1

Onderwerp: Halve triathlons 2015

Hoi Allen,

Dit jaar heb ik voor het eerst een halve triathlon gedaan. Challenge Almere in 5.28.
Voor komend seizoen zat ik te twijfelen tussen een upgrade naar de hele afstand, of twee halve triathlons. In overleg met mijn trainer gekozen voor het laatste.

Hebben jullie nog suggesties voor wedstrijden? Initieel dacht ik aan wederom Almere (logistiek handig / bekend parcours) en evt. een halve in het buitenland. Maar deze beginnen al behoorlijk vol te stromen.

Alle suggesties zijn welkom!

2

Re: Halve triathlons 2015

DennisM schreef:

Hoi Allen,

Dit jaar heb ik voor het eerst een halve triathlon gedaan. Challenge Almere in 5.28.
Voor komend seizoen zat ik te twijfelen tussen een upgrade naar de hele afstand, of twee halve triathlons. In overleg met mijn trainer gekozen voor het laatste.

Hebben jullie nog suggesties voor wedstrijden? Initieel dacht ik aan wederom Almere (logistiek handig / bekend parcours) en evt. een halve in het buitenland. Maar deze beginnen al behoorlijk vol te stromen.

Alle suggesties zijn welkom!

Ik kan Leiderdorp zeker aanraden.
Overigens kan je voor de prijs van Almere 2 andere triathlons in Nederland doen, misschien ook wel iets om rekening mee te houden wink

3

Eupen.

4

Ik ga mijn debut op de volledige ook nog maar wat uitstellen eg ga ook terug voor 2 halve in 2015 (+enkele kwartjes natuurlijk) Ik denk de challenge Heilbronn en Almere te doen. Die liggen qua tijd redelijk ver uit elkaar zodat ik er mooi naartoe kan trainen met enkele kleinere evenementen tussendoor.

5

In Leuven is er ook ééntje, wat vinden jullie daarvan ?

6

Eupen en Didam heb ik wel eens gedaan. Beiden zijn hele leuke wedstrijden.

Nieuwkoop en Klazienaveen staan nog op mijn lijstje omdat dit leuke wedstrijden schijnen te zijn.

Als je ook wel verder weg wilt heb je natuurlijk veel meer leuke opties.

7

Eupen, Stein, Didam, Nieuwkoop en Leiderdorp zijn allemaal leuke wedstrijden.

de laatste 3 nederlandse races zijn uitwisselbaar, vlak polder parkoers, zowel op de fiets als te voet. Alles goed geregeld en niet te duur. Wel zelfvoorzienend zijn op de fiets!

Stein en Eupen zijn heuvelachtige wedstrijden waar Stein echt op het stadje georienteerd is en Eupen op de natuur. Inschrijfgeld voor beiden is iets hoger. Rond de 75 euro geloof ik. Daar krijg je dan weer fietsverzorging en een verkeersvrij parkoers voor terug.

Eupen is mijn persoonlijke favoriet, het is ook de zwaarste van de 5. Lopen in de bossen voor de helft off road, veel klimmen en dalen. Fietsen in een Natuurgebied is ook fantastisch, wel grotendeels op matig wegdek.

8

Over het wegdek heb ik idd dit jaar veel klachten gehoord van mensen die mee gedaan hebben.

9

Volgend jaar zet ik de stap naar de halve en dus ben ik ook nog op zoek naar 1 of meerdere halve.
Leuven en Eupen lijken mij wel interessant, nog andere wedstrijden die je me kan aanraden (Benelux)
Voor mij mogen er gerust wat hoogtemeters inzitten.

Was het wegdek zo erg in Eupen?

10

DennisM.....kan ik je verleiden voor een vakantie icm een halve in Frankrijk? ........... op slechts 890 km van Utrecht  tongue

11

hmm...wellicht:)
Heb je iets meer details?