1

Onderwerp: OD Maastricht 21-09-2014

Ik heb me ingeschreven voor deze triathlon . Zijn er nog meer formuleren die deze doen? Of al eens eerder gedaan hebben? Het parcours is ook nog niet bekend volgens mij. En ik denk dat het zwemmen in het zwembad gedaan wordt? Mag dat met wetsuit?

2

Re: OD Maastricht 21-09-2014

Vorig jaar was volgens mij de eerste editie. Er wordt gewoon in open water gezwommen waarbij wetsuit gebruikt mag worden (Tenminste recreatief voor de Eredivisie gelden andere regels) De start is bij de Lage Weerd in Maastricht waar dan ook gezwommen zal worden.

Ikzelf doe mee aan de sprint op zaterdag

3

Bedankt Bros.

Ik heb me ingeschreven voor de OD.

Jan.

4

Ik heb vorig jaar de OD gedaan, zwemmen in de jachthaven met wetsuit, was toen al vrij koud het water.

Dan aanloopstukje plus 6 rondjes omhoog op de Zonneberg, afdaling Pietersberg. En lopen door de straten van de oude stad, plus het stadspark. Finish in het stadspark.

Ik geloof dat ze dit jaar willen finishen op de markt. Dus kan zijn dat bovenstaande info over het fietsen en lopen compleet nutteloos is smile 

was een leuke wedstrijd ik ga zeker ook meedoen, alleen even thuis overleggen wie op zaterdag en wie op zondag mag smile

5

Inmiddels bekend dat alle wedstrijden op zaterdag zullen plaatsvinden dus ook de OD. Hoe het programma er nu uitziet is nog niet helemaal duidelijk geloof ik.

6

Ik zag het gisteravond inderdaad.

7

Op de site staat de OD nog steeds op zondag!

8

Volgens de laatste berichten wordt de wedstrijd voor zowel de OD als Sprint gehouden op zaterdag en op het vlakke circuit van de sprint van vorig jaar. Dus geen Zonneberg en volgens mij ook geen finish in het centrum.... ze hebben trouwens wel een heel slechte niet actuele website trouwens.... daar staat alleen op de voorpagina dat alle wedstrijden op zaterdag worden gehouden, de rest is nog niet bijgewerkt.

9

De website is inderdaad wat achterhaald.

Je moet deze week inschrijven staat op de site, maar er staat nog niets qua programma, parcoursen etc etc op...

Beetje balen als er niets overblijft van dat mooie evenement vorig jaar. Een paar vlakke rondjes in een buitenwijk lopen en fietsen kan overal tenslotte.

Ik ga ze eens mailen. Kijken of er iets terug komt.

10

Ik heb de sprint daar vorig jaar gedaan, maar het fietsonderdeel lijkt me niet geschikt voor een (drukke) OD. Er zitten namelijk stukken fietspad in het rondje waar je maximaal 3 breed kan fietsen. Op de sprint kwam ik al tragere zwemmers tegen op de fiets, bij een OD moet dat helemaal veel gebeuren.

11 Laatst bewerkt door Vanzella (02-09-14 09:16:41)

Ik zag gisteren op twitter van Ruud de Haan, start OD om 09.00 Sprint om 14.00, en Eerste divisie 16.00 en 16.30.

Dat zou wel ruimte laten voor verschillende parcoursen, en zoals Bleek zegt is het fietsparcours van de sprint vorig jaar niet ideaal om met 200 man 8 rondjes te rijden oid....

Ik heb gistermiddag gemaild naar de organisatie maar nog geen antwoord.

12

Jammer dat alle tijden na de inschrijving nog gewijzigd worden. Dit zou de eerste triathlon worden waar vrouw en kinderen mee zouden gaan om me toe te juichen, maar met die nieuwe tijden gaat dat helaas niet lukken.

De informatie op de website geeft trouwens maar weinig vertrouwen dat het een goed georganiseerde wedstrijd is, je kunt je nog steeds inschrijven voor de zondag en er is geen parcoursinformatie. Ik snap dat het vrijwilligerswerk is, maar dit geeft weinig vertrouwen.

13

Jörgen schreef:

De informatie op de website geeft trouwens maar weinig vertrouwen dat het een goed georganiseerde wedstrijd is, je kunt je nog steeds inschrijven voor de zondag en er is geen parcoursinformatie. Ik snap dat het vrijwilligerswerk is, maar dit geeft weinig vertrouwen.

De zaterdag (sprint tri) was afgelopen jaar prima georganiseerd smile

14

Bleek schreef:
Jörgen schreef:

De zaterdag (sprint tri) was afgelopen jaar prima georganiseerd smile

Kijk, dat is goed nieuws! Dan ga ik daar toch maar ergens een huisje boeken dat weekend.

15

Ik doe aan deze mee, zelfde dag.
Vorig jaar ook meegedaan en de aansluitende sprint bekeken, die was op zaterdag, de rest dacht ik op zondag.

http://corporatietriatlon.nl/

Ons programma ziet er als volgt uit

11:00 uur start duatlon
12:00 uur start triatlon
15:30 uur Prijsuitreiking & barbecue 

Camperen bij camping de Oosterdriessen doen we waarschijnlijk ook weer,

16

Ook ik sta op de startlijst voor de OD.

Er is wat meer info bekend op de website:
http://triathlonlimburg.nl/

Volgens mij is het fietsparcours hetzelfde als het sprintparcours van vorig jaar.
Sommige stukken erg smal (fietspaden) en technische bochten.

17

WJB schreef:

Volgens mij is het fietsparcours hetzelfde als het sprintparcours van vorig jaar.
Sommige stukken erg smal (fietspaden) en technische bochten.

Yup, dit is hetzelfde parcours. Als je de kans hebt zeker een keertje verkennen voor de wedstrijd, scheelt een hoop voor je eerste fietsronde.

18

Best een tricky parcours, haakse korte bochten, oversteek, blinde bocht(en), paaltje(s), ohh en nog een mooi klinkerstuk met drempels aan het einde van iedere ronde

19

sgsdebruijn schreef:

Best een tricky parcours, haakse korte bochten, oversteek, blinde bocht(en), paaltje(s), ohh en nog een mooi klinkerstuk met drempels aan het einde van iedere ronde

Oversteek e.d. stonden vorig jaar verschillende verkeersregelaars. Ook zijn de blinde bochten geen probleem ivm verkeersvrij parcours. Bij de drempels kan je met beide wielen los gaan smile Een van de weinige fietsrondjes waarbij wél kunnen sturen beloond wordt en dat is mi een goede ontwikkeling!

20

Bleek schreef:
sgsdebruijn schreef:

Oversteek e.d. stonden vorig jaar verschillende verkeersregelaars. Ook zijn de blinde bochten geen probleem ivm verkeersvrij parcours. Bij de drempels kan je met beide wielen los gaan smile Een van de weinige fietsrondjes waarbij wél kunnen sturen beloond wordt en dat is mi een goede ontwikkeling!

Dat is waar  big_smile

Vorig jaar stonden er inderdaad verkeersregelaars maar ook toen ben ik bijna op een debiel op een scooter geknald die ff geen geduld had, en die blinde lange bocht naar links zou ik toch echt uitkijken, je kan er gewoon niet 100% vanuit gaan dat e r niemand aankomt

21 Laatst bewerkt door Vanzella (04-09-14 09:24:01)

" Grrrrr Ik wachtte met inschrijven tot er wat meer duidelijkheid over het programma zou zijn...

Kunnen zowel mijn vrouw als ik meedoen en op welke afstand?

Op het moment dat het duidelijk is wat het programma wordt gooien ze de inschrijving dicht die tot 8 september open zou zijn..
Ik heb voor de update van de site al meerdere mailtjes gestuurd maar even een antwoordje sturen was er niet bij.

edit: ik heb inmiddels netjes een mailtje gehad waarin stond dat er nog wel een plaatsje op de sprint vrij is. Dus ben ik denk ik fan.