Onderwerp: Flatfisher stelt zich voor...
Dat hij ooit een triathleet wordt!
Hallo, ik ben dus Flatfisher (op het web). In de echte wereld heet ik Bart van Iterson.
Ik heb veel hobbies, die ga ik hier nu niet opnoemen. Wellicht kan een geïnteresseerde via Google ofzo wel wat vinden. In het dagelijks leven ben ik huisvader. Tot zover wat zaken die niets met triathlon te maken hebben.
Min of meer door toeval ben ik me gaan interesseren voor de triathlon-sport. Ik heb altijd al gefietst, maar dan als hobby of transport, nooit als wedstrijd. Zwemmen vind ik ook leuk om te doen, maar hardlopen heeft me nooit aangetrokken. Natuurlijk heb ik vroeger wel gevoetbald en in mijn jeugd (zeg maar 16 tot 20 jaar) had ik ook wel een aardige loopconditie. Daarna is dat verwatert. Inmiddels ben ik gestopt met voetballen, squash nog af en toe en ben lid geworden van een toerfietsclub. Inmiddels ook een mountianbike gekocht om lekker door het bos te kunnen fietsen, ook erg leuk!
Op een gegeven moment las ik iets over zwemles voor volwassenen, ook om je zwemslagen wat op te halen. Nou, dat kon voor mij geen kwaad, meestal was ik na 25 tot 40 m borstcrawlen echt wel buiten adem! De zwemjuf moest ook wel moeite doen om haar lachen in te houden toen ze me zag zwemmen. Maar 6 weken later lukte het wel! Inmiddels (5 maanden later) zwem ik die 500 m met gemak onder de 12 minuten, misschien zelfs wel onder de 11 minuten...
Dus ben ik er toch maar bij gaan hardlopen, een schema van internet geplukt en na 10 weken trainen kan ik 'los' een 5 km in bijna 25 minuten lopen.
Inmiddels (had ik dat woord al eerder gebruikt?) heb ik twee 1/8ste triathlons achter de rug: de Offroadtriathlon van Hilversum (10/5/2008, zie mijn artikel op www.mtbeekhoven.nl, klik op E.I.M.O.D.A.D.F.A.!) en mijn doelstelling, de triathlon van Ter Aar op 25 mei 2008. Daarover volgt meer!
Tot zover!
Groet Flatfisher