1

Onderwerp: Ironman 70.3 Wiesbaden of Luxemburg

Hoi iedereen,

ik twijfel welke van bovenstaande ik zal doen als eerste triatlon. Graag de ervaringen van degene die een van beide gedaan heeft, of allebei. Ik ben een beginner en ik zoek een mooie uitdaging, maar wel een haalbare.

Thanks

2

Re: Ironman 70.3 Wiesbaden of Luxemburg

He EB86.

Ik ga dit draadje ook volgen, ik heb namelijk hetzelfde. na een paar 1/8 en kwart triathlons de volgende uitdaging zoeken...
Een plaatsgenoot van me is dit jaar in Luxemburg geweest, die wil ik ook nog eens navragen.
In het forum staat wel ergens een verslag die vorig jaar in luxemburg geweest is.

Suc6!

3

Ik heb Luxemburg meegedaan dit jaar dus wat zou je ervan willen weten. Mooie wedstrijd al bij al en lekker dichtbij zeker een aanrader. Als ik geen andere halve vind in die periode ga ik daar terug meedoen.

4

ronnyke schreef:

Ik heb Luxemburg meegedaan dit jaar dus wat zou je ervan willen weten. Mooie wedstrijd al bij al en lekker dichtbij zeker een aanrader. Als ik geen andere halve vind in die periode ga ik daar terug meedoen.

Ik vroeg mij af of het parcours zich leent voor een beginner? Wellicht heb je een kort verslagje?

5

Ik denk dat het parcours voor een beginner veel beter is in Luxemburg dan in Wiesbaden.
Ik heb dit jaar Wiesbaden meegedaan en met een 1500hm is het 1 vd zwaardere fietsparcours (grotere uitdaging dus). Wel zijn het quasi geen heel steile beklimmingen.

Dus als je schrik hebt zeker voor Luxemburg kiezen. Kies je voor een extra uitdaging, neem dan Wiesbaden.

Ik heb me daar alleszins enorm geamuseerd!

Mvg,

6

De klimmen in Luxemburg zijn zeker voor iedereen haalbaar. Ze zijn niet te steil en zeker niet te lang. Een verslag heb ik niet het enige minpunt is mischien dat de kans er groot is dat je zonder pak moet zwemmen er staat een kerncentrale een beetje verder en het water is er daarom wel wat warmer maar tot hiertoe is er in beide edities al met wetsuit gezwommen mogen worden. Ook de organisatie is er op en top ik zat met mijn hoofd vol vragen aangezien het mijn eerste wedstrijd onder IM was met die zakken enz maar dat wijst zich zelf automatisch uit eens je daar bent. Er is ook maar 1 wissel dat is ook wel handig alles gebeurt op 1 plaats dus geen gekloot met fietsen 30km verder weg gaan doen enz.

7

hallo mensen,

ook ik zoek een leuke nieuwe uitdaging. mijn naam is Freek, ben 45 jaar en hou van sport, dus.
ik heb al wat marathons gedaan. sinds vorig jaar ben ik erbij gaan fietsen en zwemmen. de afzonderlijke afstanden (halve he)heb ik al wel eens gedaan, ook wel wat meer, maar tesamen nog niet. ook in open water zwemmen moet ik nog trainen.
wiesbaden wil ik ook sowieso wel graag doen. mijn zus woont daar vlakbij dus extra leuk en handig. verder dacht ik aan Aix en Provence of Luxemburg. ik hoor leuke berichten daarover.

8

Nu ik ook van plan ben om wederom de marathon van Rotterdam te doen (meestal rond 14 april) is Aix en Provence in ieder geval te snel. Anders leek mij dat ook een goede optie.

9

ik wil volgend jaar ook mijn 1e halve doen, maar ben me ook wat aan het orienteren op budapest en polen.
Deze zijn nog vrij onbekend maar nog zeker met de auto te doen.
De komende maanden het allemaal maar eens bekijken

10

Ik denk dat ik zelf voor Luxemburg ga. Aix en Provence is te vroeg en Wiesbaden is op een datum waarop ik meestal op vakantie ben.

11

Ik zie dat luxemburg op een zaterdag is. Aangezien ik mijn gezin met schoolgaande kinderen ook wil meenemen komt dat slecht uit. aan de nadere kant heeft luxemburg weer 1 wisselzone wat weer leuker om te bekijken is....wat Wiesbaden weer niet heeft.

Heeft er misschien iemand beide gedaan? En kan die een uitspraak doen?

Ik denk dat de organisatie bij beide wel top zou zijn ( moet ook wel voor dat geld)

12

Ik heb geen ervaring met 1 van de 2 triathlons. Wel heb ik ook schoolgaande kinderen. In 2015 ga ik voor de derde keer meedoen aan de halve ironman van Mallorca en combineer dat met een gezinsvakantie. De triathlon is op zaterdag en de week ervoor is het meivakantie.

Niet de goedkoopste oplossing, maar wel een perfecte combinatie.

13

Voordeel van een race op zaterdag is wel dat je zondag nog hebt om lekker te herstellen. Ik denk dat ik donderdgavond al ga en dat mijn vriendin dan vrijdag aankomt.