Onderwerp: Breurske Ironman 2015 Maastricht
Hallo,
Afgelopen december zat ik voor de televisie de lokale tv zender l1 te bekijken.
Hier werd aangekondigt dat er in 2015 hoogstwaarschijnlijk een ironman zou gaan plaats vinden in Maastricht.
Ik had nog nooit van een ironman gehoord en ook met de triathlon was voor mij buiten het feit dat je moest zwemmen, fietsen en hardlopen een onbekende sport.
Nu het nieuwe jaar is aangebroken en ik nog geen sportieve ambitie voor 2015 op mijn lijstje had staan, zat ik na te denken over de ironman in Maastricht.
Iedereen om mij heen (en vermoed op dit forum ook) verklaarde mij voor gek dat ik op 2 augustus 3,86 Km wilde gaan zwemmen, 180,2 Km fietsen en 42,195 Km hardlopen.
Maar helaas ben ik een eigenwijs beestje en zal er nu alles aan gaan doen om deze missie te gaan voltooien.
Echter waar begin je met zoiets 0,0 ervaring 0,0 materiaal.
Mijn enigste sport achtergronden zijn dat ik op zondag ochtend een uurtje voetbal en 2 a 3 maal in de week in de sportschool te vinden ben.
Niet echt sporten waar je je voordeel bij uithaalt.
Het enigste voordeel is dat ik 7 jaar op zwemles heb gezeten en hierbij al mij diploma´s die er te behalen waren in mijn pocket heb.
Met de techniek van de borstcrawl zit het dus wel goed.
Maar goed, dan heb je zoeits in je kop gepland maar waar ga je beginnen.
Op internet veel verhalen en tips en wat je allemaal wel en allemaal niet moet doen, maa, er echt goed uitkomen doe je niet.
Ik ben nu afgelopen maandag begonnen met fietsen in de sportschool maar heb hier nog niet echt een goed schema voor kunnen vinden.
Hardlopen ben ik afgelopen dinsdag mee gestart, vorig jaar al een paar keer kleine afstanden gelopen tot 10 km binnen het uur, maar nu gestart met runkeeper marathon.
Zwemmen wil ik volgende maand pas mee beginnen aangezien ik nu nog niet goed uitkom met werk planning.
Ik heb dus nog wel een x aantal vragen, ik zal ze niet allemaal tegelijk stellen maar om mee te beginnen.
Welke horloge kan ik het best kopen voor de metingen bij alle onderdelen, tijd,afstand,hartslag,gemiddelde snelheid enz enz.
Is er ook een app net zoals runkeeper voor het zwemmen/wielrennen waarbij je schema in de app zit gemonteerd. (dus niet zoals strava waar je geen schema´s kunt selecteren)
Zowiezo zijn goede schema´s voor ongeveer 6 maanden training van harte welkom.
Gebruiken jullie ook shakes om sneller te herstellen na een training, zo ja welke zijn aanbevolen?
Aanstaande vrijdag ga ik nieuwe hardloopschoenen kopen zijn hier nog tips voor.
Zoals jullie zien zijn het misschien vragen die je kunt vergelijken met wat is buitenspel, maar ik wil proberen vanaf het begin de goede keuzes en materiaal te kiezen.
Alvast bedankt mochten jullie reageren en ik zal zeker blijven posten om mijn vooruitgang te tonen.