101

Re: Challenge Almere 2014

De jury schitterde idd door afwezigheid, vind alleen dat je de organisatie niet op aan kunt kijken. Dat schrijf ik op het conto van de NTB(-juryleden). Wss gewoon te weinig.
Die pelotonnetjes doe je weinig aan, ik ben voor mijzelf bezig. Wel vervelend als ze in je wiel zitten. Af en toe uitbreken naar links waardoor ze ineens vol in de wind komen te zitten helpt ook wel eens.

Fietsparcours vond ik veel beter dan vorig jaar, mooie afwisseling. Alleen maar grote weg wordt ook saai, die paar stukken fietspad met wat bochten en wildroosters horen gewoon bij Nederland. En dat de fietsafstand op de halve wat langer was: het zij zo.

Loopronde was ook beter. Pastaparty vrijdagavond prima. Deelnemers aan de halve konden dit jaar veel beter en direct bij de spullen na de wedstrijd.

Dus veel pluspunten tov vorig jaar. Kritiekpunten waren er veel minder dan vorig jaar. Denk er sterk aan in 2015 mijn 3de hele in Almere te doen. Lekker dichtbij en voor de dames tussendoor genoeg te doen in Almere (lees: shoppen  big_smile ).

Ben wel benieuwd: wie heeft er met een disc gereden en hoe is dat gegaan zaterdag?

102

Maca944 schreef:

Klasse Thijs, 2e geworden! (Al vond ik het erg jammer dat Diederik Scheltinga uitstapte).

Dank je. Ik heb je nog gezien geloof ik. Ergens kort voor het stadion in een van de eerste looprondjes?

En tja, als je de finish niet haalt, kom je ook niet op een podium in een hele. Dat is het mooie van het spelletje. Het is een race, maar ook weer niet. Je mag nooit jezelf verslaan. En zeker niet in een poging een ander te verslaan voor het dertig kilometer punt in de marathon.  wink

103

robijzer schreef:

Ben namelijk erg benieuwd naar afstanden die ik heb afgelegd volgens de garmin gps.

PS:  en idd, de sportdrank had niet de juiste beloofde sterkte, het was waterig en bidons vaak halfvol (of half leeg  smile ) weer wat van geleerd

Zwemmen was zeker iets te kort.  wink Misschien dat het in de agegroup wedstrijd voor sommigen 3.8 oplevert, slalommend met 500 atleten tegelijk, maar de tijden voorin liegen niet. Als je strak om de boei ging was het iets te kort.

104

Bleek schreef:

Nu kan een NL age-grouper dus vóór iemand van de elite finishen, maar dan loopt hij/zij dus prijzengeld en vermelding mbt de NK serie mis. :-/

Er hoeft gelukkig geen discussie te zijn over het heren podium.  big_smile  Het had wel makkelijk gekund met de 9:02 van Jacob Veenstra.

105

Ik heb bijna één ronde op kop van een klein groepje gereden en we hadden constant een motor in de buurt. Dat was nodig ook. Helaas is dat dan wel een motor die niet tegelijk ergens anders op het 90km lange parcours kan zijn. Daar zit het grote probleem van dit soort parcoursen. Het is bijna niet te jureren.
Meer zijwind is de enige echt goede jury in Almere. Die wind recht van voren, zoals naar Lelystad helpt het stayeren alleen in de hand  sad

106

Het was zeker een geslaagd evenement! Ik heb geen vergelijking met voorgaande Jaren. Hoe lang het zwemmen is weet ik niet. Ik klokte 33 min op de 1.9km, maar mijn 310XT gaf 3km aan:) Maar daarvan weten we dat het voor geen meter klopt.
Lengte van fietsen kwam ik op 92,5 en het lopen op 21,3, en dan heb ik met lopen het kleine lusje extra gelopen in de laatste ronde.

107

Voor de vroege beslissers is het al mogelijk om in te schrijven voor 2015. Als je dat voor 1 oktober doet kost het EUR 280 (daarna gaat het gestaffeld van EUR 300 naar EUR 380). Zie: ttps://docs.google.com/forms/d/16zyokWc … 8/viewform

108 Laatst bewerkt door waltaf (16-09-14 11:35:58)

Ook ik heb de halve gedaan en ben zeer tevreden over de organisatie, zwemmen ging goed in 29:48 en had 1970 mtr op mijn 910xt staan, fietsen was zwaar zeker op de oostvaadersdijk waar ook ik me verbaast heb dat er soms groepen van 20 a 25 man voorbij kwamen, echter de laatste 3 km op de dijk ontkwam ik ook niet aan stayeren omdat het zo druk werd. Fietstijd precies 3 uur waarbij ik gehoopt had op 2:50 maar ja gezien de wind toch tevreden. Lopen eerste 2 ronden de tijd die ik wilde lopen alleen ronde 3 beetje te veel verval in mijn ogen. Totaal tijd 5:48 en 7 minuten sneller als vorig jaar. De organisatie was dit jaar toch veel beter zeker tov vorig jaar met name de wisselgarage was beter georganiseerd. Fiets en loopparcours ook veel beter dan vorig jaar. Ik heb in ieder geval genoten

109

Het is echt zo simpel dat als je eerste Nederlander wordt in je AG je Nederlands kampioen bent toch? Oftewel, in AG 40-44 is Edward Hertsenberg met 10:05:15 Nederlands kampioen geworden (6e overall in die AG)?

Ik zal niet zeggen dat ik dat wel even doe, maar dat is geen onhaalbare tijd. En ook al word je dan misschien kampioen omdat de echt snelle Nederlanders niet in jouw AG starten,  op dat ogenblik zou dat me helemaal niets uitmaken.

Misschien moet ik maar eens gebruik gaan maken van die vroegboekkorting van Challenge Almere.

110

Ach, nederlands kampioen. Ik was zelfs 2e op het EK tongue

Wat ik overigens wel apart vind is dat de agegroup 24-40 niet in de NK-uitslagen staat, zou dat een foutje zijn, of mag alleen elite en >M40 mee doen?

111

Maca944 schreef:

Het is echt zo simpel dat als je eerste Nederlander wordt in je AG je Nederlands kampioen bent toch? Oftewel, in AG 40-44 is Edward Hertsenberg met 10:05:15 Nederlands kampioen geworden (6e overall in die AG)?

Totdat Dirk besluit niet meer als prof te starten ;-)

10h05 lijkt inderdaad niet een hele scherpe tijd. EK / NK Peter Vocking (Fast) ging 9h39 (AG 45-49), EK / NK Nico Krijgsman ging 10h04 (AG 50-54) en EK / NK Aart van Wijk ging 10h04 (AG 55-59)

(met EK / NK bedoel ik dat de NLer ook EK is geworden)

112

thijs schreef:
Bleek schreef:

Nu kan een NL age-grouper dus vóór iemand van de elite finishen, maar dan loopt hij/zij dus prijzengeld en vermelding mbt de NK serie mis. :-/

Er hoeft gelukkig geen discussie te zijn over het heren podium.  big_smile  Het had wel makkelijk gekund met de 9:02 van Jacob Veenstra.

Haha gelukkig is de discussie voorkomen ja wink Jacob heeft volgens mij wel een tijd 3e gelegen, maar hij heeft deze plek (dus) niet vast gehouden.

113

thijs schreef:
Maca944 schreef:

Klasse Thijs, 2e geworden! (Al vond ik het erg jammer dat Diederik Scheltinga uitstapte).

Dank je. Ik heb je nog gezien geloof ik. Ergens kort voor het stadion in een van de eerste looprondjes?

En tja, als je de finish niet haalt, kom je ook niet op een podium in een hele. Dat is het mooie van het spelletje. Het is een race, maar ook weer niet. Je mag nooit jezelf verslaan. En zeker niet in een poging een ander te verslaan voor het dertig kilometer punt in de marathon.  wink

Ja, dat kan, ik was er alleen bij het lopen bij en heb geprobeerd zoveel mogelijk mensen aan te moedigen.

En dat is inderdaad het mooie van triathlon, het gaat niet om de snelste zwem-, fiets- of loopsplit maar om zo snel mogelijk aan de finish te komen. En dat heb jij een stuk beter gedaan dan Diederik  wink

114

Maca944 schreef:

Het is echt zo simpel dat als je eerste Nederlander wordt in je AG je Nederlands kampioen bent toch? ...

Dat is niet helemaal correct, je moet nl. ook lid zijn van de NTB.
Een van mijn clubgenoten (Frank Werkhoven) had de 2e tijd bij de AG40-45, maar werd gepasseerd omdat hij gestart is met een daglicentie. sad

115

Arnoutdv schreef:
Maca944 schreef:

Het is echt zo simpel dat als je eerste Nederlander wordt in je AG je Nederlands kampioen bent toch? ...

Dat is niet helemaal correct, je moet nl. ook lid zijn van de NTB.
Een van mijn clubgenoten (Frank Werkhoven) had de 2e tijd bij de AG40-45, maar werd gepasseerd omdat hij gestart is met een daglicentie. sad

Ik dacht dat het NK / EK over de overall ranking ging en niet per AG?

116

heb het nog eens nagevraagd bij de NTB;

Bedankt voor je e-mail.
De atleten onder de 40 jaar zijn geen AG categorie maar dat is de overall / elite categorie en omdat dit ook een EK was deden zij mee in de elite serie. Daardoor kon je als je niet meedeed aan de elite serie en onder de 40 jaar was geen NK ranking krijgen. Zo hebben we dit ook eerder dit jaar gecommuniceerd: http://www.triathlonbond.nl/?Nieuws_ID=963

Hopelijk is dat zo duidelijk

Eerlijk gezegd is het me niet duidelijk en vind het een beetje raar dat ze op deze manier een beetje rare ranking is opgesteld...

117

Maca944 had je een zwart shirt aan en stond je bij de waterkant bij het ziekenhuis net voordat we weer het stadion in gingen?

Als dat zo is dan heb ik je zien staan.

118

denniss schreef:

Maca944 had je een zwart shirt aan en stond je bij de waterkant bij het ziekenhuis net voordat we weer het stadion in gingen?

Klopt, ik heb jou twee keer voorbij zijn komen en heb toen hard 'hup Dennis' geroepen. De eerste keer stond ik overigens bij het springkussen waar mijn jongste zoon zich vermaakte.

119

Maca944 schreef:
denniss schreef:

Klopt, ik heb jou twee keer voorbij zijn komen en heb toen hard 'hup Dennis' geroepen. De eerste keer stond ik overigens bij het springkussen waar mijn jongste zoon zich vermaakte.

Ik heb zo vaak mijn naam gehoord dan onthou je niet allemaal, bedankt voor je aanmoedigingen. Ik heb genoten ook al waren de laatste 3 rondes lopen zwaar vooral de vierde ronde vond ik erg zwaar.

120

denniss schreef:
Maca944 schreef:
denniss schreef:

Ik heb zo vaak mijn naam gehoord dan onthou je niet allemaal, bedankt voor je aanmoedigingen. Ik heb genoten ook al waren de laatste 3 rondes lopen zwaar vooral de vierde ronde vond ik erg zwaar.

Haha, tijdens het lopen heb je wel andere dingen aan je hoofd inderdaad. Ik vond het mooi om Almere eens live te zien, prima organisatie en prima sfeer.

En gefeliciteerd met je prestatie Dennis!

121

Wat is er raar aan? Elite serie kon het 'echte' NK podium halen. Age groupers konden alleen hun age group winnen. Een Nederlandse titel in een age group is sowieso een raar ding. Er was maar één Nederlander de beste afgelopen zaterdag, en dat was Dirk Wijnalda, die overigens ook gewoon als age grouper traint met baan en gezin en ook nog eens in een Masters categorie zou hebben gezeten als hij als age grouper had meegedaan!

Het wordt pas raar als age groupers sneller waren geweest dan de atleten uit de elite serie die op het podium staan. Dat is in het mannen veld gelukkig niet gebeurd. En dan nog alleen omdat in dit geval die age groupers niet zelf de keuze hadden om Elite te starten want anders moet je gewoon zelf het lef hebben om voor de start te zeggen dat je voor overall meedoet en dat een winst in je (arbitrair gekozen) age group je niets interesseert.

122 Laatst bewerkt door monkeloor (16-09-14 15:49:57)

thijs schreef:

Wat is er raar aan? Elite serie kon het 'echte' NK podium halen. Age groupers konden alleen hun age group winnen. Een Nederlandse titel in een age group is sowieso een raar ding. Er was maar één Nederlander de beste afgelopen zaterdag, en dat was Dirk Wijnalda, die overigens ook gewoon als age grouper traint met baan en gezin en ook nog eens in een Masters categorie zou hebben gezeten als hij als age grouper had meegedaan!

Het wordt pas raar als age groupers sneller waren geweest dan de atleten uit de elite serie die op het podium staan. Dat is in het mannen veld gelukkig niet gebeurd. En dan nog alleen omdat in dit geval die age groupers niet zelf de keuze hadden om Elite te starten want anders moet je gewoon zelf het lef hebben om voor de start te zeggen dat je voor overall meedoet en dat een winst in je (arbitrair gekozen) age group je niets interesseert.

Wat ik raar vind is dat er nu een groep van ongeveer 60 atleten is uitgesloten van enige ranking dan ook op het NK...

edit:
Nouja, misschien niet raar, maar gewoon flauw tongue

123

Bij de vrouwen was er wel een age-grouper sneller dan een Elite, Nina Bakker Dames 50+ was namelijk sneller dan Rahel Bellinga maar stond niet op het NK podium. Toch raar.

124

thijs schreef:
MartijnT schreef:
thijs schreef:

haha, dat hoop ik ook smile

Je gaat er gewoon voor! Op welke fiets en met welke trisuit (nederland zeker?) aan kunnen we je zien?

NED trisuit met KOELEN erop.

Ik rijd een rode cervelo p2

Hee Thijs! Leuk artikel over jouw in de Triathlon Sport. Mooie doelen en leuk te lezen dat je zelf je training op gevoel doet!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve