Hoi Leo!
Leuk dat je er bent... mijn naam is Jasper Tolhuijs, woon in Den Helder en ben 41 jaar. Ben na jaren van stilstand weer begonnen met opbouwen naar ten minste een lekkere kwart triathlon. Hoewel ik de achterliggende jaren ook niet stil heb gezeten, ben ik alles bij elkaar genomen weer 'gewoon' een beginner... en dat bevalt me eigenlijk prima!
Ik loop tenminste 3x per week hard, en pak tussendoor de fiets of zwem zodra dit kan.
Mijn vrouw en ik werken beiden in de zorg, dus: wisseldiensten. In combinatie met een jong gezin met 2 kinderen is sporten in elk geval goed plannen.
Ondertussen heb ik gister mijn eerste mijlpaal (weer) bereikt, te weten: de 5 km op 30.05 min. De 10 loop ik nu op 1.09 min.
Solo fiets ik gemiddeld tussen 40 en de 60 km, op een redelijk stabiele snelheid van gemiddeld zo'n 27 km per uur.
Zwemmen wil ik komende winter gaan oppakken...
Mijn eerste wedstrijd (10 km) staat gepland voor 7 december en gaat over strand, bos en duin.
Den Helder, dan heb je dat allemaal... en als je het verkeer wilt mijden, wordt elke training een mooie en uitdagende cross training.
Op zich ben ik zeer tevreden over mijn vorderingen en vooral het toenemend gemak waarmee ik ook het toenemend aantal kilometers en de toenemende intensiteit weet te verteren. Dat biedt een goed perspectief op de toekomst.
Hoewel ik train met een gemiddeld hartslag tussen de 150 en 160, is dat gegeven mijn achtergrond op zich best redelijk en verklaarbaar. Maar, hij moet verder naar beneden... daar ligt mijn grootste focus: kilometers maken op de meest comfortabele wijze. Mede ook vanwege het (hoge risico) op overtraining...
Ik ben te vinden op Looptijden en Strava. Als je wilt, voeg me toe...
Geldt ook voor alle anderen!