Onderwerp: Eten na de training?
Beste Atleten,
Een vraag waar ik misschien het antwoord al op moet weten, als sportieveling zijnde.
Is het echt verstandig om na de (avond)training te eten voor het slapen gaan?
En is het onverstandig om dit niet te doen, en dan ook nog eens vóór het ontbijt te sporten?
Ik sport regelmatig voor het ontbijt, vind dit heerlijk om even een uurtje of halfuurtje te rennen of yoga te beoefenen voor de dag begint. Maar door mijn nieuwe werk omstandigheden sport ik ook vaker s'avonds na het eten. Hierna eet ik dan niet, ga ik naar bed, en s'ochtends sport ik gewoon zoals ik gewend ben. Maar nu heb ik af en toe zo tussen 10-12 uur een soort moe-vlaag.
Het heeft niet te maken met mijn ontbijt of tussendoortje (Denk ik) want voor de lunch krijg ik al energie terug.
Heeft het 2 maal sporten met een nachtrust er tussen zonder voeding verband met de moeheid?
Zelfs als ik dit zo aan mezelf stel, denk ik : ja waarschijnlijk wel!
Maar ik wou dit even met jullie discussieren. Kan het ook door iets anders komen? Tekort aan vitamine B bijvoorbeeld, of is dat onwaarschijnlijk (ik eet zo'n twee eieren op een dag, weinig zuivel en vlees). Of is dit trainings ritme echt de meest waarschijnlijke?
En hoe staan jullie tegenover het voor het ontbijt trainen? Gaat het jullie beter af om toch even een halve banaan te eten, of juist niet?
Ik wil ook weer niet te veel eten, omdat ik vaak snel aankom en ook veel van eten houd, dus als ik geen honger heb wil ik liever ook niet eten, maar misschien is dat averrechts? Misschien moet ik na de avond training gewoon wat eten voor slapen gaan, ook al heb ik niet zo'n honger, net zoals voor de ochtend training? Of kan de ene training prima zonder eten (na of voor) maar moet ik het niet met twee training gaan combineren (avond en ochtend).
Enfin, een interessante discussie denk ik, met heel wat gespreks-openingen