51

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:
Maca944 schreef:
Vanzella schreef:

Zo mijn aangepastte verwachtingspatroon maakte het ook weer een stuk leuker om te racen...

Zwemmen ging top 28.28 stond ik op kant, een ongezien snelle tijd voor mijn zeker omdat de afstand ook nog klopte volgens de garmin.

Fietsen was moeizaam, wind tegen naar Holten toe en daarna lekker bergop bergaf. Ik had wat maag problemen (maagzuur) dus heb niet veel gelegen op de fiets zodra we aan de plaatselijke ronden begonnen om de boel niet te forceren. Dat maakte ook niet zoveel uit in het bos, bergop, bergaf. Ik had 30.6 gemiddeld. Tsja wat moet ik daarvan zeggen, ik ben nooit sneller dan 32 gemiddeld geweest op dit parcours en dan was er geen wind tegen naar Holten toe. Dus het is wel ok denk ik.

Lopen moest ik even op gang komen met km's van 4.46 en 4.47, maar daarna gingen ze omlaag naar 4.30 en 4.20, dus 47.01 op 10.51km (vanaf de fiets gemeten) is weer wat beter dan Amsterdam en Stein.

Finish op positie 110 van 280 mannen in 2.40.50 dus doel bereikt en een leuke dag gehad.. Sfeer is werkelijk super daar. Dat zie je echt nergens anders in Nederland!

Klinkt goed! Mooi dat je je doestelling behaald hebt, ondanks de maagproblemen.

Jezus (of Maca smile), ga nu niet doen alsof het goed is... I have come to terms with it... dat is wat anders dan goed...

Haha, het ligt gevoelig merk ik  wink Wat ik goed vond klinken was de beschrijving van de triathlon en de sfeer. Daarnaast is  het gewoon mooi als je je doelstelling haalt. Ik zal me de volgende keer iets zorgvuldiger uitdrukken.

52

Hehehehe, het kan nog beroerder. 2:45:43 was mijn tijd. Wel een leuke tocht gehad, kan als lokalio altijd wel genieten van de Holterberg en het looprondje door dit sympathieke durpje. Maar hard ging het zeker niet. Het enige dat hard ging was de pijn in mijn onderrug, die kwam al opzetten 0,01 seconde nadat ik mijn ligstuurtje aanraakte. Verbouwen is niet geschikt als triathlonvoorbereiding vrees ik. Gelukkig heb ik er bij het lopen geen last meer van gehad.

Kreeg wel een beetje de schijt van het wachten bij de meldtafel, ik kan me niet herinneren dat het vorige jaren ook zo achterlijk lang duurde. Wel weer genoten van het verkeersvrije parcours en het mooie parc fermee van T1, meevreten van European Cup-omstandigheden is wel goed voor het moraal. Verder heerlijke sfeervolle triathlon met geweldig publiek langs de kant.

53

Gezond en wel de finish halen is ook iets waard...

Ben je niet tevreden met je resultaat dan weet je waar je nog aan moet werken ;-)

54

Ja, trainen bijvoorbeeld. Zat er dit voorjaar even niet in helaas. Gelukkig komt er nog een naseizoen waarin nog wat leuke uitdagingen zitten (Bathmen, Rutbeek en Kristalbad). Voor Holten; in 2014 beter.

55

Maca944 schreef:

Haha, het ligt gevoelig merk ik  wink Wat ik goed vond klinken was de beschrijving van de triathlon en de sfeer. Daarnaast is  het gewoon mooi als je je doelstelling haalt. Ik zal me de volgende keer iets zorgvuldiger uitdrukken.

smile

56

Dorter schreef:

Ja, trainen bijvoorbeeld. Zat er dit voorjaar even niet in helaas. Gelukkig komt er nog een naseizoen waarin nog wat leuke uitdagingen zitten (Bathmen, Rutbeek en Kristalbad). Voor Holten; in 2014 beter.

Dat gaat zeker helpen. Ik zet het op de agenda (trainen:)) Ik dacht dat ik mezelf ontdubbelde toen ik je inhaalde halverwege het lopen maar ik heb je dus ingehaald.. Dat (relatief) goede zwemmen heeft me dus toch ergens gebracht....

57

Dorter schreef:

Ja, trainen bijvoorbeeld.

haha :-) dat kan je overwegen helpt vast wel.

Uitslag van een wedstrijd legt soms op wrede wijze de zwakke plekken bloot :-) . Je kan dan in een hoekje kruipen en gaan zitten kniesoren smile of je pak de handschoen op en verbeter jezelf.

Natuurlijk heb je het niet altijd in de hand, andere verplichtingen zoals verbouwingen, blessures en iets als werk kunnen aardig roet in het eten gooien.

Uiteindelijk gaat het om plezier hebben en jezelf indien mogelijk verbeteren.

Positief gezien: je kwam, je zag en het heeft je niet op de knieën gedwongen :-) of relativeer ik dan teveel tongue

58

Dit topic over mijn prachtige thuiswedstrijd maar weer eens omhoog gooien.

Inmiddels is de inschrijving voor 2015 alweer een tijdje geopend. Voor de liefhebbers, er zijn  nog ca. 100 startplekken vrij voor de OD. Deelname op volgorde van inschrijving.

Voor de 1/8e zal het zoals ieder jaar weer loten worden voor de startplekken.

59

Hmm, 2 weken na de halve van Stein is te doen...
Is het stayer of non stayer voor de OD (maw: mag ik daar met een TT-fiets rijden?)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

60

stayeren is niet toegestaan, regels NTB

61

Volgens NTB-inschrijvingen is er zowel een stayer-serie (elite) als een non-stayer-serie (recreanten).

Vanzella was er vlot bij dit jaar met startnummer 1001. De laatst ingeschreven deelnemer is overigens ene Mark Tuitert naar het zich laat aanzien...

62

ingeschreven, weer jammer dat ze daar niet met mylaps werken....wegwerpchips waarvoor je als deelnemer moet betalen bovenop inschrijfgeld

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D

63

Dorter schreef:

Volgens NTB-inschrijvingen is er zowel een stayer-serie (elite) als een non-stayer-serie (recreanten).

Vanzella was er vlot bij dit jaar met startnummer 1001. De laatst ingeschreven deelnemer is overigens ene Mark Tuitert naar het zich laat aanzien...

is de startlijst van 2014. ik zat net te kijken ,was benieuwd of die van mij was gelukt.... staat nog niet in mijn NTB overzicht

Stein sta ik volgens NTB nu wel ingeschreven (alleen niet betaald want IDEAL werkte bij stein niet :S )

64

Denk dat de meeste wel weer terug komen. Kunnen ze net zo goed deze lijst laten staan...

Gek he? Dat je er gewoon vanuit gaat dat een webzijde van een vooraanstaand evenement gewoon goed up to date gehouden wordt qua inschrijvingen en informatievoorziening enzo?

65

Dorter schreef:

Denk dat de meeste wel weer terug komen. Kunnen ze net zo goed deze lijst laten staan...

Gek he? Dat je er gewoon vanuit gaat dat een webzijde van een vooraanstaand evenement gewoon goed up to date gehouden wordt qua inschrijvingen en informatievoorziening enzo?

Haha, ja, in ieder geval de oude informatie er af haalt wink

Al bericht van Stein gehad, ik ben ingeschreven en de betalingsproblemen zijn bekend, daar komen ze nog op terug