1

Onderwerp: 70.3 IM Aarhus of Zell am See

Ik ben van plan om volgend jaar mijn eerste 70.3 te doen, en twijfel nog tussen Zell am See en Aarhus.

Ik kijk vooral naar de wedstrijden die in augustus en september vallen, omdat dit me wat meer tijd geeft om buiten te trainen in goeie weersomstandigheden.

Iemand ervaring met deze races die ik mee in overweging kan nemen?

Alvast bedankt!

2

Re: 70.3 IM Aarhus of Zell am See

Hey Astrid,

Ik heb reeds 3 maal Zell-Am-See meegedaan, voor mij is dit de best georganiseerde wedstrijd die ik tot hiertoe heb meegedaan (IM Zurich, Nice, IM 70.3 Mallorca, Italy, Ocean Lava...)
Let wel volgend jaar is het ook Wereldkampioenschap in Zell am See op de halve afstand. De gewone wedstrijd voor de stervelingen is op zaterdag. De zotte wedstrijd voor de beesten is op zondag. Dit kan een klein gevolg hebben op het zoeken van een verblijfplaats.

Ikzelf zal 50% kans terug aanwezig zijn indien het goed past in de planning voor de volledige van Mallorca.

Het parcours is ook gewijzigd het laatste jaar. Het is niet het makkelijke snelle parcours dan de eerste 2 jaar. Nu is het echt wel een mooie maar zware wedstrijd met 13km klim in, waarvan eerste 10km heel gemakkelijk en 3 km lastig met stukken van 14%. Daarna dalende lijn terug waar het vlammen is. Zeer prachtig fietsparcours trouwens ook!

Aarhus heb ik geen gedacht van dus een vergelijking kan ik wel niet geven.

3

Bedankt voor de reactie.

Het zal waarschijnlijk Zell am See worden. Ik heb gezien dat Aarhus een zeezwem is en aangezien zwemmen met zwakke punt is lijkt me dit niet echt ideaal.

Weet je of Zell am See een wedstrijd is die snel volboekt is?

Astrid

4

Normaal gezien valt dit al bij al goed mee. Je hebt wel tijd tot Februari normaal. Dit jaar heb ik mezelf zelfs pas in juli ingeschreven om eind augustus begin september mee te doen.
Maar met het feit dat het volgend jaar de dag erna WK is, kan het zijn dat meerdere triatleten dit willen combineren met daags ervoor zelf te presteren en daags erna te kijken naar de toppers.

Tip: Als je wil weten hoe snel iets uitverkocht is: volg steeds het event op Facebook. Daar komt regelmatig nieuws over het aantal inschrijvingen of indien ze bijna op zijn 'Nog 100 resterende slots vrij'.

https://www.facebook.com/ironmansalzburg?fref=ts

5

Axel, waar verbleef je in Zell am See? Heb je aanraders?

6

He Astrid,

Ik zou me over het zwemmen niet al te druk maken. Ik ben zelf ook niet een super zwemmer en heb afgelopen week de hele van Barcelona gedaan. Eenmaal in het water merk je er niet veel van of het nu zee of meer is, behalve dat het zout is ;-)

Daar zou ik het niet van laten afhangen.
Ik ken geen van beide wedstrijden, dus op dat vlak kan ik je niet van advies voorzien.

Succes in ieder geval bij je keuze en de voorbereiding!

To Finish You Have To Start!
-Ironman 70.3 Miami -- Ironman Barcalona -
What's next?
--Ironman Kalmar 2015

7

Hoi astrid

Ik heb dit jaar zell am see gedaan. Echt een top wedstrijd met een goede organisatie. Zwemmen in het meer is go with the flow.
Fietsen is goed te doen maar met een pittige klim. Zeker de laatste 2 km. Daar moet je goed voorbereid zijn met je verzet. Ik had 39 x 30 en dan is het laatste stuk te doen.

Ik verbleef in bruck an die grosglocknerstrasse en dat is op 5 min rijden van het parc ferme. Zeker als je van die kant komt aanrijden kan je nog redelijk dichtbij parkeren.

De finish is in het centrum van zell am see. Je kan dan met een pendeltrein terug naar het parc ferme. Stap wel in de goede trein anders heb je een uitdaging.

8

Ik verbleef in appartementencomplex. Wohlfuhlappartementen wildbachhof. Zeer tevreden van.