76

Re: Challenge Almere 2014

thijs schreef:
MartijnT schreef:
thijs schreef:

haha, dat hoop ik ook smile

Je gaat er gewoon voor! Op welke fiets en met welke trisuit (nederland zeker?) aan kunnen we je zien?

NED trisuit met KOELEN erop.

Ik rijd een rode cervelo p2

Goede bike keuze. Ook ik rijd op een rode 'cervelaatworst' (cervelo p2) ;-)
Ik ga je in de gaten houden en naar die top 5 schreeuwen!

77 Laatst bewerkt door monkeloor (11-09-14 18:31:07)

robijzer schreef:

@ Monkeloor    Hoe kom je aan de informatie van die 45g koolhydraten per 750ml bidon als ik vragen mag?

Ik heb namelijk ook navraag gedaan, en wel bij produrance de leverancier. Deze verzekerde mij dat de juiste sterkte zal worden verstrekt. Ze gebruiken speciale evenementenzakken. Daarvan gaan er 4 in een volle ton water wat automatisch de juiste sterkte geeft. Waaruit ik dan concludeer dat de ''juiste'' sterkte 66g per 750ml is. Aangezien er normaal 47g poeder in een 500ml bidon gaat en dat dan 44g koolhydraten oplevert.

Nou was ik enigszins gerustgesteld maar begin nu toch weer te twijfelen dat ik toch net als vorig jaar overal weer zelf voor moet zorgen.

mmm, ik had het via twitter aan ze gevraagd. Overigens pas ik maar de strategie toe dat ik wel proef of er veel of weinig in zit. bij 66gr wordt het behoorlijk zoet

78

Alle deelnemers die ook op dit forum zitten heel veel succes met jullie 1/1 of 1/2 morgen! Het weer zit super mee dus daar kan het niet aan liggen smile!

#enjoylife

79

rinke schreef:

Alle deelnemers die ook op dit forum zitten heel veel succes met jullie 1/1 of 1/2 morgen! Het weer zit super mee dus daar kan het niet aan liggen smile!

+1, ook namens mij! Zodra de sportwedstrijden van de kinderen klaar zijn ga ik die kant op om jullie aan te moedigen.

80

Heel veel succes morgen inderdaad. Hopelijk dat ik komend jaar aan de start verschijn!

Amat Victoria Curam

81

De app is gedownload.. Dus ik zal er virtueel bij zijn smile

82

Succes allen!

83

Tnx voor de tip mbt de app Vanzella!
Morgen ga ik kijken/aanmoedigen maar volgend jaar hoop ik zelf aan de start te staan smile

84

Net de briefing en inschrijving gehad in Almere. Fiets in het PF (gewoon in de openlucht) achtergelaten, moet kunnen gezien het weer en de bewaking door agressieve vechthonden. Ik ben ook debutant na een stuk of 12 OD's. Het ziet er allemaal strak georganiseerd uit, zwemparcours is heel goed aangegeven en de in- en uitstapplaats ziet er schitterend uit, water glashelder, dus wat wil je nog meer?

85

mm, handig die elastiekjes om de ronden te tellen. Jammer dat ze je polsen afknijpen ...  roll

86

Klasse Thijs, 2e geworden! (Al vond ik het erg jammer dat Diederik Scheltinga uitstapte).

Benieuwd naar je verhaal, en naar die van de anderen. Het was voor Almere behoorlijk warm.

87

monkeloor schreef:

mm, handig die elastiekjes om de ronden te tellen. Jammer dat ze je polsen afknijpen ...  roll

Ik had die elastiekjes om mijn pols gedaan met het idee ze in de blauwe zak voor het lopen te stoppen en ze dan mee te nemen. Ik vergat ze echter en hield ze om tijdens zwemmen en fietsen en bemerkte eigenlijk pas tegen het eind van het fietsen dat mijn rechterhand helemaal opgezwollen was, je zag de bloedvaten en pezen naar mijn vingers helemaal niet meer. Toen moest ik aan de opmerking van Monkeloor denken en heb die krengen snel weggegooid.

88

Vandaag 1/2 Almere in 5:30,39.
Zwemmen 36,08
Fietsen 2:57,42 (sterke wind dijk Oostvaardersplassen)
Lopen 1:47,43

Overall plaats 189 van 490 en in age groep 12 van 41. Erg tevreden cool

89

@Thijs: super gedaan! Gefeliciteerd met NK zilver en 7e overall!

90

Eindtijd 1/2 CAA 5:27:13.
Een jaar lang met pijnlijke hielen gelopen, dus zeer tevreden met het resultaat

91

Iedereen gefeliciteerd met het behaalde resultaat!! Alles via Twitter gevolgd en volgend jaar maar eens voor het 1st gaan kijken.. Wellicht krijg ik m'n vrouw zo ver dat ik voor een 1/2 kan gaan trainen in 2016 smile wink

#enjoylife

92

Waarschijnlijk voorlopig mijn laatste halve, ik ga me meer richten op 1/4 en OD

De afsluiting was een mooie stralende dag met iets te veel wind, ik vond het fietsen knap pittig dus besloten om hartslag wat lager te houden en niet mezelf helemaal op te branden, tijdens fietsen hartslag 152 gemiddeld, bij het lopen 160, heerlijk ontspannen de wedstrijd gedaan en ook bijna nergens last van..

zwemmen 31:14
Bike 2:43:23
Run 1:40:18

Eindtijd 5:02:27

Een 14de plek van de 87 deelnemers in mijn klasse, zeer tevreden, super gevoel en super supporters...

overall 65ste van de 490

93

Ik heb het gehaald. Mijn eerste hele in 12:35 uur. Doel was binnen 12 uur, maar kwam door de wind redelijk (mentaal) gesloopt van de fiets (snelheden die regelmatig tot 23km/u daalden wil je niet op je km-teller zien  sad ) waardoor het lopen erg zwaar werd. Zwemmen ging in 1uur16 maar dat kon ik helaas op het moment zelf niet zien aangezien mijn garmin forerunner 310xt niet meer om mijn pols zat. Die ligt nu ergens op de bodem van het weerwater. Misschien eigenlijk ook wel mooie symboliek voor het afsluiten van een lange reis die naar deze hele triathlon leidde. Maar op dat moment was het wel even omschakelen. Mooie test van gemaakt door de rest van de dag op gevoel te doen.

Bij deze de vraag of iemand een linkje van zijn/haar data van garmin(connect) van de hele triathlon beschikbaar kan stellen. Ben namelijk erg benieuwd naar afstanden die ik heb afgelegd volgens de garmin gps.

PS:  en idd, de sportdrank had niet de juiste beloofde sterkte, het was waterig en bidons vaak halfvol (of half leeg  smile ) weer wat van geleerd

94

robijzer schreef:

Ik heb het gehaald. Mijn eerste hele in 12:35 uur. Doel was binnen 12 uur, maar kwam door de wind redelijk (mentaal) gesloopt van de fiets (snelheden die regelmatig tot 23km/u daalden wil je niet op je km-teller zien  sad ) waardoor het lopen erg zwaar werd. Zwemmen ging in 1uur16 maar dat kon ik helaas op het moment zelf niet zien aangezien mijn garmin forerunner 310xt niet meer om mijn pols zat. Die ligt nu ergens op de bodem van het weerwater. Misschien eigenlijk ook wel mooie symboliek voor het afsluiten van een lange reis die naar deze hele triathlon leidde. Maar op dat moment was het wel even omschakelen. Mooie test van gemaakt door de rest van de dag op gevoel te doen.

Bij deze de vraag of iemand een linkje van zijn/haar data van garmin(connect) van de hele triathlon beschikbaar kan stellen. Ben namelijk erg benieuwd naar afstanden die ik heb afgelegd volgens de garmin gps.

PS:  en idd, de sportdrank had niet de juiste beloofde sterkte, het was waterig en bidons vaak halfvol (of half leeg  smile ) weer wat van geleerd

Gefeliciteerd, het was idd zwaar, het fietsen op de dijk vond ik niet echt heel grappig..

Kon doordat ik de halve deed mijn snelheid wind tegen net boven de 30 per uur houden maar dit koste wel moeite ( uiteindelijk gemiddeld net onder de 34 )..

Over de sportdrank kan ik niets zeggen want heb niets aan drinken of eten aangepakt

Zonde van je horloge, had je een niet goed vastgemaakt of is die gewoon gebroken of zoiets, ach wel een reden om weer wat nieuws te kopen  smile

Ik heb een garmin 910 en heb hier wel de GPS bestanden van maar doordat ik de halve deed zijn dit voor jou niet de juiste bestanden denk ik

95 Laatst bewerkt door superhans (15-09-14 08:53:00)

@Thijs Gefeliciteerd met deze knappe prestatie!!

@Robijzer Onder welke naam zit jij op Garmin connect? Ik zal je daar een verzoek sturen, dan kun je mijn gegevens direct op GC zien. (Ik ga ze vanavond uit mijn 910, en uit mijn Edge downloaden). We hebben ongeveer dezelfde finishtijd, dus moeten elkaar onderweg wel een paar keer tegen gekomen zijn.

Ik vond het ook weer een straf windje op de dijk. Helaas kwam ik flink misselijk van de fiets. De sportdrank was mij niet best gevallen, en ik ging daarom al vrij vroeg wandelen. De marathon duurde dus wat langer dan ik had gehoopt, maar verder weer wel genoten van de wedstrijd. Vond het allemaal veel beter geregeld dan vorig jaar! Zeer goed georganiseerd. Ook het looprondje van 7KM beviel goed.

96 Laatst bewerkt door monkeloor (15-09-14 10:28:55)

M'n eerste hele en vond het een mooie wedstrijd! Goed georganiseerd en verzorgd. Waar veel mensen stuk gingen bij het fietsen, kwam ik juist fris van de fiets af. Misschien juist omdat ik op souplesse tegen de wind in kon rijden op de dijk (heel wat mensen ingehaald daar). Ik begon met 6u45 aan de marathon. Had ik op dat moment niet eens naar gekeken trouwens, en ben relaxed gaan lopen. Helaas wel wat maagproblemen de laatste 3 ronden, maar gefocussed op vorm en kon m'n snelheid vasthouden. Toen m'n vriendin riep dat ik 39 minuten had voor m'n laatste ronde om onder de 10 te komen ... tja, dat was alleen maar genieten daarna. Uiteindelijk 09:54:21 en 2e in agegroup M35-39, dus ik mocht nog het podium op ook tongue Mooi debuut zo.

Overigens had ik op m'n garmin: 3,87/179,6/41,6. Erg scherpe afstanden dus!

97

Mijn eerste halve gedaan afgelopen weekend.
Swim: 33 min
Bike: 3.02 uur. (Alles relatief alleen gereden, wat niet te zeggen viel van 2 peletons die me inhaalden, zeker 20-25 man. En dan maar 2 nummers op het penalty bord zien sad )
Run: Boven verwachting goed. 1.45 op de halve (mijn tweede halve marathon ooit, eerste in wedstrijdverband).

Totaal: 5.28

Had nog iets sneller gekund als ik het laatste looprondje niet dat extra lusje richting het centrum had gemaakt:) Wel erg tevreden over mijn eerste halve!
Komend seizoen meer focus op de fiets:)

98

@ superhans:  Ik zit onder ''robijzer'' op garmin connect. Alvast ontzettend bedankt. We zijn elkaar zeker tegen gekomen. Het was dit jaar idd weer een stukje beter georganiseerd. Wel jammer dat er dit jaar wederom geen saté-saus meer was na de finish  smile  smile  smile  smile

99

[Bike: 3.02 uur. (Alles relatief alleen gereden, wat niet te zeggen viel van 2 peletons die me inhaalden, zeker 20-25 man. En dan maar 2 nummers op het penalty bord zien sad ) quote]

Kan ik bevestigen. Ik haalde een paar keer een pelotonnetje in en heb enkele keren naar rechts geroepen "gaat lekker zo hè jongens?". Schaamteloos en wat een gebrek aan eergevoel. Ik heb geen meter in iemands wiel gereden, ook niet 1 of 2 seconden in de aanloop naar een inhaalmanouvre. Die dijk was helemaal vrij van auto's dus er was ruimte zat om er ruim links voorbij te gaan.
Maar goed, een kleine ergernis, moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

100

Het stayeren was vooral het eerste rondje, toen hele groepen van de halve voorbij kwamen. Maar ik heb toen ook geen jury gezien. In het tweede rondje was, naar mijn idee, iedereen voor zichzelf aan het bikkelen.
En mensen die stayeren nemen vooral zichzelf in de maling. Ik zie het aan en maak me er maar niet druk om. Dat kost minder energie en die kan je dan gebruiken om het spel wel eerlijk te spelen.
Tijdens het fietsen heb ik regelmatig aan vorig jaar gedacht. Ik fietste toen 16 km per uur op de Oostvaardersdijk en nu 25.
Ik vond de organisatie dit jaar heel goed. Veel posten en ze hadden van alles genoeg. Ik heb genoten van de wedstrijd. Ook al deed ik er 23 minuten langer over dan ik had gehoopt.