51

Re: Challenge Almere 2014

monkeloor schreef:

Over vertegenwoordiging gesproken; ik zat net in de startlijst te kijken hoeveel Nederlanders er mee doen; 224  hmm  Ligt dat aan mij of is dat weinig... Ook bij de elite; 5 heren en 4 dames uit Nederland, en dat op een EK

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Bijna de helft van de age groupers op het EK zijn Nederlanders.

Bij de Elite is het percentage Nederlanders zo'n 20% (mannen) en net geen 40% (vrouwen).

Omdat de elite serie tevens het NK is, is 5 en 4 wat dat betreft wel wat weinig naar mijn mening.

52

De team4talent mensen hebben afgelopen weekend Keulen gedaan trouwens... Beetje jammer maar daar hebben ze vast over nagedacht

53

Op de halve in Keulen ja.

In zijn algemeenheid, als je pro's op de halve in Almere wilt hebben, moet je een pro prijs beschikbaar stellen. Voor een bekertje en een bos bloemen, krijg je niet veel toppers aan de start. Dit is op de halve ook de bedoeling vermoed ik.

Team4Talent zal trouwens op de halve in Almere door minstens 1 atleet vertegenwoordigd zijn.

54

thijs schreef:

Op de halve in Keulen ja.

In zijn algemeenheid, als je pro's op de halve in Almere wilt hebben, moet je een pro prijs beschikbaar stellen. Voor een bekertje en een bos bloemen, krijg je niet veel toppers aan de start. Dit is op de halve ook de bedoeling vermoed ik.

Team4Talent zal trouwens op de halve in Almere door minstens 1 atleet vertegenwoordigd zijn.

En voor 8000eu en volk en vaderland ook niet? tongue

55

Heeft dat ook niet te maken met het feit dat zondag de finale van de Eredivisie Triathlon in Almere is?

56 Laatst bewerkt door Bleek (09-09-14 18:52:29)

thijs schreef:
monkeloor schreef:

Over vertegenwoordiging gesproken; ik zat net in de startlijst te kijken hoeveel Nederlanders er mee doen; 224  hmm  Ligt dat aan mij of is dat weinig... Ook bij de elite; 5 heren en 4 dames uit Nederland, en dat op een EK

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Bijna de helft van de age groupers op het EK zijn Nederlanders.

Bij de Elite is het percentage Nederlanders zo'n 20% (mannen) en net geen 40% (vrouwen).

Omdat de elite serie tevens het NK is, is 5 en 4 wat dat betreft wel wat weinig naar mijn mening.

En dat laatste is best wel gek vind ik, dat de elite serie tevens het NK is. Nu kan een NL age-grouper dus vóór iemand van de elite finishen, maar dan loopt hij/zij dus prijzengeld en vermelding mbt de NK serie mis. :-/

57

Ik vind dat iedereen die zichzelf kans op een leuke NK klassering geeft, de gelegenheid moet krijgen om in de elite serie te starten. Vorig jaar meldde ook jan en alleman zich aan voor de pro serie. Was geen enkel probleem in de wedstrijd. Als je niet goed genoeg was, won je gewoon niks. Ik zou vorig jaar van geen bondscoach toegang gekregen hebben tot een elite veld. Ik werd wel tiende en 5de op een NK. In een sport waarin de meesten hooguit 2x/jaar starten moet je niet al te nauw naar prestaties kijken. Die kunnen soms niet alles zeggen over iemands niveau.
Ik weet niet of dit met een EK ook mag van ITU. Als elite word je nu aangemeld bij ITU. Ik weet niet of er van ITU ook niet EK deelnemers in dezelfde serie van start mogen gaan. Ik kan me voorstellen dat ze geen 15 Nederlanders voorin willen hebben die zich met de wedstrijd bemoeien. Ik hoop dat het volgend jaar wel weer kan. Of dat anders de bondscoach meer atleten toegang geeft tot een elite serie.
Je kunt nooit van 2 startseries één uitslag maken. De omstandigheden gaan geheel anders zijn. De elite serie gaat met 26 man van start. Zowel bij het zwemmen als bij het fietsen is de kans dat je alleen komt te zitten veel groter. Als er in de age group serie op de 'Nederlandse 12 meter' wordt gereden kan dat zo 10min schelen.

Als 1 vd 5 NK deelnemers vind ik het jammer dat het NK maar zo klein is. Ik zal mijn uiterste best doen voor een NK podium zonder dat er een discussie over een snelle age grouper achteraan hoeft te komen.  wink

58

big_smile Go Thijs!  cool

59

inderdaad Go Thijs Go, voor het podium!!!

Mag ook best het EK podium zijn hoor smile

60

Overigens wel mooi bij de dames; het wordt daar meer de vraag wie er niét in de prijzen valt. 11 elite deelnemers en 10 prijzen.  roll

61

Betaald worden om mee te doen, zo zou PRO sport altijd moeten zijn.

62

Hoe ziet het prijzenschema er uit? Moet ik me aanmelden voor volgend jaar of kan ik beter die 10 uur gaan vakkenvullen in de supermarkt?

63

Maca944 schreef:

Hoe ziet het prijzenschema er uit? Moet ik me aanmelden voor volgend jaar of kan ik beter die 10 uur gaan vakkenvullen in de supermarkt?

Van de site:

Het prijzengeld is als volgt verdeeld, met een totaal van €50,000,- waar alleen elite deelnemers (M/V) voor in aanmerking komen.
1e: €8,000, 2e: €5,000, 3e: €3,500, 4e: €2,500, 5e: €2,000, 6e: €1,500, 7e: €1,000, 8e: €700, 9e: €500, 10e: €300

Voor de nrs 1 t/m 3 best aardig lijkt me. De nrs 6 t/m 10 hadden ze best ergens anders aan mogen besteden. En eens met Thijs dat pro's betaald mogen worden om aan de start te verschijnen, maar 10 van de 11 belonen met prijzengeld omdat er simpelweg niet meer deelnemers zijn, vind ik een beetje apart

64

Grote fout om alleen de top 3 te betalen. Krijg je nog minder pro's aan de start. Heb je minder legitieme wedstrijd. Kom je nog minder in beeld voor sponsors als evenement. Werken gemeente en provincie nog minder mee aan afsluiten van wegen. Moet je voor hetzelfde inschrijfgeld als age grouper de fietspaden weer op. Mekkeren age groupers en blijven ze weg. Is de triathlon in Almere van de kalender.

65

thijs schreef:

Grote fout om alleen de top 3 te betalen. Krijg je nog minder pro's aan de start. Heb je minder legitieme wedstrijd. Kom je nog minder in beeld voor sponsors als evenement. Werken gemeente en provincie nog minder mee aan afsluiten van wegen. Moet je voor hetzelfde inschrijfgeld als age grouper de fietspaden weer op. Mekkeren age groupers en blijven ze weg. Is de triathlon in Almere van de kalender.

Dat zei ik ook niet, maar inderdaad wel een goed punt

66

6 tm 10 betalen is juist heel snugger van Challenge denk ik.

67

thijs schreef:

Mee eens. In IM is het prijzengeld bijna 0 vanaf de 4e plaats, en dan ook nog n dollars wink Dus wat dat betreft is Challenge veel Pro vriendelijker.

Je ziet ook dat Pro's die al voor Hawaii gekwalificeerd zijn nauwelijks meer in het IM circuit starten.

68

thijs schreef:

Thijs, jij moet je sowieso niet bezighouden met plaats 6 t/m 10. Jij gaat gewoon voor top 5! Samen met @W.C. Pot hoop ik jou te zien schitteren!
Ik ben benieuwd naar zaterdag en kijk er uit om jullie aan te moedigen!
Succes en veel plezier allemaal!!

69

Ander onderwerp; heb nagevraagd bij de organisatie hoeveel koolhydraten er in een bidon high5 komen te zitten; ze streven er naar 45g per bidon van 750ml te vullen. Niet heel veel, maar wel goed om te weten smile

70

Ik houd rekening met praktisch nul gram koolhydraten. Dat was vorig jaar ook zo. En dat is bij de meeste wedstrijden zo. Vaak wordt dat spul door vrijwilligers in een grote bak met water gemengd en kan het maar matig worden doorgeroerd. Meestal krijg je minder geconcentreerd dan gewone iso. Ik neem iig altijd wat extra koolhydraten als voeding mee, mocht ik onderweg van dit soort bidons krijgen heb ik nergens last van.

71

thijs schreef:

Ik houd rekening met praktisch nul gram koolhydraten. Dat was vorig jaar ook zo. En dat is bij de meeste wedstrijden zo. Vaak wordt dat spul door vrijwilligers in een grote bak met water gemengd en kan het maar matig worden doorgeroerd. Meestal krijg je minder geconcentreerd dan gewone iso. Ik neem iig altijd wat extra koolhydraten als voeding mee, mocht ik onderweg van dit soort bidons krijgen heb ik nergens last van.

Inderdaad, altijd uitgaan van jezelf, zeker op de fiets, waar je weinig mogelijkheid hebt tot bijsturen. Als blijkt dat de voeding/drank van de organisatie goed is, houd je een paar gelletjes over.

72

MartijnT schreef:
thijs schreef:

Thijs, jij moet je sowieso niet bezighouden met plaats 6 t/m 10. Jij gaat gewoon voor top 5! Samen met @W.C. Pot hoop ik jou te zien schitteren!

haha, dat hoop ik ook smile

73

thijs schreef:
MartijnT schreef:
thijs schreef:

Je gaat er gewoon voor! Op welke fiets en met welke trisuit (nederland zeker?) aan kunnen we je zien?

74 Laatst bewerkt door robijzer (10-09-14 18:59:17)

@ Monkeloor    Hoe kom je aan de informatie van die 45g koolhydraten per 750ml bidon als ik vragen mag?

Ik heb namelijk ook navraag gedaan, en wel bij produrance de leverancier. Deze verzekerde mij dat de juiste sterkte zal worden verstrekt. Ze gebruiken speciale evenementenzakken. Daarvan gaan er 4 in een volle ton water wat automatisch de juiste sterkte geeft. Waaruit ik dan concludeer dat de ''juiste'' sterkte 66g per 750ml is. Aangezien er normaal 47g poeder in een 500ml bidon gaat en dat dan 44g koolhydraten oplevert.

Nou was ik enigszins gerustgesteld maar begin nu toch weer te twijfelen dat ik toch net als vorig jaar overal weer zelf voor moet zorgen.

75

MartijnT schreef:
thijs schreef:
MartijnT schreef:

Je gaat er gewoon voor! Op welke fiets en met welke trisuit (nederland zeker?) aan kunnen we je zien?

NED trisuit met KOELEN erop.

Ik rijd een rode cervelo p2