Akky schreef:Momenteel scheer ik nog niet mijn benen of andere plekken. Wel doe ik bijknippen van de al te verwilderde gebieden... Scheren mag ik niet van mijn wederhelft. Heeft iemand een goede reden om dit wel voor elkaar te krijgen? Alvast bedankt!!!!!
En waarom scheren jullie? Voor het oog of worden jullie regelmatig gemasseerd? Of hebben jullie een andere motivatie voor het scheren?
Ja, ik wordt nog wel eens gemasseerd, maar wat volgens mij een belangrijkere reden is om je benen te ontharen is dat mocht je op je bek gaan op je fietsie, de wonden minder erg schijnen te zijn met weinig haar op je benen.
Nou weet ik niet of dit echt heel veel uitmaakt... Men zegt dat de schaafwonden minder erg zijn bij haarloze benen, en dat de kans op ontstekingen minder klein is...
Vorig jaar ben ik er bij een kilometer of 40 per uur bij gaan liggen, waarna ik een lekkere schuiver maakte. Gevolg was dat mijn gladgeschoren Li been aardig wat rosbief-achtige plekken vertoonde. Ik vond dat de zaak vrij snel heelde; een week later stond ik alweer aan de start van een volgende wedstrijd.
Ow, heb nog een goede reden; met slecht weer kun je wat olie op je benen smeren, waardoor de viez- en nattigheid er zo afstroomt. Daarnaast is het wel handig met het aantrekken van je wetsuit: bij het ophijsen van het pak trek je niet steeds hele plukken beenhaar uit...
Als dit bij elkaar nog geen goede reden is... Of laat je wederhelft het haar ook allemaal lekker groeien ?
Mzzls
HJ
Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.