Onderwerp: WK triatlon in 2017 in Rotterdam
Ik ben er bij als deze doorgaat http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/ … rdam.dhtml
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » WK triatlon in 2017 in Rotterdam
Ik ben er bij als deze doorgaat http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/ … rdam.dhtml
+1. Dat is wel heel gaaf. Is in de achtertuin.
Niet mijn achtertuin, maar wel mijn stad. En in de achtertuin van mijn moeder. Ik ben er zeker bij.
+1. Mooi dat ze het in Rotterdam gelukt is.
Zeker gaaf. En ook in mijn stad. Maar ik denk dat ik toeschouwer zal zijn. Kom ik jullie wel aanmoedigen.
Hier nog een verheugde Rotterdammer!
Kunnen jullie je zomaar inschrijven voor een wk? Diennen daar geen kwalificatie wedstrijden aan vooraf te gaan?
Kunnen jullie je zomaar inschrijven voor een wk? Diennen daar geen kwalificatie wedstrijden aan vooraf te gaan?
Nee. Maar er wordt bij mijn weten wel altijd het een en ander georganiseerd voor stervelingen zoals jij en ik.
Zo te zien in het krantenbericht inderdaad 3500 amateurs plaatsen..
Als groentje zijnde wel een mooi iets om naar toe te trainen de komende jaren!
En mocht dat niet lukken is het vanuit Breda goed genoeg te bereiken om sowieso te komen kijken
Exact zo financieren ze het evenement voor een groot deel. 3500 x 80 euro is een mooie financiele basis, zonder dat er een euro subsidie of sponsor geld binnen is.
Hou er wel rekening mee dat ze je als amateur/age grouper waarschijnlijk 4x de Van Brienenoordbrug over sturen. Er waren wat klachten dat de meeste WTS races nogal vlak waren...
Ik dacht ook in de eerste plaats aan kijken, hoor. Ik bewaar nog dierbare herinneringen aan de start van de Tour in 2010. Kon ik toch echt niet aan meedoen Maar als er iets georganiseerd wordt voor gewone triathlon-stervelingen is dat helemaal mooi.
Ja daar wil ik ook aan meedoen, als 1 van de 3500. PR op OD tijdens WK.
+1 in Rotterdam
Ik dacht ook in de eerste plaats aan kijken, hoor. Ik bewaar nog dierbare herinneringen aan de start van de Tour in 2010. Kon ik toch echt niet aan meedoen Maar als er iets georganiseerd wordt voor gewone triathlon-stervelingen is dat helemaal mooi.
Ja had je wel aan mee kunnen doen. Niet aan de tour zelf natuurlijk, maar in het kader van Grand Depart werden er toen allerlei toertochten voor gewone stervelingen, tot aan met gewone fietsen aan toe georganiseerd. Helaas was bij mij het sportvirus toen nog niet ontstoken hoewel het misschien wel oa daardoor aan het gisten is geslagen.
Ga zeker mee doen. Kan het aanfietsen Spijkenisse - Rottterdam.
Louise schreef:Ik dacht ook in de eerste plaats aan kijken, hoor. Ik bewaar nog dierbare herinneringen aan de start van de Tour in 2010. Kon ik toch echt niet aan meedoen Maar als er iets georganiseerd wordt voor gewone triathlon-stervelingen is dat helemaal mooi.
Ja had je wel aan mee kunnen doen. Niet aan de tour zelf natuurlijk, maar in het kader van Grand Depart werden er toen allerlei toertochten voor gewone stervelingen, tot aan met gewone fietsen aan toe georganiseerd. Helaas was bij mij het sportvirus toen nog niet ontstoken hoewel het misschien wel oa daardoor aan het gisten is geslagen.
Ja, ik heb toen een boel belendende dingen gedaan, de hele week zo'n beetje, en daarbij een (de) toertocht. Maar ik verwacht toch niet dat dit wk triathlon zo'n grote happening gaat worden.
Louise
Volgens de presentaties die ik heb gezien sluiten ze de voor de huidige plannen de halve binnenstad (voouit, beide bruggen) helemaal af voor de elites, en voor de age groupers half Rotterdam-Zuid en een stuk van de A16. Dus opvallen zal het zeker. Je zult de zeurders dan wel weer horen. Aan de andere kant kan dat in Rotterdam juist wel, ze doen immers ook die Red Bull en Formule 1 feestjes zonder al te veel weerklank.
Wat Maastricht verknalde en wat Almere niet wilde, misschien beter dat Rotterdam met Ironman in zee moet gaan. Mooie uitval naar stuk van Zeeland voor fietsparcours en dus vlak en wind en Briennoordbrug, mooi zat voor zo'n hele door de oorspronkelijke triathlon organisatie.
Wat Maastricht verknalde en wat Almere niet wilde, misschien beter dat Rotterdam met Ironman in zee moet gaan. Mooie uitval naar stuk van Zeeland voor fietsparcours en dus vlak en wind en Briennoordbrug, mooi zat voor zo'n hele door de oorspronkelijke triathlon organisatie.
Nee joh, het is juist fantastisch dat Rotterdam een massa evenement organiseert op de Olympische afstand, met alle wereld toppers aan de start. Een World Championship finale met de echte wereldtop is veel interessanter dan de 55e ironman op de kalender zijn.
Je zult de zeurders dan wel weer horen. Aan de andere kant kan dat in Rotterdam juist wel, ze doen immers ook die Red Bull en Formule 1 feestjes zonder al te veel weerklank.
Ja, die zeurders valt wel mee in Rotterdam, bij de marathon hoor je ook geen gezeur, terwijl de halve stad dan afgesloten is.
En dat eenmalige WK sluit toch op termijn een jaarlijkse Ironman hier niet uit? Bovendien is de Ironman-markt groot en aantrekkelijk genoeg. Ik had daar ook al aan gedacht: Rotterdam noemt zich Topsportstad, en er zou inderdaad een mooi parcours te maken zijn.
Louise
Rose69 schreef:Wat Maastricht verknalde en wat Almere niet wilde, misschien beter dat Rotterdam met Ironman in zee moet gaan. Mooie uitval naar stuk van Zeeland voor fietsparcours en dus vlak en wind en Briennoordbrug, mooi zat voor zo'n hele door de oorspronkelijke triathlon organisatie.
Nee joh, het is juist fantastisch dat Rotterdam een massa evenement organiseert op de Olympische afstand, met alle wereld toppers aan de start. Een World Championship finale met de echte wereldtop is veel interessanter dan de 55e ironman op de kalender zijn.
Ik bedoel er OOK bij
Vanzella schreef:Rose69 schreef:Wat Maastricht verknalde en wat Almere niet wilde, misschien beter dat Rotterdam met Ironman in zee moet gaan. Mooie uitval naar stuk van Zeeland voor fietsparcours en dus vlak en wind en Briennoordbrug, mooi zat voor zo'n hele door de oorspronkelijke triathlon organisatie.
Ik bedoel er OOK bij
Ach sooo... Waarom niet
Als ze het in Almere de Amsterdam Challenge noemen, kan dat ook met de IronMan Rotterdam: starten in het Haringvliet, twee rondjes Hellevoetsluis-Rockanje-Oostevoorne-Brielle-Spijkenisse-OudBeijerland-ZuidBeijerland-Hellevoetsluis, twee of drie rondjes op en neer naar Oudenhoorn. Lekker gevarieerd en winderig, echt op z'n Hollands.
Hou er wel rekening mee dat ze je als amateur/age grouper waarschijnlijk 4x de Van Brienenoordbrug over sturen. Er waren wat klachten dat de meeste WTS races nogal vlak waren...
Het parcours van de Agegroupers gaat vanaf de kop van zuid richting het zuiden. Alleen de Elite zullen 4 x de brug over moeten. En ook een paar x op de fiets. Maar blijft natuurlijk mooi dat zo'n evenement naar nederland komt.
Tot nu toe kon iedereen die zich aanmeld bij de bond wel starten maar nu het een thuis wedstrijd is zullen er wel te veel agegroupers zijn die mee willen doen. Ik hoop dan niet de triathlonranking de selectie zal zijn :-s
Triathlonforum.nl » Triathlons en Duathlons » WK triatlon in 2017 in Rotterdam