1

Onderwerp: Offroad triathlon Rotem

Zondag start ik in deze wedstrijd op de lange afstand, als alternatief voor Maastricht. 

Zal wel kramp worden met lopen, want de laatste keer dat ik op de ATB zat was ergens in Maart...

1500m zwemmen 32km ATB en 10km trail run.

Zijn er mensen die al meegedaan hebben? Volgens mij is het een zware wedstrijd als ik naar de uitslagen van 2013 kijk.

2

Re: Offroad triathlon Rotem

Deze staat al lang op mijn verlanglijstje maar heb door mijn werk nog niet kunnen deelnemen. Ik ken wel iemand die zich had ingeschreven 2 jaar geleden maar na de verkenning van het fietsparcour toch maar besloot om niet te starten.

3

ronnyke schreef:

Ik ken wel iemand die zich had ingeschreven 2 jaar geleden maar na de verkenning van het fietsparcour toch maar besloot om niet te starten.

Hahaha, dat lijkt me exact wat Vanzella wil horen! Ik begin nu toch wel benieuwd te worden.

4

Maca944 schreef:
ronnyke schreef:

Ik ken wel iemand die zich had ingeschreven 2 jaar geleden maar na de verkenning van het fietsparcour toch maar besloot om niet te starten.

Hahaha, dat lijkt me exact wat Vanzella wil horen! Ik begin nu toch wel benieuwd te worden.

Ik zeg zeker haha. Nu ben ik extra benieuwd. Misschien maar eens gaan verkennen later deze week. Het is maar een heel klein stukje om als ik van kantoor naar huis rijd.

5

Een off-road parcour op voorhand verkennen is zeker geen verloren moeite. Naar het schijnt zijn de afdalingen nogal grillig. Ik hoop er volgend jaar te kunnen starten altans als ik de halve in Almere niet moest doen. Of mischien beide  tongue

6

Even een klein verslagje.

Zwemmen in het kanaal was "gewoon" .Beetje stroom mee, beetje stroom tegen. 1.63km in 29.53 is ruim goed genoeg voor mij.

ATB was fantastisch, mooie zware (ook voor het materiaal) ronde. Aanloop stuk op een stevig pad dat mooi loopt, dan links omhoog, rechts naar beneden ongeveer. Met 6 klimmetjes die goed te doen waren en twee die lastig boven te komen waren. een vanwege technische beperking en eentje vanwege de lastigheid, qau stijging in combinatie met los zand en boomwortels.  32 km, 18.7 gemiddeld. 10 uitvallers op de fiets, vooral lek, kettingen etc. Geen valpartijen gezien en ook niet het gevoel gehad dat het gevaarlijk was.

Lopen, dacht ik die 10km wel even weg te werken, maar dat was een kopie van het fietsparcours in twee ronden, alleen op kleinere paadjes smile 58.41 over 10.8km was erg lang, maar het ging dus wel lekker smile

Totaaltijd 3.12 uur op een 23e plaats van een stuk of 60 starters en een leuke middag. Na afloop kregen we nog een lekekr bordje pasta en de bijbehorende Leffe smaakte erg goed smile

aanrader deze wedstrijd!

7

Gaaf! Leuk verslag. Krijg er gelijk jeuk van. Wil eigenlijk wel weer een mtb kopen (stiekem heb hem ook al uitgezocht maar dat mag moeders nog niet weten tongue ). Ik mis crosstriathlons in de herfst en crossduathlons in de winter best een beetje. En eigenlijk wil ik ook wel een keer naar de X-Terra France.

8

Yes Xterra France staat zeker hoog op het lijstje to do's smile

Zeker nadat ik dit jaar de atb mee had op vakantie naar de Vogezen