101 Laatst bewerkt door Thijsie (13-01-15 11:59:15)

Re: Plannen voor 2015

marcelca schreef:

Dit is mijn planning voor 2015, het lijkt enorm veel maar vind wedstrijden gewoon leuk en een aantal zal ik als training doen ( als me dat lukt  big_smile  ), verder heb ik in tegenstelling tot de vorige jaren een aantal korte afstanden er tussen zitten en ook geen halve dit jaar

De maand Juli ben ik met vakantie, vandaar geen wedstrijden in Juli

18/1 Pampushoutcross 8km
24/1 Kidneyrun 5km ( atc )

15/2 Vaartsluisboscross 8km

21/3 Zwemloop Almere 500m/5km ( atc )
29/3 Zandvoortrun 12km

19/4 Tijdrit ( atc ) 20km

17/5 UT triathlon Enschede
30/5 Triathlon Weert

7/6   Triathlon Almere 500m/20km/5km ( atc )
14/6 Triathlon Huizen 1500m/40km/10km

10/8 Triathlon tour twente proloog
11/8 Triathlon tour twente Aquathlon
12/8 Triathlon tour twente Duathlon
15/8 Triathlon tour twente triathlon
22/8 Triathlon Veenendaal 1500m/40km/10km
30/8 Triathlon Noordoostpolder 1000m/40km/10km

5/9   Triathlon Apeldoorn
6/9   Triathlon Enschede Rutbeek

marcel kom je uit het oosten omdat je aan de twentse triathlon tour meedoet. Ik heb hem vorig jaar gedaan erg leuke ervaring.
Past dit jaar ivm werk helaas nieti in de planning

102

De afgelopen weken een voorzichtige planning gemaakt om de eerste keren aan triathlon/duursportwedstrijden te proeven:

25/01 - Crossduathlon Etten-Leur (Thuiswedstrijd samen met mijn broer, ik loop, hij fietst)
12/04 - 10 km Rotterdam
14/06 - 1/8 tri Terheijden
22/08 - 1/4 of OD Veenendaal
26-27/09 - Gulbergen24 (24 uurs estafette met de MTB, afgelopen jaar voor het eerst aan meegedaan)
25/10 - Halve marathon Etten-Leur

Vanavond ga ik eens bellen met de plaatselijke triathlon vereniging, dus waarschijnlijk donderdag voor de eerste keer meetrainen, te beginnen in het zwembad wink
Mocht het trainen erg goed gaan kunnen er nog wedstrijden bij komen, maar dit is stiekem wel het minimum wat ik dit jaar wil gaan doen.

103

Nee kom uit almere, maken er een weekje extra vakantie van met de caravan.

Hadden een camping aan de rand van enschede.

Vorig jaar niet meegedaan want waren toen in frankrijk, het jaar daarvoor wel en vond het leuke wedstrijdjes, en dit jaar ben ik net een week terug van 3 weken frankrijk.

Prima combi, camping en korte wedstrijdjes

104

ik ga ook voorzichtig weer wat wedstrijdjes meedoen:

31/01 Feanster crossduathlon

15/02 crossduathlon Norg

11/04 Triathloon Loon

07/06 1/8 speedman groningen

11/06 1/4 NMK triathlon Dronten (militair)

29/08 Ten Boer

5 en 6 sept 24 uurs mtb race assen (team)

105

Overtraining lijkt langzaam overwonnen. Desondanks geen al te druk programma denk dat ik het hier bij laat op een enkel sprintje wellicht na

29-4 Aachen 1/8e
30-5 Weert 1/4e
21-6 Stein 1/2e
15-8 Nordhausen 1/2e

106

De planning staat nog niet helemaal vast maar

19 april Cascaderun Hoogeveen (10 mijl)
23 augustus 1/8 triatlon klazienaveen

Eventueel op de planning:
10 mei Rietplasloop (15 km)
31 mei halve marathon klazienaveen

107

Inmiddels kan ik de mijne wel updaten

Rose69 schreef:

Sinds gisteren mijn hoofddoelen voor 2015 bepaald.

26/7 halve in Poznan
12/9 debuut hele met Challenge Almere

Vandaag mijn blog over geschreven:
http://rosevdh69.blogspot.nl/2014/10/pl … -2015.html

Zijn jullie er al mee bezig en wat zijn jullie plannen met potlood of stift op de kalender?

1/2 25km Asselronde Centraal Beheer Achmea Midwintermarathon in Apeldoorn [vormtest]
15/3 zwemloop Amersfoort 1km zwemmen, 10km lopen [vormtest]
12/4 marathon Rotterdam [HOOFDDOEL]
31/5 halve triathlon in Nieuwkoop [vormtest]
14/6 OD triathlon in Huizen
26/7 halve in Poznan [A-race]
12/9 debuut hele met Challenge Almere [HOOFDDOEL]

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

108

marcelca schreef:

Wellicht meer op z'n plek in een nieuw topic, maar zou je wat meer kunnen vertellen over dat Twentse gebeuren?
Als ik alleen de titels van de wedstrijden zie begint het al te kriebelen, maar ik heb geen idee over wat voor een afstanden we het dan hebben etc...

109 Laatst bewerkt door marcelca (28-01-15 19:15:14)

Hedcandy schreef:
marcelca schreef:

Wellicht meer op z'n plek in een nieuw topic, maar zou je wat meer kunnen vertellen over dat Twentse gebeuren?
Als ik alleen de titels van de wedstrijden zie begint het al te kriebelen, maar ik heb geen idee over wat voor een afstanden we het dan hebben etc...

Het zijn leuke wedstrijdjes met een redelijk instapniveau

Alle wedstrijden ( behalve de triathlon ) zijn s' avonds

- maandag de Proloog ( tijdrit ) over 8,2km, is een blokje met een gemeen klimmetje aan het eind, vooral als je voluit gereden hebt

- dinsdag aquathlon, dat is dus zwemmen 500m - lopen 5km - zwemmen 250m, erg leuk om weer te zwemmen na het lopen, geeft een apart gevoel, het zwemmen is in het zwembad van de universiteit, het lopen eromheen waar je eindigt op de athletiekbaan

- woensdag duathlon lopen 3km - fietsen 11,2km - lopen 2km, is in een leuk dorp, toen ik een deed was het mooi weer en had het gevoel dat het dorp uitgelopen was om te kijken

- zaterdag 1/8 triathlon in recreatiegebied ( mooie locatie ), zwemstart is tijdritstart dus elke zoveel seconde starten langzaamste eerst oplopend naar de snelste, je bent dus met je eigen wedstrijd bezig en hebt geen idee hoe je in de ranking ligt, fietsen is een wielrenbaan, bochtig ( met hoge snelheid zitten er wel een paar listige bochten in ), weinig last van wind, het loopparcours gaat groot gedeelte door het bos dus je loopt niet op asfalt

ps. ik zie nu pas dat je ook uit almere komt, ik ben daar dus op een camping een trainingsmaatje van me die rijd zelfs voor de wedstrijden heen en weer van almere

110

Dank voor je uitgebreide antwoord, klinkt echt super!
Toevallig heb ik familie wonen in Hengelo, anders is de camping zeker een leuke(re) optie... denk niet dat ik het voor deze zomer nog kan regelen om vrij te nemen, maar volgend jaar moet dat zeker lukken  smile
Ik ga hem zeker in gedachten houden, de afstanden zijn wel te doen als je geen topsporter bent gelukkig.

111

Vorig jaar zelf deelgenomen, is echt een leuk evenement.
De proloog was voor mijzelf nieuwe ervaring. En idd na zo'n 5 km word het iets valsplat en ik dacht na 7 km is er een kleine klim, als je dan al volle bak rijd lopen je benen aardig leeg, tenminste mijne.
De aquathlon is idd aparte ervaring na het lopen weer zwemmen, en ik vond de duathlon van best hoog niveau. Hier waren ook veel deelnemers die alleen aan deze wedstrijd los deelnamen. Het gas ging er heel hard op de eerste 3 km.
En uiteraard de 1/8 triathlon met jachtstart. Dit is erg motiverend omdat je een minuut dacht ik voor je iemand ziet vertrekken die je in het begin als mikpunt kunt gebruiken.
Inschrijven moet je overigens snel mee zijn, gaat vaak hard

112

Mijn plannen toch wat aan het wijzigen. Bedoeling was:
25/05 1/8e triathlon Woerden (mits ingeloot)
07/06 Sprinttriathlon Duin Almere
28/06 OD ICAN Amsterdam
12/07 OD triathlon Utrecht
12/09 1/2e triathlon Challenge Almere

Voorlopig sta ik op de wachtlijst in Woerden dus die dag wellicht wat anders plannen.
ICAN en Utrecht zit slechts 2 weken tussen en dat vind ik te kort. Ga me nu proberen in te schrijven voor de Deil 1/4 triathlon op 15 augustus. Dan heb ik mooi weer 1,5 maand getraind en heb ik nog een maand te gaan tot Challenge Almere smile

25/05 1/8e triathlon Woerden (wachtlijst)
07/06 Sprinttriathlon Duin Almere
28/06 OD ICAN Amsterdam
15/08 1/4 Triathlon Deil (onder voorbehoud)
12/09 1/2e triathlon Challenge Almere

#enjoylife

113

Leuk rinke, ik doe bij duin ook de sprintafstand

114

Dan zie ik je wel voorbijfietsen op je meanmachine........ big_smile

#enjoylife

115

rinke schreef:

We zullen zwaaien  de fietsen zullen opvallen :-)

116

marcelca schreef:
rinke schreef:

We zullen zwaaien  de fietsen zullen opvallen :-)

Zwaai ik ook wel even mee  big_smile

117

Wederom een forummeeting ter voorbereiding op de ICAN wink

#enjoylife

118

Mooie uitdagingen lees ik hier! Denken jullie ook aan de halve marathon van Lauwersoog naar Ulrum? Weliswaar geen triathlon maar een prachtig landschap! En als Groninger ben ik er best trots op ;-)

119

Helaas komt de Duin voor mij wat te vroeg, maar denk dat ik langs de kant ga staan zwaaien....vast afkijken hoe het moet!  wink

120

Ook mijn jaar heeft vorm gekregen. Op dit moment ingeschreven voor 3 evenementen, en ik hoop dat de 4e ook weer doorgaat vanwege het hele mooie kneuterige evenement.
3 juni 1/8 triathlon Heerhugowaard
28 juni Olympic ICAN Amsterdam
30 augustus 1/12 (ongeveer) triathlon Avenhorn (dit is dus de 4e en niet zeker of die doorgaat)
19 september 1/8 triathlon Zwolle

De olympische afstand wordt de eerste keer dat ik langer dan 1/8 doe, en is ook het hoofddoel voor dit jaar.

121 Laatst bewerkt door VDH (12-02-15 10:42:14)

Na vorig jaar kennis gemaakt te hebben met de triathlonsport wil ik het dit jaar doorpakken. De planning is, omdat ik in mei voor de tweede keer vader zal worden, hier op aangepast. Wel heb ik in de zomer een kadootje gevonden wat mij moet helpen aan de nodige top 10 noteringen op de fietsafstanden, een Scott Plasma frame wat ik afgelopen winter zelf heb opgebouwd. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Ik kies er dit jaar voor om vooral veel lokale evenementen te bezoeken. Geen ambities, gewoon lekker meedoen en waar mogelijk verbeteren op zwemmen en lopen.
Inmiddels heb ik mij voor de meeste activiteiten aangemeld. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik dit jaar een ntb-licentie had moeten aanvragen, had me veel geld voor daglicenties bespaard.

Het ziet er nu als volgt uit:
22 maart: TVH Duathlon Hilversum
27-31 maart: Trianingsweekend wielervereniging
4 april:1/2 marathon Nunspeet
12 april: Tijdstrijderscup (41 km tijdrit)
19 april: ATC Ploegentijdrit (nog niet zeker)

Dan een sprongetje:
6 juni: Flitstriathlon Nijkerk|
14 juni: 1/4 Huizen
21 juni: Triathlon Nederhorst den Berg (nog niet zeker)
27 juni: OD Zeewolde

12 juli: OD Triathlon utrecht

30 augustus: Triathlon Noordoostpolder

6 sept.: Triathlon Weesp (nog niet zeker)
19 sept. Traithlon Zwolle (nog niet zeker)
26 sept. NCK Ploegentijdrit Dronten.

Waar de focus de afgelopen jaren op (lange) toertochten lag gaat de knop dit jaar om naar meer korte explosieve evenementen. Overigens Maca944, we zoeken nog een ctwt lid voor het NCK, mocht je interesse hebben.

122

VDH, wat gaaf en zie bij jou duathlon staan van Hilversum, shit die wil ik ook op de agenda zetten, kan ik het fietsen beetje testen.

Maar ben je ook CTWT? wie dan?? Ik oud-CTWT, helaas maar kon het er niet bijhouden ivm triathlon. Kan wel maar zonde van het geld.

Leuk dat je de overstap hebt gemaakt maar nog leuker dat je papa wordt van een 2e.

Hoop je dan ergens te zien, wellicht in Huizen? Ik doe daar de OD.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

123

Bij ctwt kennen ze mij als Spokes, woon overigens maar een paar kilometer bij jou vandaag Rose wink dus ergens wel gek dat we elkaar nog nooit zijn tegengekomen.

Bij Huizen doe ik bewust de kwart, ik zal je denk ik niet tegenkomen, al ben ik wel goed herkenbaar aangezien ctwt ook triathlon teamkleding heeft. Naast Maca944 zit hier op het forum in ieder geval nog 1 andere ctwt-er.

124

VDH schreef:

Overigens Maca944, we zoeken nog een ctwt lid voor het NCK, mocht je interesse hebben.

Een mooi vooruitzicht, nog een kleine erbij. Grote wedstrijden in het buitenland worden dan lastig inderdaad.

Vwb de NCK heb ik de thread op wt doorgelezen. Dit is 2 weken na Almere, waar ik de hele ga doen, dus ik denk niet dat ik dan al volledig hersteld ben om een uur te knallen. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van het achter elkaar aanrijden met tijdritfietsen, al vind ik het om te zien een hele mooie discipline.

Maar ik denk er nog even over, op zich wel leuk om weer eens iets met CTWT te doen.

125 Laatst bewerkt door mstyz (21-02-15 22:22:12)

De plannen zijn nog niet definitief doordat er (te) veel triatlons al vol zitten, ik ben gewoon te laat met inschrijven. Dom!

08 mrt - CPC halve marathon
29 mrt - Zwemloop Breda
12 apr - Marathon Rotterdam
-----
02 mei - 1/4 Breukelen [reservelijst] :-(
17 mei - 111 Bilzen
31 mei - 1/2 Nieuwkoop
20 jun - IronMan70.3 Luxemburg
-----
12 jul - 1/4 Utrecht [reservelijst] :-((
26 jul - 1/4 offroad Loon op Zand
09 aug - OD Leiderdorp