1

Onderwerp: (eerste) halve triathlon, Europa meivakantie

Hoi,

volgend jaar hebben wij als gezin 2 weken meivakantie.
Ik wil deze vakantie graag combineren met mijn eerste deelname aan een halve triathlon ergens in Europa.
Wij willen op vakantie met onze vouwwagen, dus het moet wel met de auto af te reizen zijn.
bij voorkeur is het ook nog mooi weer.

Ik heb nu drie opties gevonden, maar er zullen er vast meer zijn:

3 mei 2015 Ironman 70.3 in Aix en Provence (fr)
4 mei 2015 Crazu Green Tri Roeux (fr) http://www.crazyandco.fr/informations_generales.html
9 mei 2015 Triathlon Lacanau (fr) http://lacanau-tri-events.com/

Als je nog tips hebt, dan hoor ik dat graag. Ik heb een voorkeur voor de zwaardere parcoursen, dat zorgt er namelijk voor dat het verhaal episch wordt ;-)

2 Laatst bewerkt door Rose69 (17-10-14 08:23:27)

Re: (eerste) halve triathlon, Europa meivakantie

Kolibrie,

Zelf sinds vorig jaar mijn eerste halve IM70.3 gecombineerd met een vakantie en dat is heel goed bevallen dat ik het dit jaar weer doe en volgend jaar ook. Mocht er in de voorbereiding van trainen iets fouts gaan heb je nog daar je vakantie.

Voor een debuut vond ik het magisch om mijn echte halve (had wel Nieuwkoop als 1e gedaan) bij de Ironman organisatie te doen. Alles is speciaal aan zo'n eerste keer en bij de moeder organisatie van de triathlon is als zeker weten goed geregeld en wordt je ontzorgd. Mijn ervaring is dat het voor mij allemaal speciaal maakte. Dus in jou geval zou ik voor Aix en Provence gaan. Daarna is er alle tijd om minder bekende of goedkopere races te doen. Er zijn nog genoeg races te ontdekken en/of die voordeliger zijn.

Veel plezier in je voorbereiding en leuk dat je weer een grotere stap maakt in het triathlon. Laatste keer zag ik je bij de Flitstriathlon in Nijkerk vorig jaar, toen was het nog een gelegenheidswedstrijd.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

3

Re: (eerste) halve triathlon, Europa meivakantie

Heee Kolibri

Hartelijk dank voor je tip en dat ik als halve Fransman die dan niet eens weet  tongue
Ik zocht nog een mooie halve :-)

Tja, dat mooie weer heb ik natuurlijk geen garantie voor, maar wij hebben een camping en 3 appartementen. In de week van 2-9 mei is Frank Heldoorn met een groep bij ons aan het trainen. De wedstrijd is op 9 mei  lol :-)

Nu is de vraag, heb je vakantie van 2 - 16 mei of van 25 apr - 9 mei ? Lacanau is 9 mei en Aix is 3 mei

Als je voor Aix gaat dan is het geen optie bij ons langs te komen, want Aix is 3 mei. Ik gok dat je vanaf 25 apr vakantie hebt en dan is het slim om het parcours te verkennen en zo, vanwege de heuvels. Kan je na de wedstrijd nog een weekje van de Provence genieten.

Als je voor Lacanau kiest zou je de eerste week bij ons kunnen staan, nog wat trainenen en in de week voor de wedstrijd naar Lacanau afreizen (220 km) om daar de boel te verkennen. Wedstrijd is op zaterdag, kan je op zondag weer naar huis rijden.

Groeten
Le Petit Mas d'Ile  cool