Onderwerp: Eten algemeen
Beste allen,
Ik ben voornemens een triathlon te gaan doen. Ik fiets nu ruim 2 jaar en ook hardlopen doe ik nu 3 jaar, dus ik dacht ach, zwemmen erbij en dan doe je ze alle drie, waarom niet? (Overigens valt zwemmen erg tegen).
Ik ben 1.94, weeg 93 kilo (het is wat zwaar i know)
Mijn Max hartslag is, volgens de vuistregel 193, dat maakt mij 27 jaren oud.
Ik doe ook nog andere sporten (i know... Niet super verstandig)
Mijn trainingsschema is globaal als volgt:
Maandag: korte tempoloop, hoge hartslag, 45 minuten circa 9-10 kilometer, late volleybaltraining 1,5uur
Dinsdag: duurloop, 2 uur circa 20 kilometer, lage hartslag circa 145
Woensdag: 1 uur zwemtraining, late tennisles
Donderdag: volledige rustdag
Vrijdag: 1 uur zwemtraining, en dan een of een wedstrijd volleybal of loopintervaltraining
Zaterdag: volle rust
Zondag: minimaal 2 uur fietsen, hartslag 130, circa 30kmpu gevolgd door een uurtje hardlopen, hartslag 155 ongeveer
Nu heb ik voornamelijk de vraag over voeding. Meestal na een lange of een zware training neem ik een banaan gevolgd door een eiwitshake. Nu wil ik in die shake ook dextrose gooien, smaakt het wat beter en heeft het ook wat meer koolhydraten.
Tijdens trainingen eet ik niets, vind ik niet handig meenemen. Behalve bij het fietsen neem ik een notenreep en 2 bidons water mee. En tijdens 'de wissel' ligt er een banaantje voor me klaar.
1) is een shake noodzakelijk?
2) is überhaupt een eiwitpoedertje nodig?
3) welk type koolhydraat kan ik er beter doorheen gooien? Dexrose, fructose, maldetrose oid....?
4) nu we toch bezig zijn, nog op en aanmerkingen over het trainingsschema, behalve tennis en volleybal... :-)
Groeten!