1

Onderwerp: verzekering reis / verblijf buitenlandse triathlon

Ik ben van plan een triathlon in het buitenland te gaan doen, echter wil ik reis en verblijf wel vooraf goed verzekeren.. al scheur je maar een spiertje van te voren ben je klaar..

weten jullie een reisverzekering waar ik dit kan verzekeren, meeste verzekeringen dekken alleen ernstige ongevallen, toch denk ik dat er best verzekeringen zijn die dit wel dekken...

2

Re: verzekering reis / verblijf buitenlandse triathlon

Bedoel je reis- en/of annuleringsverzekering?

3

reis en annuleringsverzekering... eerste is op zich makkelijk, maar tweede gedeelte..

4

Ik heb twee keer een gewone (niet-triathon) vakantie moeten annuleren, maar daar doen verzekeringen niet moeilijk over, o.a. vanwege het medisch beroepsgeheim. Ik heb één keer geannuleerd omdat ik zware griep had, en toen had ik alleen een standaard voorgedrukt briefje van de huisarts dat ze geen mededelingen deden, en één keer omdat mijn moeder ernstig ziek was, en toen hebben ze helemaal niets gecheckt, voor zover ik weet.

Maar dat gaat dan wel om de gewone vakantiekosten, volgens mij bestaat er geen verzekering waarmee je je inschrijfgeld voor de triathlon zelf kunt terugkrijgen. Als dat anders is, hoor ik het graag! En het is altijd goed om polisvoorwaarden goed door te nemen.

Louise

5 Laatst bewerkt door Emiel1969 (14-01-15 13:14:51)

Heb paar jaar geleden marathon Parijs moeten afzeggen ivm ziekte. Mijn doorlopende reisverzekering dekte hotelkosten die ik al voldaan had. Reiskosten had ik niet gemaakt want ik zou met de auto gaan. Startnummer weet ik eerlijk gezegd niet meer, volgens mij had ik die niet opgevoerd als kosten.

6

Bij de ICAN triathlon amsterdam kon ik een annuleringsverzekering aanklikken. Dit dus voor de startgelden. weet niet of andere organisaties dat ook hebben.

7

Beetje off-topic misschien, maar weet je zeker dat je een annuleringsverzekering wel echt nodig hebt?

Een beetje googelen levert op dat een annuleringsverzekering in totaal ongeveer 6.5% van de reissom kost (voor een gewone reis dus, met een triathlon erin wellicht meer). Dat betekent dat het pas voordelig wordt om een verzekering af te sluiten als je gemiddeld minstens 1 op de 16 reizen annuleert. En ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar mijn gemiddelde ligt in elk geval een stuk lager. Wat natuurlijk ook logisch is, want de verzekering wil er ook aan verdienen... Ik hanteer om die reden zelf altijd het principe dat ik me niet verzeker voor schade die ik ook zo zou kunnen betalen (en dat kun je want je hebt deze reis al geboekt).

Maar goed, als het een standaardverzekering (standaardprijs) betreft die ook de annuleringskosten van de triathlon dekt, en niet zeurt als je annuleert omdat je geen triathlon kunt doen maar verder gezond genoeg bent om op reis te gaan, en als je je eigen kans dat je zult annuleren deze ene keer hoger inschat dan 1 op 16, dan kan het deze ene keer wel verstandig zijn om een verzekering af te sluiten.

/Herman

8

Challenge heeft een annulerings verzekering en Ironman een transfer policy. Dit gaat uiteraard alleen om een oplossing voor de startgelden.

Transfer policy van Ironman betaal je alleen als je er gebruik van maakt. In 2012 had ik me ingeschreven voor Frankfurt begin Juli, maar was ik niet fit genoeg. Toen heb ik voor 30 euro een overschrijving kunnen doen naar IM Wales in September.

9

HermanB schreef:

Een beetje googelen levert op dat een annuleringsverzekering in totaal ongeveer 6.5% van de reissom kost (voor een gewone reis dus, met een triathlon erin wellicht meer). Dat betekent dat het pas voordelig wordt om een verzekering af te sluiten als je gemiddeld minstens 1 op de 16 reizen annuleert.

Dat klopt ja, ik heb dat sommetje ook wel eens gemaakt, en ik zou zeker ook alleen maar een annuleringsverzekering afsluiten bij verhoogd risico, zoals in mijn geval bij een zieke moeder. Of als je anders financieel helemaal in de knoop komt bij annulering. Als onderdeel van een pakket is een annuleringsverzekering vaak trouwens een stuk goedkoper dan 6,5 % (en reissom-onafhankelijk).

Louise

10

Een 'normale' doorlopende annuleringsverzekering kost iets van 7 tientjes per jaar, met een redelijk maximum uit te keren bedrag per reis. Deze is voor de meeste reizen wel voldoende. Misscien is dat wat in plaats van iedere keer een nieuwe verzekering afsluiten?