Beetje off-topic misschien, maar weet je zeker dat je een annuleringsverzekering wel echt nodig hebt?
Een beetje googelen levert op dat een annuleringsverzekering in totaal ongeveer 6.5% van de reissom kost (voor een gewone reis dus, met een triathlon erin wellicht meer). Dat betekent dat het pas voordelig wordt om een verzekering af te sluiten als je gemiddeld minstens 1 op de 16 reizen annuleert. En ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar mijn gemiddelde ligt in elk geval een stuk lager. Wat natuurlijk ook logisch is, want de verzekering wil er ook aan verdienen... Ik hanteer om die reden zelf altijd het principe dat ik me niet verzeker voor schade die ik ook zo zou kunnen betalen (en dat kun je want je hebt deze reis al geboekt).
Maar goed, als het een standaardverzekering (standaardprijs) betreft die ook de annuleringskosten van de triathlon dekt, en niet zeurt als je annuleert omdat je geen triathlon kunt doen maar verder gezond genoeg bent om op reis te gaan, en als je je eigen kans dat je zult annuleren deze ene keer hoger inschat dan 1 op 16, dan kan het deze ene keer wel verstandig zijn om een verzekering af te sluiten.
/Herman