publiek en gewoon topsfeer tot en met de laatste deelnemer.
Ook de rest van de organisatie zoals pasta party, ophalen van je race spul en mogelijkheid tot inzwemmen op zaterdag in het zwembad is heel goed doordacht.
Ik ga ook weer voor een zesde keer terug in principe. Wel vroeg aanmelden, want deze wil nog wel eens vol gaan.
Ik heb er vijf keer meegedaan. Ken elke hoek van het parcours ondertussen Ongeveer alles is top aan deze wedstrijd. Zonder enige twijfel een van de gaafste wedstrijden die je kunt doen.
Zwemmen is gewoon goed. Helder water, niet eens al te zout.
Fietsen is nergens saai, zelfs niet in zes ronden. Het is lekker technisch, en heel veel korte kleine steile bultjes. Heel veel. Het is zoals je verwacht van een wedstrijd met dik 800 fietsers best wel eens druk op de ronde maar door alle klimmetjes en ritmewisselingen is het toch altijd eerlijk wat stayeren betreft. Ik fiets hier heel graag.
Lopen is "the real deal". Op en af, wisselende ondergrond en veel bochtjes. Echt heel zwaar. Maar wel leuk. Mooie omgeving, nergens saai, veel publiek, tof publiek en gewoon topsfeer tot en met de laatste deelnemer.Ook de rest van de organisatie zoals pasta party, ophalen van je race spul en mogelijkheid tot inzwemmen op zaterdag in het zwembad is heel goed doordacht.
Ik ga ook weer voor een zesde keer terug in principe. Wel vroeg aanmelden, want deze wil nog wel eens vol gaan.
Dank je! Wil deze volgend jaar gaan doen. Moet m'n eerste hele worden :-)
hello,
deze triathlon is ook op mijn verlanglijstje.
enig idee voor overnachten voor een weekje, camping ? hotel ? ... enz
hoe zit het daar met weersomstandigheden gedurende de maand van de triathlon ?
Sportieve groeten
Patrick
Ik heb altijd op camping Schwennau geslapen, nog geen kilometer van de start. Hotels of huisjes in de buurt van de start zijn altijd zo vol als ik het goed heb.
Weer is zoals in Nederland. Van de vijf keer dat ik er was heb ik maar een halve wedstrijd slecht weer gehad. De rest was heel erg goed. Voor wat het waard is.
Oh, en als het waait, heb je er op de fiets minder last van dan je denkt. Fietsparcours is vrij beschut. Zwemmen niet. Dat is een klotsbak bij wind.
Pagina's 1
Je moet inloggen om te reageren
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » Ostseeman